  • 51. Data: 2020-01-07 14:50:34
    Temat: Re: Szukam cegły ;)
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-01-07 o 14:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie mogło nie być stali (pracującej na rozciąganie w płycie Kleina, gdy
    > ceramika pracuje na ściskanie).
    > Może były jakieś pręty, drut.
    > Alternatywa to cegły ułożone w łuk (stad chyba nazwa sklepienie), gdzie
    > nie ma strefy rozciągania, a występuje samo ściskanie (ceramiki, kamienia)

    Ja na zdjęciach jakie zachowały się z rozbiórki nie widzę nic stalowego
    co by było prostopadle do równoległych szyn. I nie pamiętam, żeby przy
    rozbiórce z tego stropu zostało coś innego niż kilka palet cegieł i
    szyny kolejowe robiące za dwuteowniki.
    Szyny nadal mam, ale musiałbym się do nich dokopać przez stertę gratów i
    zobaczyć czy było coś do nich przyspawywane. Jeśli tylko leżało jak
    pisze Janusz powyżej, to żadnego śladu na szynach nie będzie. Na razie
    trzymam się wersji: strop Kleina a'la ciężki, cegły ułożone na
    szóstkach, szyny jako dwuteownik, bez stalowych płaskowników. Strop
    płaski, nie sklepienie łukowe.
    Albo moja skleroza, albo magia że to nie pierdykło tyle lat ;)

    --
    viktorius

  • 52. Data: 2020-01-07 15:00:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jest łuk, czy go nie ma?
    https://forum.budujemydom.pl/static/attachments/mont
    hly_2018_01/5a719a5ec671a_zdjcie_2.thumb.jpg.78ed431
    366bec53b90ed4211b28b4ce2.jpg

    -----

  • 53. Data: 2020-01-07 15:11:46
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-01-07 o 15:00, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jest łuk, czy go nie ma?
    > https://forum.budujemydom.pl/static/attachments/mont
    hly_2018_01/5a719a5ec671a_zdjcie_2.thumb.jpg.78ed431
    366bec53b90ed4211b28b4ce2.jpg

    Jak najbardziej jest łuk, ale to jakaś piwnica.

    Pod moim stropem były pomieszczenia mieszkalne, sufity otynkowane,
    płaskie. Tynk robiony "po staremu" czyli trzcina i zarzucone tynkiem
    wapiennym z przewagą wapna nad cementem (o ile w ogóle był, przypominam,
    budowane po wojnie).
    Podłoga strychu była płaska, strych nieuzytkowy, widoczne był główki
    szyn. Skoro były te główki szyn, to na pewno nie było wylewki
    wyrównujacej od góry ewentualne uwypuklenia, bo pro prostu nie byłoby
    miejsca na taką wylewkę.
    Widocznie powojenni budowniczowie nie wiedzieli że to wg zasad
    architektury spadnie i może tylko dlatego nie spadło ;)

    --
    viktorius

  • 54. Data: 2020-01-07 15:58:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeby strop łukowy zadziałał i nie wpadł do środka potrzebny jest łuk który wcale nie
    musi być taki jak w gotyckiej katedrze. Każde odchylenie od prostej będzie działało
    jak łuk. Im bardziej plaski łuk tym wytrzymałość na ściskanie tego z czego jest
    zrobiony musi być większa. Przy bardzo małym łuku dalo sie go zamaskować tynkiem.