  • 11. Data: 2021-01-13 10:42:00
    Temat: Re: Stolarstwo. Mocowanie formatek do profili stalowych
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 13 stycznia 2021 o 10:13:24 UTC+1 4kog...

    Można jeszcze zrobić z profili aluminiowych na w miare estetycznych łącznikach
    https://allegro.pl/listing?string=ŁĄCZNIK*%20PROFILI
    %20ALUMINIOWYCH
    Wtedy mocowanie płyt będzie prostsze, na bolcach i poskładać całóść
    No i kwestia stabilności pozostaje - żeby nie rozsypała sie szafka załadowana > 100kg
    ;)

  • 12. Data: 2021-01-13 12:14:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A taka półka nie może być nakładana od góry na kryte w grubości półki kołki?

    -----

  • 13. Data: 2021-01-26 13:49:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Odradzam Ci robienie takiego mebla. Nie dasz rady pospawać z wymaganą dokładnością
    elementów. Żeby dobrze >pospawać potrzebny jest przyrząd spawalniczy. To droga rzecz
    i dla jednego elementu nie opłaca się robić. Bez >przyrządu elementy się pogna przy
    spawaniu. Jeśli miałbym takie rzeczy robić na sprzedaż, czyli w ilości większej niż
    >jedną sztuka to bym elementy stalowe zagrzewał. Też potrzebny przyrząd ale
    delikatniejszy niż do spawania. Półki >wklejone w ramki. Drewniane elementy pionowe
    mocowane do półek i klejone do szkieletu.

    Trochę mnie nastraszyłeś ale zaryzykowałem
    Swoją nową zabawkę wypróbowałem- spawarkę mma/mig/mag.
    Do tej pory tylko transformatorówka spawałem teraz pobawiłem sie migiem i bajka.
    Testowałem tez mag ale tu musze potrenować z tego co widzę bo spoiny póki co mi nie
    za ładne wychodzą.
    Stelaż tego typu https://hugle.pl/regaly/915-regal-borlange.html udało mi się wspawać
    z dokładnością do 1-3 mm od zakładanych wymiarów.
    Może te 1-3mm to nie jest jakaś wysoka precyzja ale spokojnie to "zgubie" przy
    montażu formatek drewnianych

  • 14. Data: 2021-01-28 15:13:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nabyłem na rynku wtórnym regalik:
    www.ikea.com/pl/pl/p/vittsjoe-szafka-pod-tv-czarnybr
    az-szklo-70303428
    - i chciałbym przerobić regalik na tyle, żebym mógł bezpiecznie postawić na nim
    akwarium o podstawie 85 cm x 35 cm (ok. 120 litrów
    wody + szkło + wkłady czyli żwirek itp.).
    Pierwszy kłopot taki, ze górny blat nie opiera się na konstrukcji, lecz jedynie na
    sześciu blaszanych łącznikach
    www.ikea.com/pl/pl/assembly_instructions/vittsjoe-tv
    -bench-black-brown-glass__AA-1389000-6_pub.pdf
    - więc 140 kg mogłoby wlecieć do środka wówczas... rozwód gwarantowany ;-)
    Czyli na konstrukcję potrzebuję położyć jakiś blat o wymiarach regaliku czyli 100 cm
    x 36 cm.
    Pytanie:
    Jaki blat byłby w miarę najcieńszy, mocny, odporny na wodę (rybcie lubią czasem
    pochlapać, z filtra się uleje itp. itd.) i
    jednocześnie niedrogi?
    Widoczna będzie długa krawędź frontowa blatu, ale też co najmniej jeden bok (a może i
    dwa boki), więc typowe 'półki do szaf'
    odpadają bez dodatkowej obróbki (zabezpieczenia) krawędzi.
    Narzucająca się opcja to:
    www.ikea.com/pl/pl/p/linnmon-blat-czarnobraz-0025133
    8/
    - i przycięcie głębokości z 60 cm do 36 cm (w jakiejś Castoramie - czy tam nie
    postrzępi krawędzi blatu? Ile liczą za metr rzazu?).
    Pytanie: jakiś inny pomysł?

    Kolejne PYTANIE:
    Jak wzmocnić konstrukcję, żeby się nie złożyła na przegubach - jakimiś zastrzałami,
    wypełnić plecami, czy po prostu umocować kołkiem
    do ściany?

    zbiornik

    "Kris" wrote in message news:d80970cf-7f38-4caf-b674-184941267b4cn@googlegro
    ups.com...

    Czy sa jakies systemy mocowania, łaczniki aby zamocowac formatki meblowe/dreweniane w
    ramkach z kształtowników stalowych
    chodzi mi o tzw meble loft
    Np coś takiego
    https://hugle.pl/regaly/915-regal-borlange.html
    Pomijając drzwi szuflad itp to w jaki sposób sa mocowane formatki drewniane wewnątrz
    ramek z profili stalowych