  • 11. Data: 2022-08-15 15:58:17
    Temat: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 15:18 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Prawdopodobnie zaczną rosnąć za kilka miesięcy. Koniec cytatu. A cóż
    > takiego przełomowego miało by się stać za kilka miesięcy że kupujący
    > odzyskają zdolność kredytową?
    Zatrzyma się inflacja lub będzie w perspektywie zatrzymanie inflacji.
    To wystarczy aby zapanował optymizm na rynku.

    TG

  • 12. Data: 2022-08-15 16:00:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 15 August 2022 at 13:00:29 UTC+2, 4...@g...com wrote:
    > ONETFORBESNIERUCHOMOŚCI
    > "Ceny mieszkań schodzą z górki. To może być dobry czas na sprzedaż
    > To może być najlepszy czas na sprzedaż nieruchomości, twierdzi Bartłomiej
    Baranowski, analityk portalu Domiporta.pl. Ceny sprzedaży mieszkań, w niektórych
    miastach zaczęły spadać, a ponadto serwisy nieruchomościowe puchną od ofert z rynku
    wtórnego."
    > Może i czas na sprzedanie mieszkania dobry ale na kupienie zły i warto poczekać.
    Jak widać po zajawce artykułu nie tylko ja zauważyłem że rynek wtórny będzie kluczowy
    w cenach nieruchomości i cenach najmu.
    bełkot handlarzy nieruchomośni, którzy żyją z posrednictwa i prowizji

    Znajoma zlikwidowala biuro posrednictwa nieruchomości, gdy wzrosly stopy bankowe,
    bo klientów nie było

    Zatrudniała kilka osób

    Handel ruszy gdy koszt ogrzewania wzrośnie 500% zimą, a prąd o 200%
    bo wtedy będzie kalkulacja, czy opłaca się mieszkac w mieszkaniu, w którym nie da się
    wyłaczyć c.o.
    ani sterować termostatami, bo piony prowadzą przez wszystkie pokoje, łazienkę, kuchn

    i opłaty stałe będą bardzo wysokie.

    Ale póki w Polasce 5 milionów uchodźców ze wschodu do każde mieszkanie da się wynająć
    i 40zł dziennie od osoby daje 1200zł
    a dla 4 osób to już 4800zł i to opłacane z budżetu.
    i wtedy opłaty nawet 2000zł miesięcznie nie są straszne

  • 13. Data: 2022-08-15 16:06:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    > takiego przełomowego miało by się stać za kilka miesięcy że kupujący
    > odzyskają zdolność kredytową? Tego nie napisali. Ale że prawdopodobnie

    Jeszcze dopiszę, to Ty "łyknąłeś" jak młody pelikan to co napisał ten
    człowiek, bo to przecież Ty puściłeś ten artykuł na grupę.
    Zacytowałeś jednak tylko fragment pasujący do Twojej tezy o "wyludnieniu",
    pozostałą treść oddającą sens artykułu przemilczałeś. Takie coś to czysta
    manipulacja w najgorszym wydaniu.

    TG

  • 14. Data: 2022-08-15 16:35:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 16:06:54 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > pozostałą treść oddającą sens artykułu przemilczałeś. Takie coś to czysta

    Chciałbyś żeby wkleił cały artykuł? Podałem źródło każdy może go w przeciągu 20
    sekund znaleźć. Masz wizję że mieszkania będą drożały. Wolno ci się mylić. Mnie też
    wolno się mylić. Czas pokaże kto miał rację. Ale w tej chwili przepowiadając
    przyszłość można się oprzeć na danych z przeszłości ( wczoraj to też przeszłość)
    których podważyć się nie da. Bo co jest do podważenia jak GUS podał ilu mieszkań się
    fizycznie doliczył i policzył ile z nich stoi niezamieszkanych. Ma się poprawić bo
    jacyś Hiszpanie albo inni Francuzi kupią. Oni cały zaś kupują. 50 a może 100 rocznie.
    To wychodzi poniżej błędu statystycznego. I nic to nie zmienia bo już są 2 miliony
    pustych a za rok będzie 2,5 miliona pustych albo i wiecej. To są mieszkania po tych
    co niedawno zmarli. Czyli tylko niewielkich część jest w tragicznym stanie wizualnym.
    W Łodzi zawaliły się dwa domy które były przeznaczone do rozbiórki. Żadne mieszkanie
    w tych domach nie bylo w puli mieszkań bo zostały z niej wyłączone jak kamienice
    zakwalifikowano do wyburzenia.

  • 15. Data: 2022-08-15 17:27:15
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 15 August 2022 at 16:35:35 UTC+2, 4...@g...com wrote:

> [...]
    w tych domach nie bylo w puli mieszkań bo zostały z niej wyłączone jak kamienice
    W Japonii stoją 2 miliony domów po zmarłych i nikt ich nie kupi, nie wynajmie,
    bo jest przesąd, że sam szybko umrze.

