  • 1. Data: 2013-08-08 20:04:53
    Temat: budowle podziemne...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Tak się zastanawiam...

    Załóżmy że jest sobie działka niebudowlana. No to, jak rozumiem mogę
    sobie na niej postawić np. kontener biurowy. Obiekt nie związany trwale
    z gruntem, czyli chyba można ?

    A teraz - wykopuję dół na 3m głęboki, wstawiam ten sam kontener,
    zakopuję, przysypuję 50 cm ziemi, na wierzchu robię trawniczek :)
    Oczywiście zostawiam sobie schodki do wejścia.
    Całość mam zamiar wykopać powiedzmy za 2 lata, i zrobić z tym coś
    zupełnie innego.

    I co - mogę tak zrobić , czy też wszak nie ? Bez pozwolenia oczywiście
    znaczy.

  • 2. Data: 2013-08-08 21:09:33
    Temat: Re: budowle podziemne...
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > A teraz - wykopuję dół na 3m głęboki, wstawiam ten sam kontener, zakopuję,
    > przysypuję 50 cm ziemi, na wierzchu robię trawniczek :)

    jest trwale związany z gruntem więc koncepcja leży....

    b.

  • 3. Data: 2013-08-08 22:01:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 21:09:33 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > jest trwale związany z gruntem

    Ta sformułowanie juz nic nie znaczy- dawniej tak było
    >więc koncepcja leży....

    Kupuję kontener- wolno mi.
    Muszę gdzies go przechowywać-stawiam więc na swojej działce.
    Może tam stac bez żadnych pozwoleń?

  • 4. Data: 2013-08-08 22:30:10
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 21:09:33 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > jest trwale związany z gruntem

    Ta sformułowanie juz nic nie znaczy- dawniej tak było
    >więc koncepcja leży....

    Art. 3.Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    2) budynku - należy przez to rozumieć taki obiekt budowlany, który jest
    trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród
    budowlanych oraz posiada fundamenty i dach;

    mozna by sie chwycic braku fundamentów ale

    3) budowli - należy przez to rozumieć każdy obiekt budowlany niebędący
    budynkiem lub obiektem małej architektury, jak: lotniska, drogi, linie
    kolejowe, mosty, estakady, tunele, sieci techniczne, wolno stojące maszty
    antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem urządzenia reklamowe,
    budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne,
    zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne,
    oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody,
    konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci
    uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części
    budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych i innych
    urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod
    względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową;

    to sie tu łapie - nie jest wyszczególnione, ale nie musi być bo to nie jest
    zamknięta lista.

    b.

  • 5. Data: 2013-08-08 22:54:04
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 20:04:53 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    >
    > zupełnie innego.
    >

    > I co - mogę tak zrobić , czy też wszak nie ? Bez pozwolenia oczywiście

    Na działce niebudowlanej można postawić obiekt gospodarczy.
    Zagłębić go można ...
    Ale nie może to być obiekt biurowy.
    Przecież biuro nie buduje się na polu.
    Kapliczkę na polu można zbudować z częścią rekolekcyjną.
    Religie trzeba zarejestrować, bo z tymi działającymi byłby to kosztowny projekt.
    Może się mylę a może nie ?

  • 6. Data: 2013-08-08 22:58:17
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > zupełnie innego.
    >

    > I co - mogę tak zrobić , czy też wszak nie ? Bez pozwolenia oczywiście

    A nie prościej iść do źródła i spytać co urząd sądzi. Tutaj nie dostaniesz odpowiedzi
    bo grupa nie jest od udzielania odpowiedzi tylko od napierdalania się kto ma rację.

  • 7. Data: 2013-08-08 23:22:14
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > nie jest wyszczególnione, ale nie musi być bo to nie jest
    > zamknięta lista.

    Ja tam prawnikiem nie jestem, ale jesli dowolnie urzedas moze decydowac,
    to postawienie przyczepy, barakowozu, czy nawet samochodu moze mu sie
    nie podobac. Jak lista nie jest zamknieta, to czemu nie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2013-08-09 02:13:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A nie prościej iść do źródła i spytać co urząd sądzi. Tutaj nie dostaniesz
    odpowiedzi bo grupa nie jest od udzielania odpowiedzi tylko od napierdalania się kto
    ma rację.

    Pewnie tak, ale to tylko takie gdybanie sobie, na zasadzie "a może by
    tak..." :) Więc na razie grupa jest wystarczająca, mimo napierdalania.

  • 9. Data: 2013-08-09 08:29:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Aug 2013 21:09:33 +0200, Budyń

    > jest trwale związany z gruntem więc koncepcja leży....

    Nie jest. Trzeba zgłosić, że się stawia na działce
    taki "kontener", można go wkopać i może stać 10 lat.

    Ciekawe co będzie w tym kontenerze.
    Browar (bo zimno) czy ogródek Marysi (bo ciepło). :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2013-08-09 08:38:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.08.2013 22:54, hk pisze:

    > Kapliczkę na polu można zbudować z częścią rekolekcyjną.
    > Religie trzeba zarejestrować, bo z tymi działającymi byłby to kosztowny projekt.
    > Może się mylę a może nie ?

    Z rejestracją religii jest problem, bo pan minister Boni bezprawnie
    uzurpuje sobie prawo do badania, czy dana religia jest "prawdziwa".

    Skończy za to w piekle, gdzie piwo jest ciepłe a panienki mają wszystkie
    choroby weneryczne świata i jeszcze kilka ekstra...