  • 31. Data: 2020-08-09 13:43:13
    Temat: Re: Reklamacja do zakadu energetycznego
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > Bardzo ładnie zawinięte wiersze. Temat ćwiczeń kolejnych,
    > to właściwy wybór tekstu cytowanego. Oraz wrotka.

    Co to jest wrotka?

    > Szabel nam nie zabraknie, szlachta na koń wsiędzie,
    > Ja z synowcem na czele, i -- jakoś to będzie!

    Boję się, że tak już zostanie nam na długo.
    K.

  • 32. Data: 2020-08-09 14:32:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

    > Co to jest wrotka?

    To jest ta pierwsza charakterystyczna linijka wiadomości (czasem kilka
    linijek), kończąca się dwukropkiem. Z niej wiadomo komu się odpowiada,
    a co jeszcze ważniejsze, do kogo należą pozostawione cytaty, tworzące
    *kontekst* odpowiedzi. Bez tego (wrotki i cytatów) zwykle trudno się
    połapać, o co komu w tej jego pisaninie chodzi (a to już pachnie kaefem).

    Wrotka tworzona jest automatycznie przez czytniki (nawet Google Groups
    to potrafi) i pod żadnym pozorem nie należy jej wycinać przy pisaniu
    odpowiedzi. Czytniki przeważnie pozwalają na skomponowanie własnego
    układu wrotki, zamieszczenie w niej (bądź nie) daty poprzedniej
    wiadomości, adresu email przedmówcy itd, itp.

    Jarek

    --
    Tak -- to są pszczoły, choć nie latają
    Po płatkach kwiatów szybko zjeżdżają

  • 33. Data: 2020-08-09 20:16:39
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    niedziela, 9 sierpnia 2020 o 14:32:30 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    Powoli i do przodu. Jeszcze niedługo zainstaluję to co potrzebujecie.
    K.

  • 34. Data: 2020-08-09 20:32:41
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Jak może zacząć? Znaczna część sprzedawanych dzisiaj "żarówek" (tych z LED)
    > ma wprost napisane, że przeznaczone do pracy przy napięciu 100-240V. A jak
    > nie maja napisane, to też nie znaczy, że zachowują się inaczej. Ludzie
    > raczej narzekają, że im ściemniacze nie ściemniają (czego ja nie rozumiem,
    > bo nie wiem po co ściemniać LED).

    Do firmy kupiłem jakieś plafonowe LED-y. Pierwsze włączenie to ostry
    błysk w oczy, później się lekko przyciemniają. Wot taka technika Panie
    :) Wyleciały oczywiście bardzo szybko z użycia.
    Myślę sobie, że takie LED-y mogą migać w przypadku znacznych zmian
    napięcia. Poza tym masz rację, coraz ciężej kupić grzejnik do
    oświetlania, a że czasami się przydaje, więc wypada kupić na zapas.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 35. Data: 2020-08-10 11:23:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 8 Aug 2020 18:21:06 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Ten nastrój to taki raczej trupi jest. Biały LED zasilony mocą

    Pierwsze słyszę. Żadne sciemnialne kiedy ciepłe jakie używam nie są
    trupio białe po ściemnieniu.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2020-08-10 12:23:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Pierwsze słyszę. Żadne sciemnialne kiedy ciepłe jakie używam
    > nie są trupio białe po ściemnieniu.

    Bo to się widzi, nie słyszy. Ale nie każdy, i nie każdemu to musi
    przeszkadzać. W ogóle można polubić.

    Jarek

    --
    W prosektorium najprzyjemniej jest nad ranem
    Gdy szarzeje za oknami pierwszy świt