  • 61. Data: 2018-01-21 21:29:00
    Temat: Re: instalacja fotowoltaiczna raz jeszcze
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    dyskusyjnych:45b29695-e3c1-4023-b8f1-afbbbd80051d@go
    oglegroups.com...

    W dniu sobota, 20 stycznia 2018 21:44:40 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    >Dla takich konowałów

    Nie jestem lekarzem, matołku :-)
    Buhhahahahhaha, adaś kretyn bez szkoły :-D

  • 62. Data: 2018-01-21 21:32:21
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 19:55:31 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    >Lol. paru debili sobie zrobiło przedstawienie w lesie i przez ich pryzmat
    >mam patrzeć na całe

    Ty nie, my widzimy jakie z was pojeby, tera nie dziwi twoje uwielbienie dla
    jarosława i kaczyzmu :-)

    >Oczywiście, że Wodzisław to piękne miejsce do życia :)

    ...w smogu

  • 63. Data: 2018-01-22 18:11:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 stycznia 2018 06:55:27 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Kurde żeby u mnie w wiosce takie prezenty rozdawali :/

    Dobra, wniosek o 5kWp złożony z dotacją 30k pln :-)

    Koszt całkowity z mojej strony to 2,4k vat i 200 pln za "audyt" sprawdzający,
    czy instalacja się zmieści na dachu. Teraz wszystko jeszcze w kwestii
    urzędu marszałkowskiego czy nasze miasto dostanie na to dotację, choć
    ponoć to tylko formalność (no ale nigdy nie wiadomo).

    Po potwierdzeniu będę się zastanawiał co do mocy jeszcze ale wychodzi, że
    mógłbym obniżyć koszty prądu o ~2,5k rocznie więc chyba się zdecyduję na
    oszpecenie daszku ;-) Z metrówką policzyłem to spokojnie ~16 paneli
    się zmieści :)

    Chętnych było sporo, kwalifikuje się pierwsza setka ale mają dość
    restrykcyjny sposób odsiewania wniosków - jak będzie niekompletny, czy
    zabraknie choćby parafki w którymś miejscu to odrzucają bez możliwości
    poprawy.

    Cóż - całe 10 minut poświęciłem na wypełnienie więc chyba będzie OK :D

    Zmieściłem się w pierwszej czterdziestce :P Trzymajcie kciuki :D

    PS. Ghoscik żebyś się zesrał na rzadko!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2018-01-22 18:54:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > PS. Ghoscik żebyś się zesrał na rzadko!

    Ale lepiej żeby tym razem zrobił to gdzieś indziej.

    --
    Jarek

  • 65. Data: 2018-01-22 19:08:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 18:11:12 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Koszt całkowity z mojej strony to 2,4k vat i 200 pln za "audyt" sprawdzający,

    /me wali łbem o ścianę i zawodzi

    > Zmieściłem się w pierwszej czterdziestce :P Trzymajcie kciuki :D

    Jakby wyszło to by było mega :>
    Ja chciałem się załapać na cośtam w Wielkopolsce, ale tyle kasy "rzucili"
    na województwo, że fundusze na cały rok skończyły się w pierwszych dniach
    stycznia. Dotacje jego mać...

    L.

  • 66. Data: 2018-01-22 21:23:18
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu środa, 17 stycznia 2018 06:55:27 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    >Cóż - całe 10 minut poświęciłem na wypełnienie więc chyba będzie OK :D

    Kłamiesz, jak zwykle.

    >Zmieściłem się w pierwszej czterdziestce :P Trzymajcie kciuki :D

    Czymamy, za tfuj zwieracz tesz!

  • 67. Data: 2018-01-22 21:24:51
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

    Pan Adam Sz. napisał:

    >Ale lepiej żeby tym razem zrobił to gdzieś indziej.

    Panie przodem.

  • 68. Data: 2018-01-23 20:56:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Nawet w "gazetach" piszą:

    http://gramwzielone.pl/energia-sloneczna/29767/kolej
    ne-miasto-z-woj-slaskiego-chce-udostepnic-dotacje-na
    -pv

    Zastanawia mnie wciąż ten durny warunek "instalacja zintegrowana z dachem".
    Co im szkodzi, jak ktoś sobie trackera postawi albo gdzieś na nieużytku
    rozłoży? Bez sensu to...

    L.

  • 69. Data: 2018-01-23 21:07:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Zastanawia mnie wciąż ten durny warunek "instalacja zintegrowana z dachem".
    > Co im szkodzi, jak ktoś sobie trackera postawi albo gdzieś na nieużytku
    > rozłoży? Bez sensu to...

    Albo na użytku. Jak w Czechach często bywało. Ludzie zaczęli wtedy
    zadawać (słuszne) pytania: może nie taka fajna ta fotowoltaika, skoro
    zajmuje cenne miejsce. Jak dla mie, to ograninczenie nie jest bez sensu.
    Nieużytki można użytkować na setki fajniejszych sposobów, niekoniecznie
    zastawiając nudnymi czarnymi płytami. A na dachu leży (w geometrycznym
    sensie) za darmo.

    --
    Jarek

  • 70. Data: 2018-01-23 21:25:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 21:07:50 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
> [...]
    > Nieużytki można użytkować na setki fajniejszych sposobów, niekoniecznie
    > zastawiając nudnymi czarnymi płytami. A na dachu leży (w geometrycznym

    Pewnie masz rację, ale z drugiej strony Czesi nastawiali 3,2GW fotowoltaiki
    (czy jakoś podobnież), zakładając że nawet wszystko to jest ustawione na ziemi,
    to daje jakieś 0,017% powierzchni kraju, coś około 2 tys. ha, takie trochę
    większe latyfundium ;)

    L.