  • 31. Data: 2023-05-26 16:55:58
    Temat: Re: czy pierwszy pokos już był?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 16:48 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > Też czytałem o tym, te 'nagie' nie bez powodu mogą być nagie bo są po
    > prostu niejadalne
    > w związku z czym nie muszą mieć 'domku' na plecach czyli skorupki.

    Te czarne, brunatne, nagie to inwazyjny gatunek w PL.
    Nic tego nie rusza. U mnie jest tego plaga. Mam jeże, ptaki (kilkadziesiąt
    gatunków), kuny i inne drapieżniki, ale tych ślimaków nic nie je. Jedynie
    chemia lub zbieranie ręczne.
    Czasami znajduję takie 10 cm, 2cm średnicy kluchy...
    Jak taki przejdzie przez grządkę młodej rzodkiewki to mam na każdej wżery.

    TG