  • 81. Data: 2020-01-01 19:10:12
    Temat: Re: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 stycznia 2020 19:01:41 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Ale to jest zwykła ściema sprzedawcy. Nie należy wierzyć w żadne słowo.

    Rozmawiałem raczej z konkretnymi instalatorami - sprzedawcy z nich raczej
    słabi ;) Gdyby byli dobzi to wciskaliby te tanie jako porządne w wyższej
    cenie, więcej na nich zarabiając :) W tym wypadku ja ich całkowicie rozumiem
    - chłopy jeżdżą czasem pół Polski na montaż, śpią po hotelach, więc w ich
    interesie jest żeby instalacja się nie popsuła w trakcie gwarancji :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 82. Data: 2020-01-01 19:12:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 stycznia 2020 19:07:30 UTC+1 użytkownik collie napisał:

    > Droższe jest zawsze lepsze. Dla sprzedawcy.

    Raczej sprzedanie taniego drogo. Na tanich mogą wyższą marżę dać i sprzedać
    drożej ;) Anyway abstrachując już od rozmowy z nimi - sam zawsze celuję
    w "wyższą-średnią" półkę, nigdy w najdroższe, nigdy w najtańsze. To prawie
    zawsze najlepsza opcja pod względem ceny do jakości.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2020-01-01 19:31:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 1.01.2020 o 19:12, Adam Sz. pisze:

    > Anyway abstrachując...

    Nie wyrażaj się.

  • 84. Data: 2020-01-03 03:06:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 01.01.2020 19:10, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > - chłopy jeżdżą czasem pół Polski na montaż, śpią po hotelach, więc w ich
    > interesie jest żeby instalacja się nie popsuła w trakcie gwarancji :)

    Naiwny jesteś.

  • 85. Data: 2020-01-03 03:11:49
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 01.01.2020 19:12, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > w "wyższą-średnią" półkę, nigdy w najdroższe, nigdy w najtańsze. To prawie
    > zawsze najlepsza opcja pod względem ceny do jakości.

    Przecież tego nie da się ocenić czy jest dobre czy złe. Za 10-15
    będziesz wiedział dopiero.
    Panele montowane 10 lat temu na zachodzie to złom, mają przeżarte ogniwa
    od pola elektrycznego. Dopiero kilka lat temu zaczęło się mówić o
    efekcie PID i różnych innych.
    Nie wiadomo co trapi obecne panele ale prawdopodobnie się rozlecą po 10
    latach, tak jak wszystko.

  • 86. Data: 2020-01-03 15:15:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 03:15:02 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > efekcie PID i różnych innych.
    > Nie wiadomo co trapi obecne panele ale prawdopodobnie się rozlecą po 10

    Masz jakieś dziwne dane :)
    Większość paneli z zachodu zachowuje swoje parametry zgodnie z deklaracjami
    producentów. Przecież możesz kupić tanio 10-12 letnie panele z zachodu.
    Widziałem ostatnio na OLX panele 250W 10-cio letnie za 200 pln brutto
    sztuka. Wszystkie parametry miały zachowane.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 87. Data: 2020-01-03 16:41:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 15:15:50 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Widziałem ostatnio na OLX panele 250W 10-cio letnie za 200 pln brutto
    > sztuka. Wszystkie parametry miały zachowane.

    kto wie czy to nie jest na dzis droga do oplacalnej fotowoltaiki. Ma być tanio :-)
    A przy dzisiejszym dofinansowaniu zdaje sie ze nie trzeba miec faktur itd, nie ma
    żadnych wstępnych wymyslanych przez biurokratów warunków.

    b.

  • 88. Data: 2020-01-03 16:51:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Jan 2020 07:41:51 -0800 (PST), Budyń

    > A przy dzisiejszym dofinansowaniu zdaje sie
    > ze nie trzeba miec faktur itd, nie ma żadnych
    > wstępnych wymyslanych przez biurokratów warunków.

    I to takie fajne? Bo ja tu widzę spore pole do nadużyć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 89. Data: 2020-01-03 17:59:48
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 16:51:38 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 3 Jan 2020 07:41:51 -0800 (PST), Budyń

    > I to takie fajne? Bo ja tu widzę spore pole do nadużyć.

    przez chwile mialem nadzieje ze fajna -ale adam mnie wyleczył.

    Całe prawodawstwo daje w d... uczciwemu człowiekowi, zeby zabezpieczyć przed jakims
    promilem ludzi nieuczciwych którzy to skrzywdziliby tego uczciwego, i tak w koło
    macieju...

    b.

  • 90. Data: 2020-01-03 18:29:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 17:59:49 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Całe prawodawstwo daje w d... uczciwemu człowiekowi, zeby zabezpieczyć przed jakims
    promilem ludzi nieuczciwych którzy to skrzywdziliby tego uczciwego, i tak w koło
    macieju...

    W zasadzie jak dostaniesz fakturę to możesz to sobie odliczyć, bo jest
    jeszcze taki punkt:

    "oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja
    jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji)."

    Ale ja tam jestem przeciwny dotowaniu 15 letnich paneli, bo pożyją
    krócej o 15 lat niż nowe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.