    Nie nalezy kupować, wynajmowac mieszkan w których ktoś zmarł, bo w mieszkaniu jest
    choroba i przyczyna sm ierci
    i nikt jej nigdy nie usunie.

    I każdy nastepny, kto tam zamieszka nie będzie dlugo żył

  • 16. Data: 2022-08-15 17:59:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Zatrzyma się inflacja lub będzie w perspektywie zatrzymanie inflacji.
    > To wystarczy aby zapanował optymizm na rynku.

    Czytaj - kretyni którzy obecnie są u władzy, polecą gdzie ich miejsce -
    czyli zapełnią więzienia.
    Może część mieszkań po nich się zwolni. ;-)

  • 17. Data: 2022-08-15 18:35:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 17:59:54 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Czytaj - kretyni którzy obecnie są u władzy, polecą gdzie ich miejsce -
    > czyli zapełnią więzienia.
    > Może część mieszkań po nich się zwolni. ;-)
    Nie będzie żadnych więzień. Ci co są u władzy po wyborach dalej będą rządzili. Wody
    do dupy naleje się czerwonej bandzie i stworzonej przez nią i opłacanej tzw
    demokratycznej opozycji. Okazało się że są całkowicie nieprzydatni jako V szwabska
    kolumna. Kasę i przywileje od szwabow dostawali a wybory przegrali. Potem na pewno
    swoich panów oszukwali że już za chwilę wygrają. Teraz są odcięci od ostatniego
    źródła dochodów czyli kasy z ruskiego przemycanego węgla. Zaczną wyprzedawać
    nieruchomości żeby stąd spierdolić i nic nie zostawić. ***** **.

  • 18. Data: 2022-08-15 19:12:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 17:59:54 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > .
    > Czytaj - kretyni którzy obecnie są u władzy, polecą gdzie ich miejsce -
    > czyli zapełnią więzienia.
    W to akurat nie wierzę.
    Trochę już odlotów bocianów widziałem w życiu ale nie pamiętam aby jacyś kolejni co
    się do koryta dorwali rozliczyli poprzedników. Wprost przeciwnie, robią to samo co
    poprzednicy tylko na większą skale.
    To tak trochę z boku głównego wątku.
    > Może część mieszkań po nich się zwolni. ;-)
    Tak na poważnie chciałbym aby tak było.

  • 19. Data: 2022-08-15 19:49:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 13:00:29 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    Jak widać po zajawce artykułu nie tylko ja zauważyłem że rynek wtórny będzie kluczowy

    "...Dlaczego wierzysz jakiemuś artykułowi w gazecie ...."

  • 20. Data: 2022-08-15 20:45:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 19:49:54 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    w cenach nieruchomości i cenach najmu.
    > "...Dlaczego wierzysz jakiemuś artykułowi w gazecie ...."
    Nie wiem skąd wniosek że wierzę jakiemuś artykułowi. Mogę się z autorem zgadzać,
    zgadzać po części abo nie zgadzać. Zgadzam się w kwestii że teraz jest jeszcze czas
    żeby w miarze dobrze sprzedać mieszkanie. Bo dobrze sprzedać już było i się nie
    wróci. Inna sprawa co zrobić z pieniędzmi żeby nie traciły na wartości. Na pewno nie
    kupić mieszkania. Zgadzam się że rynek wtórny będzie kluczowy jeśli idzie o ceny
    sprzedaży i najmu. Większość mieszkań w Polsce została kupiona od spółdzielni czy
    gmin za niewielkie pieniądze. Tak 10-15% wartości rynkowej. W Łodzi to jedyne było
    100 metrow za 14 tysięcy. W innych miastach było podobnie. Mieszkania były
    sprzedawane najemcom za 100-200 złotych za metr. Teraz mogą kosztować po remontach i
    15000 złotych za metr. To jak ktoś bedzie szybko potrzebował kasy to ma z czego
    opuścić i będzie u się opłacało. Dzisiaj budowane kosztują w okolicach dziesięciu
    tysięcy za metr. Ale jak doliczyć obsługę kredytu to wyjdzie 15-20 tysięcy za metr.
    Jeśli ma być jakieś niewielki popyt na mieszkania to będzie na mieszkania z rynku
    wtórnego. Koszty stałe w używanych są niższe. Za te same pieniądze można mieć
    dwa-trzy razy większe niż nowe. W wielu przypadkach lokalizacja może być dużo
    korzystniejsza. Podobnie z najmem. Ktoś kto kupił żeby zarobić na najmie chciałby
    odrobić zapłacona kasę. Jak ma kredyt jeszcze gorzej bo może nie trafić frajera co za
    współczesne bardzo małe mieszkanie zapłaci trzy razy większy czynsz niż za używane.
    Taki co dostał w spadku mieszkanie po dziadkach którzy zmarli, w sytuacji zapaści na
    rynku najmu może być zadowolony jak dostanie górką dwieście złotych ponad koszty. Po
    wojnie w PRL zbudowanych było z 10 milionów mieszkań.