  • 1. Data: 2023-03-04 17:38:02
    Temat: Szklarnia z poliwęglanu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Chcę kupić szklarnię z poliwęglanu 3 x 6m
    Siedzę od rana i szperam w Internetach, wstępny wybór padł na coś takiego:

    https://allegro.pl/oferta/szklarnia-poliweglan-agron
    om-lux-3x6m-6mm-40x20-12605951622

    Ma ktoś coś podobnego? - na co zwrócić uwagę? Nie rozpadnie się od
    patrzenia?
    Nie ma czasu aby samemu coś podobnego "wystrugać" - max budżet jaki chcę
    na to przeznaczyć to 4k PLN.

    TG

  • 2. Data: 2023-03-04 18:17:34
    Temat: Re: Szklarnia z poliwęglanu
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > patrzenia?
    > Nie ma czasu aby samemu coś podobnego "wystrugać" - max budżet jaki chcę

    Przejrzyj jak wyglądają u Ciebie wiatry w roku. To cudo potrafi
    przetrwać 80km/h. Powyżej, to bym się zastanawiał nad lokacją, chyba że
    gdzieś schowane.

    Tak wiem, cokolwiek ale wyleczyłem się ze szklarni a też chciałem, jak
    sąsiadom odfrunęły i już nie wróciły :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-03-04 18:27:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 18:17 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > gdzieś schowane.
    >

    > Tak wiem, cokolwiek ale wyleczyłem się ze szklarni a też chciałem, jak

    Mam kupę żelastwa, min profile 40x40x2 - zakładam, że i tak każdą
    "ulepszę".
    Posadowię to na fundamencie z dwóch warstw bloczków betonowych + profil
    40x40x2 spinający całość.
    Te wszystkie gotowce traktuję raczej jako bazę startową.
    Ta szklarnia ma być pod pomidory + szczypior/rzodkiewka/sałata/rozsady na
    początku/końcu sezonu.

    TG

  • 4. Data: 2023-03-04 18:39:09
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > 40x40x2 spinający całość.
    > Te wszystkie gotowce traktuję raczej jako bazę startową.

    Jak dobrze ukotwiczysz, to przetrwać powinno.

    > Ta szklarnia ma być pod pomidory + szczypior/rzodkiewka/sałata/rozsady
    > na początku/końcu sezonu.

    W/w opanowałem bez szklarni. Jutro właśnie sadzę pomidory...w korytkach
    na parapecie w domu a w czerwcu do ziemi. Zakupiłem jakiś czas temu
    odmiany "Duma Syberii" czy "Matka Rosja" i są zajebiste. W tym roku też
    będę eksperymentował z odmianami. Generalnie na "sobotnim rynku"
    sprzedają sadzonki po 4-5zł w kwietniu i mają też ładnie
    wyselekcjonowane odmiany, które radzą sobie bez szklarni ale 70 sadzonek
    to nie kupię :) Rzodkiewka nie potrzebuje szklarni, sałata itp. Na
    rozsady mam małą szklarenkę, bo tam rośnie w kupie i później pikuję.

    Szczypior, czyli cebula dymka leci do ziemi na koniec marca a ze mam ok
    < 500 sadzonek to by mi było żal szklarni. Rośnie jak głupie u mnie co
    roku i mam 100% trafionego. W tym roku stawiam na ogóry bo w zeszłym
    miałem ok 30kg i wszystko poszło na zaprawy/rodzina a byli
    chętni/klienci. Liczę na 200kg, przynajmniej coś się zwróci za nasiona i
    użyźnianie gleby. W zeszlym roku miałem nadmiary pomidorów właśnie, i
    przytuliłem łącznie 1500zł bo byli chętni, więc będzie na nawozy i
    dalszą zabawę :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-03-04 18:59:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 18:39 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > użyźnianie gleby. W zeszlym roku miałem nadmiary pomidorów właśnie, i
    > przytuliłem łącznie 1500zł bo byli chętni, więc będzie na nawozy i

    Ja w tamtym roku zrobiłem 200 słoików ogórków + kilka razy zapraszałem
    znajomych na zbiory + zawsze miałem swoje małosolne w 5l kamionce.
    Pomidory miałem raz (w donicach), na "polu" zawsze miałem zarazę.
    Szczypiorek, rzodkiewkę też mam na "polu" - ale chcę mieś sporo wcześniej.
    Wiadomo, że z taką "szklarnią" nie chodzi o koszty - w biedronce będzie
    zawsze taniej :-) i bez "babraniny"

    TG

  • 6. Data: 2023-03-04 19:30:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Pomidory miałem raz (w donicach), na "polu" zawsze miałem zarazę.

