  • 11. Data: 2023-03-04 20:58:25
    Temat: Re: Szklarnia z poliwęglanu
    Od: marios <d...@j...pl>

    [ciach]

    > Przejrzyj jak wyglądają u Ciebie wiatry w roku. To cudo potrafi
    > przetrwać 80km/h. Powyżej, to bym się zastanawiał nad lokacją, chyba że
    > gdzieś schowane.
    >

    > Tak wiem, cokolwiek ale wyleczyłem się ze szklarni a też chciałem, jak
    > sąsiadom odfrunęły i już nie wróciły :D

    Bez przesady. U mnie też wiało "wtedy"/niedawno niekiepsko, różne
    brezenty z drewna szły w drzazgi - znaczy szarpało na nitki.

    Mam popularną foliówkę - coś 3x6 za 1000 zł (a nawet po 850 by
    upolował), jest wystawiona frontem drzwi bezpośrednio na zachód (stąd
    wtedy wiało)
    tylko ..

    teściowej tunel był połamany śniegiem - jak była w szpitalu - to
    wykorzystałem część długich, prostych elementów po tamtym i te kolanka
    i wzmocniłem swój nowy wstawiając na ukos elementy
    + dodałem szpilki z kawałków drutu zbrojeniowego żebrowany fi8 - takie
    40-50cm.

    I nadal pod tunelem rośnie pekinka i cykoria. Przetrwały i z -8* w
    tunelu. Fajnie, środek zimy a ja jestem wysyłany do tunelu po coś do
    sałatki ;)

    Ja nie zapomnę, dam fotki.

  • 12. Data: 2023-03-04 21:01:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Napisałem tu bo może ktoś coś podobnego kupił i ma jakieś doświadczenie.

    Doświadczenie jak doświadczenie. Ja się w zeszłym roku zaraziłem
    szklarnią od mojego kuzyna. Kupił coś takiego (albo bardzo podobnego):

    https://allegro.pl/oferta/szklarnia-poliweglan-agron
    om-lux-3x6m-6mm-40x20-12605951622

    Szklarnia z pionowymi ścianami wydaje mi się zdecydowanie lepszym
    pomysłem, nawet jeśli oznacza to nieco większy wydatek za metr.
    Już bym dawno kupił, ale wciąż czas schodzi na coś innego.

    Aha, obaj mamy do tego podejście hobbystyczne. Z tym że kuzyn jest
    z zawodu... rolnikiem. I to takim wielkotowarowym. Przeszedł na
    emeryturę, gospodarstwem zajął się syn, ojciec mu się do tego nie
    wtrąca. Ale czegoś mu brakowało. Moja praca zawodowa polega na
    myśleniu, a to wychodzi mi najlepiej wśród roślinek.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2023-03-04 21:11:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 21:01 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Szklarnia z pionowymi ścianami wydaje mi się zdecydowanie lepszym
    > pomysłem, nawet jeśli oznacza to nieco większy wydatek za metr.
    Ma też coś takiego w koszyku:
    https://allegro.pl/oferta/szklarnia-poliweglan-prost
    e-sciany-40x20-3x6m-6mm-12611234182

    Mogę tyle wydać, ale czy warto?

    I tak każdą z tych allegrowych chcę unieść tak z pół metra powyżej gruntu.
    Wtedy te krzywe przy bokach nie maja znaczenia. Taka na łukach wydaje się
    lepsza na śniegi/wiatry?

    > Już bym dawno kupił, ale wciąż czas schodzi na coś innego.
    Ja już dawno to odkryłem. Trzeba odłożyć na bok "to coś innego" i skupić
    się na "tu i teraz" :-)

    > Moja praca zawodowa polega na
    > myśleniu, a to wychodzi mi najlepiej wśród roślinek.

    To tak jak u mnie :-)

    TG

  • 14. Data: 2023-03-05 00:10:05
    Temat: Re: [OT] Szklarnia z poliwęglanu
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Chcę kupić szklarnię z poliwęglanu 3 x 6m

    https://yewtu.be/watch?v=T18oqpuSjbM&listen=1

    Dawniej to były szklarnie... :D

  • 15. Data: 2023-03-05 00:21:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ma też coś takiego w koszyku:
    > https://allegro.pl/oferta/szklarnia-poliweglan-prost
    e-sciany-40x20-3x6m-6mm-12611234182

    > Mogę tyle wydać, ale czy warto?

    Urzekła minie swoim wnętrzem. Nie jak w tunelu ogrodniczym, ale jak
    w pomieszczeniu dla ludzi. Mnie, jak coś urzeknie, uważam, że warto.

    > I tak każdą z tych allegrowych chcę unieść tak z pół metra powyżej
    > gruntu. Wtedy te krzywe przy bokach nie maja znaczenia. Taka na
    > łukach wydaje się lepsza na śniegi/wiatry?

    Powyżej gruntu w szklarni, czy na zewnątrz? W pierwszym przypadku
    następuje znaczna utrata szklarniowatości. A obydwa pachną robotami
    ziemnymi i jakimś murowaniem lub betonowaniem. To jest to, co...

    > Ja już dawno to odkryłem. Trzeba odłożyć na bok "to coś innego"
    > i skupić się na "tu i teraz" :-)

    ...co stoi w sprzeczności z moim podejściem do "tu i teraz". Chcę
    mieć szklarnię, a nie budować szklarnię. Wysłuchałem opowieści, jak
    to przjechali, złożyli i po kilku godzinach szklarnia już stała.
    Też bym tak chciał. Najbardziej powstrzymuje mnie konieczność
    wyrównania kawałka terenu.

