  • 11. Data: 2021-09-19 10:42:58
    Temat: Re: Sejm uchwalił ustawę o budowie domów do 70 mkw. bez formalności
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 18 września 2021 o 23:46:23 UTC+2 heby napisał(a):
    > Więc po co to?
    Nie mam zielonego pojęcia po co? Może mają jakiś tajny plan. Wydaje mi się że
    większość działek które by się nadawały jest własnością samorządów. Rząd ma obszarowo
    więcej w dyspozycji ale puszcza bialowieszczanska marnie się nadaje pod jakąkolwiek
    zabudowę. Może mają plan że w gminach w których rządzi PiS będą sprzedawali tanio
    działki. Taki polityczny marketing.

  • 12. Data: 2021-09-19 11:25:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 19 września 2021 o 09:30:22 UTC+2 Marek napisał(a):
    > Czyli nie można sprzedać? Nie można wybudować dzieciom, znajomym lub
    > kochance?
    >
    > --
    > Marek
    Oczywiście że można wybudować innym. Ale oni mają być właścicielami a ten co
    wybudował ma od zarobionych pieniędzy zapłacić podatki. Uważasz za samotna matka
    małych czworaczków sama będzie zaprawę robiła i cegły układała? Jeśli dostanie
    robociznę darmo od ojca to ma wypełnić druk że dostała darowiznę jeśli wysokość
    darowizny przekracza jakiś próg. Wartość domu pomimo że nie trzeba będzie mieć
    rachunków i książki budowy musi być znana bo po wprowadzeniu podatku katastralnego
    może być on od niej liczony. W artykule napisali że do ośmiu lat za niespełnienie
    jakiegoś warunku. Sądzisz że ta ustawa na dwa paragrafy? Pierwszy że można a drugi o
    karze? Przeczytaj całą, zdoktoryzuj się z niej. Może w innych punktach i paragrafach
    napisali o sprzedaży, budowaniu kochance itp. W artykule napisali co chcieli. Jak
    gazeta sprzyjająca platformie to napisali żeby dla PiSu było źle. I jak widać
    POpaprancy łykają jak młode pelikany. Poza tym nie wprowadzili zakazu budowania
    dowolnych domów z kierownikiem budowy itp. Ktoś będzie chciał zbudować sto domów do
    70m na sprzedaż to zakazu nie ma ale i ułatwienia w papierologii też nie ma.

  • 13. Data: 2021-09-19 13:36:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/09/2021 10:33, Marcin N wrote:
    > Po co? Żeby żyło się lepiej.

    Komu? Przeciez nawet Zenek zuważył, że to dla garstki, typowa zagrywka
    propagandowa.

    > Im więcej masz swobody tych chyba lepiej?

    Nie zawsze. Budownictwo to dokładnie ten typ swobody, którego może być
    za dużo.

    > Czy może jednak wolisz, żeby urzędnik decydował o wszystkim i tworzył
    > procedury na podcieranie tyłka?

    Gdyby to był program "budujście się gdziebądź" za chwile będziesz
    narzekał że Ci się śasiad wybudował metr od okna.

    Procedur podcierania tyłka nie widuję. Masz jakiś namiar na projekt?

  • 14. Data: 2021-09-19 14:06:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 19.09.2021 o 13:36, heby pisze:

    > Komu? Przeciez nawet Zenek zuważył, że to dla garstki, typowa zagrywka
    > propagandowa.

    A Zenek to teraz jakaś wyrocznia? "Nawet Zenek" tak twierdzi, czyli to
    prawda?

    Cały czas od lat widzę projekty 35 m2 i narzekanie, że 35 to za mało. No
    to podwoili. To teraz stękanie, że niepotrzebnie.

    Tobie niepotrzebne, innemu się przyda.

    --
    MN

  • 15. Data: 2021-09-19 16:32:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 19 Sep 2021 10:26:18 +0200, Baczek
    <m...@p...onet.pl> wrote:
    > - kierbud 1000zł

    Chyba miesięcznie

    --
    Marek

  • 16. Data: 2021-09-19 16:34:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 19 Sep 2021 02:25:03 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Oczywiście że można wybudować innym. Ale oni mają
    > być właścicielami a ten co wybudował ma od zarobionych
    > pieniędzy zapłacić podatki.

    Wybudował i zarobił to oksymoron.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2021-09-19 17:34:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 19 września 2021 o 16:34:06 UTC+2 Marek napisał(a):
    > Wybudował i zarobił to oksymoron.
    >
    > --
    > Marek
    Czy wszystko trzeba tłumaczyć jak chłop babie na granicy. Ten co wybudował czyli
    wykonawcy, murarz, szklarz, gazownik itp.

  • 18. Data: 2021-09-19 19:08:13
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-09-18 o 17:17, a a pisze:
    > "Sejm uchwalił ustawę o budowie domów do 70 mkw. bez formalności
    >
    > https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/sejm-
    uchwalil-ustawe-o-budowie-domow-do-70-mkw-bez-formal
    nosci/9nkvqwx

    co to jest "wysięg wsporników do 2m"?
    O który element konstrukcji chodzi?

    Avast.