    Bo to zależy od odmiany w danym miejscu jak i od pielęgnacji i
    rozpoznaniu "zarazy" a przede wszystkim od...opadów (niestety tutaj
    szklarnia przy dużych opadach, bo grzyba nie upilnujesz). Przy małych
    opadach wystarczy oprysk z miedzianu, zarówno zapobiegwaczy jak i
    powtórzony. Jeśli jest sucho to żaden grzyb się nie rozwinie. W tym roku
    będę eksperymentował z odmianami F1 (nowinka na rynku/nie pamiętam nazwy
    teraz). To są "mieszańce" które są odporne na wiele chorób.

    Oczywiście obrywanie liści i inne zabiegi pielęgnacyjne a co
    najważniejsze, najbardziej słoneczne miejsce na działece.
    Kwasowość gleby ok 7PH a pięlęgnacja zapikowanych to 2-4 tygodniowe
    podlewanie z zawartością potasu
    https://allegro.pl/oferta/nawoz-magiczna-sila-do-pom
    idorow-350g-substral-11544945806
    i wtedy napierdalają :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-03-04 19:43:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 19:30 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > najważniejsze, najbardziej słoneczne miejsce na działece.
    > Kwasowość gleby ok 7PH a pięlęgnacja zapikowanych to 2-4 tygodniowe

    Ja to wszystko już wiem. Od kilku (8-10) lat mam ten sam problem. Mam
    jadalne pomidory jedynie na kilku krzakach w donicach, które są w prostej
    linii 5m od "pola" z uprawą.
    Zawsze mam na "polu" super krzaki (opryskane wszystkim co jest dostępne, w
    ostatnim roku super tajnym przepisem sąsiada, drożdżami moczonymi przy
    pełni księżyca), wypielęgnowane, ponad 2m wysokości i przychodzą te 2-3
    dni bez słońca, po których zaczyna się zaraza...

    Muszę coś zmienić. Teraz po testuję "szklarnię"

    TG

  • 8. Data: 2023-03-04 20:07:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 marca 2023 o 18:27:32 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > Te wszystkie gotowce traktuję raczej jako bazę startową.
    > Ta szklarnia ma być pod pomidory + szczypior/rzodkiewka/sałata/rozsady na

    Zrozumiał bym jak byś chciał uprawiać truskawki żeby je na wigilię w grudniu mieć.
    Albo poziomki. Ale ty chcesz pomidory mieć wtedy kiedy są najtańsze. Tak wiem że bez
    żadnej chemii itp pierdoły. Jak nie nawieziesz i nie będziesz pryskał to albo samo
    zdechnie albo psiory będą nienadające się do jedzenia albo coś zeżre zanim urośnie.

  • 9. Data: 2023-03-04 20:11:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 20:07 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > nawieziesz i nie będziesz pryskał to albo samo zdechnie albo psiory będą
    > nienadające się do jedzenia albo coś zeżre zanim urośnie.

    Masz rację :-) - ale to jest moje hobby.

    Napisałem tu bo może ktoś coś podobnego kupił i ma jakieś doświadczenie.

    TG

  • 10. Data: 2023-03-04 20:18:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > dni bez słońca, po których zaczyna się zaraza...
    >
    > Muszę coś zmienić. Teraz po testuję "szklarnię"

    Nie ma co testować.
    Miałem tak samo dopuki nie przeniosłem się do foliowca taniego za 3 stówki.
    Pomidory napierdalają do pierwszych większych przymrozków i zero
    problemów. A co posadzone nawet obok ale na zewnątrz foliowca to zaraza.

    --
    Irokez