    Jarek

    --
    Ja sobie wybuduję szklarnię
    Szklarnię albo dwie

  • 16. Data: 2023-03-05 09:01:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 00:21 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    e-sciany-40x20-3x6m-6mm-12611234182

    > Urzekła minie swoim wnętrzem. Nie jak w tunelu ogrodniczym, ale jak
    > w pomieszczeniu dla ludzi. Mnie, jak coś urzeknie, uważam, że warto.

    Co powstrzyma te wręgi dachu od ugięcia pod wpływem śniegu? - przecież w
    takim wykonaniu (bez jętek) to nie ma prawa przetrwać zimy.

    > Powyżej gruntu w szklarni, czy na zewnątrz? W pierwszym przypadku
    > następuje znaczna utrata szklarniowatości. A obydwa pachną robotami
    > ziemnymi i jakimś murowaniem lub betonowaniem. To jest to, co...
    lubię najbardziej :-)
    Już się nie mogę doczekać, kiedy wbiję pierwszą łopatę :-)

    TG

  • 17. Data: 2023-03-05 09:05:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 09:01 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > lubię najbardziej :-)
    > Już się nie mogę doczekać, kiedy wbiję pierwszą łopatę :-)

    a szklarnię chcę posadowić na fundamencie z bloczków - czyli nie będzie
    stała bezpośrednio na ziemi.
    Z gruntem wewnątrz, czy na zewnątrz nic nie będę robił.

  • 18. Data: 2023-03-05 15:01:47
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.03.2023 o 20:18, Irokez pisze:
    [...]
    > Nie ma co testować.
    > Miałem tak samo dopuki nie przeniosłem się do foliowca taniego za 3 stówki.
    > Pomidory napierdalają do pierwszych większych przymrozków i zero
    > problemów. A co posadzone nawet obok ale na zewnątrz foliowca to zaraza.

    ...Tak generalnie, to od kiedy sasiadom odruwały takie foliówki,
    postawiłem sobie wiatrak :D...była to jedna z przyczyn postawienia
    wiatraka :D

    Ok mam jednego, co mu się trzyma taka szklarenka ale jest DIY, solidna z
    pionowymi scianami. Nie wiem czy ma tam szyby czy poli, muszę podejrzeć.

    Jeśli bym robił, to też DIY, solidna kantówka (mam tanio dostęp z
    tartaku) czyli klasycznie szkielet i na pewno nie folia.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2023-03-06 02:41:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 5 March 2023 at 15:02:20 UTC+1, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli bym robił, to też DIY, solidna kantówka (mam tanio dostęp z
    > tartaku) czyli klasycznie szkielet i na pewno nie folia.
    Szklarnie trzeba wietrzyć latem i to jest problem,
    gdyż podczas upalów wszystklo w środku się zaparza.

    Poliwęglan się nie nadaje, bo nie ma wytrzymałosci i peka na mrozie

    Sąsiadka była inteligentna i kupiła szklarnie foliową , łukową i parkowała w niej
    swojego Trabanta

    ale miejsce musi byc osłonięte i wtedy szklarnia działa jak przezroczysty namiot na
    samochód.

    Kto nie będzie wietrzył podczas upałów to wszystko straci.

    Nie wolno żadnych oprysków, bo się wszystko wdycha do płuc

    No i po co komu 100 kg pomidorów czy ogórków, miesiąc wcześniej.

    To co rośnie naturalnie to jest zdrowe, bo ma kontakt z UV i jest sterylizowane
    a to że szklarni nie ma sterylizacji UV, czyli jest rakotwórcze, a dodatkowe różne
    sztuczne nawozy, czyli sam rak.

    Cala Holandia zasila szklarnie szambem, bo twierdzi, że to nawóz organiczny
    i je się goofniane pomidory, goofniane ogórki, rzodkiewki z koronawirusami, bo w
    szambach sa ich miliardy.

  • 20. Data: 2023-03-06 08:56:23
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    sobota, 4 marca 2023 o 10:38:05 UTC-6 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Chcę kupić szklarnię z poliwęglanu 3 x 6m
    > Siedzę od rana i szperam w Internetach, wstępny wybór padł na coś takiego:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/szklarnia-poliweglan-agron
    om-lux-3x6m-6mm-40x20-12605951622

    > Ma ktoś coś podobnego? - na co zwrócić uwagę? Nie rozpadnie się od
    > patrzenia?
    > Nie ma czasu aby samemu coś podobnego "wystrugać" - max budżet jaki chcę
    > na to przeznaczyć to 4k PLN.

    IMHO za te cene moze byc. Ale musisz pamietac o jednej sprawie:
    Poliweglan pewnie komorowy, cienki, Po paru latach zrobi sie kruchy (o ile nie popeka
    ci od razu przy montazu.

    Chcesz trwale to szukaj szklanych. Jak chcesz tak se to ten bedzie ok ale nie zdziw
    sie jak trzeba bedzie latac albo kleic.
    Za 3k to mozna z drewna zrobic. Obczaj sobie ile kosztowalo by szklo, ile drewno.
    Rame jak dobry sposob znajdziesz to ogarniesz na pile tarczowej w jeden weekend.
    I jak ci to szklo za drogie wyjdzie to machnij folie. Kosztuje psi pinionc,
    przymontujesz zszywaczem albo listewkami na gwozdzie. Jak sie zuzyje za 3-4 lata to
    wymienisz na nowa za pare pln.

    U mnie szklana stoi juz chyba 10 albo 15 rok. Nie sadze aby poliweglan byl trwaly
    tyle czasu po naswietleniu UV.
    Ale moze kto inny obali moje obawy.