  • Date: Sat, 03 Oct 2009 23:38:25 +0200
    From: Łukasz Rostalski <l...@n...wytnij.rostalski.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: co grzejnik

    Witam,
    miałem remont przed wakacjami i z racji tego że zaczął się sezon
    grzewczy wyszło parę rzeczy.
    1. W łazience w grzejniku drabinkowym z prawej strony mam dwa otwory do
    jednego na dole mam podłączone zasilanie (przez zawór kątowy) a do
    górnego odpływ z regulacją temperatury (termostat to się chyba nazywa).
    2. Automatyczny odpowietrzacz jest zamontowany na odpływie.

    Okazało się że w łazience nie mam ciepłego grzejnika pomimo że
    odkręciłem regulator. Zacząłem szukać co może być i zlokalizowałem na
    dole grzejnika zawór kątowy i jak go tylko otworzyłem słychać było jak
    leci woda ale dalej był zimny grzejnik, dopiero odpowietrzenie go za
    pomocą pokrętła z lewej strony na górze sprawiło że zaczął grzać. Jak
    się później okazało sąsiadka z dołu też miała zimny grzejnik i dopiero
    po mojej akcji zaczął jej grzać.

    Jako że nie znam się na instalacji co domyślam się że źle został
    podpięty grzejnik (odwrotnie) oraz że odpowietrzacz powinien być na
    rurze zasilającej a nie odprowadzającej (rura odprowadzająca jest u mnie
    wyżej niż zasilająca).

    Proszę o potwierdzenie moich domysłów i ewentualne wskazanie lektury jak
    to powinno być dobrze wykonane. Czy mogę termostat przenieść z góry
    grzejnika na dół, bo nie mam od niego instrukcji i nie wiem czy mogą być
    tak podłączane.

    Dzwoniłem też do ekipy, która mi to montowała i mówili że odpowietrzenie
    ma być na wylocie bo ta rura jest najwyżej, ale na chłopski rozum to
    gdybym miał cały czas zakręcony grzejnik to by się nie odpowietrzył
    układ i sąsiadka ciągle miała by zimny grzejnik. Z ekipą mam rozmawiać w
    poniedziałek, także proszę o jakieś argumenty, których mam użyć podczas
    rozmowy, bo nie mam żadnej fachowej wiedzy w tym temacie

    --
    Pozdrawiam i dziekuję