  • 1. Data: 2021-05-27 00:05:48
    Temat: miedziucha
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Widziały ludzie ceny kabli? :)))
    patrzę ja w bricomanie...299pln za ydy 1,5 100m....

    Sklerozę mam czy już mi się totalnie wszystko kaszani... rok temu
    kupowałem po 154pln... w domu sprawdziłem ceny miedzi... x2 w rok

    ot akcent "miły" na koniec dnia

  • 2. Data: 2021-05-27 07:58:50
    Temat: Re: miedziucha
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.05.2021 o 00:05, sirapacz pisze:

> [...]
    >
    > Sklerozę mam czy już mi się totalnie wszystko kaszani... rok temu
    > kupowałem po 154pln... w domu sprawdziłem ceny miedzi... x2 w rok

    2020.05 - 1mb 5x10mm2 płaciłem 16,50zł za metr
    kilka dni temu płaciłem 30zł za metr

  • 3. Data: 2021-05-27 08:53:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-05-27 o 07:26, lleeoo pisze:
> [...]
    dnia

    > Zobacz jeszcze ceny styropianu, stali zbrojeniowej, płyty
    > warstwowej, drewna, wełny mineralnej, PIRu.
    (...)

    > Generalnie świetny klimat na budowanie czegokolwiek.
    > Jeśli ktokolwiek rozpoczął budowę końcem zeszłego roku jest w
    > czarnej dupie, jeśli do tego rozpoczął budowę na kredyt to jest w
    > czarnej dupie do kwadratu.
    > Przewiduję wysyp sprzedaży domów w stanie surowym lub zbliżonym
    > przez ugotowanych przez kredyty.
    Ciekaweym jak długo to może potrwać... szykowałem się do niedużej
    budowy:( Na szczęście nie muszę startować od razu

  • 4. Data: 2021-05-27 13:00:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-27 o 00:05, sirapacz pisze:

    > Widziały ludzie ceny kabli? :)))
    > patrzę ja w bricomanie...299pln za ydy 1,5 100m....
    Wiem bo kupowałem kable do PV i uziemienia, jeszcze miesiąc temu były o
    50% tańsze niż teraz, niestety nie zauważyłem tego tylko spokojnie sobie
    szukałem a przyszło do kupowania to był zonk :(

    > Sklerozę mam czy już mi się totalnie wszystko kaszani... rok temu
    > kupowałem po 154pln... w domu sprawdziłem ceny miedzi... x2 w rok
    >
    > ot akcent "miły" na koniec dnia
    One od początku tego roku zaczeły drożeć, jak później sie dowiedziałem,
    wg mnie wpływ na to ma zmiana przepisów dotyczących budynków i wielu
    chciało się jeszcze załapać na zeszły rok czyli stare przepisy. A że
    muszą w 2 lata zacząć budowę to teraz mamy zawał. Zresztą nie tylko
    budownictwo, podobno na budopwie dróg też brakuje betonu a nawet piasku,
    ceny stali, blach i wszystkiego do budowy poszybowały.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2021-05-28 10:59:48
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-05-27 o 13:00, Janusz pisze:

> [...]
    > budownictwo, podobno na budopwie dróg też brakuje betonu a nawet piasku,
    > ceny stali, blach i wszystkiego do budowy poszybowały.

    U mnie rozkopali drogę w poprzek, żeby powymieniać tory tramwajowe. Już
    by to zrobili, ale okazało się, że brakuje płyt betonowych na podkłady.
    I robota stoi, droga nieprzejezdna, korki na objazdach. Prezydent miasta
    na fejsach przeprasza za opóźnienia...

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2021-05-29 21:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    >
    > Sklerozę mam czy już mi się totalnie wszystko kaszani... rok temu
    > kupowałem po 154pln... w domu sprawdziłem ceny miedzi... x2 w rok

    niemozliwe. Mowia ze jest 4 procent inflacji... ;-(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 7. Data: 2021-05-30 12:12:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 29 maja 2021 o 21:59:49 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > niemozliwe. Mowia ze jest 4 procent inflacji... ;-(
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
    > Karol Irzykowski
    Przeciętny człowiek kupuje rocznie wyrobów w których jest miedź za 12 złotych. To jak
    wyda 18 złotych rocznie bo miedź zdrożała to nie ma to żadnego wpływu na inflację.
    Młode ziemniaki widziałem po 1,50 za kilogram. Niedawno były po 4,50 za kilogram. To
    inflacja przez ziemniaki wrosła czy się zmniejszyła?

  • 8. Data: 2021-05-30 18:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > 1,50 za kilogram. Niedawno były po 4,50 za kilogram. To inflacja
    > przez ziemniaki wrosła czy się zmniejszyła?

    Jezeli chodzi o mnie to mozesz sobie nawet udowadniac ze jest deflacja.
    Nadmiarowych zgonów tez nie widzisz w 2021...
    W sumie widzisz deflacje w cenach mieszkan i to o 50%. Cóz... ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 9. Data: 2021-05-30 19:37:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.05.2021 o 18:59, Budzik pisze:
    > Jezeli chodzi o mnie to mozesz sobie nawet udowadniac ze jest deflacja.
    > Nadmiarowych zgonów tez nie widzisz w 2021...
    > W sumie widzisz deflacje w cenach mieszkan i to o 50%. Cóz... ;-DDD
    Jest dobrze. Nawet monety są robione teraz z blachy stalowej, co było
    nie do pomyślenia jeszcze kilka lat temu. Oczywiście zamiana
    miedzioniklu na żelazo ma uzasadnienie ekologiczne. Bo te nowe monety są
    przyjazne środowisku.

    https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/banknoty_i_monety/mo
    nety_obiegowe/opisy.html

    Jacek

  • 10. Data: 2021-05-30 21:17:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 30 maja 2021 o 18:59:47 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo
    Jak cię nie interesuje to po chuj się produkujesz. Jakoś o oszczędzaniu wody nie masz
    ochoty gadać. Wisła już całkiem wyschła ? Jeśli wiele razy tłumaczyłem ze niezbyt
    szczęśliwie stwierdziłem że już w tym roku będzie spadek ilości zgonów a potem wiele
    razy prostowalem ze chodziło mi o lata następne to ty z uporem maniaka powtarza że
    napisałem że w tym roku. Nie dasz rady żebyś spowodował że twoje kłamstwo stanie się
    prawdą, nie jesteś człowiekiem takiego formatu żebyś mógł to uczynić. Co do cen
    mieszkań itp. W tej chwili rynek zbliża się do osiągnięcia maksymalnej wielkości
    bańki spekulacyjnej. To samo stalo się w USA. Jak bańka pękła to jesli wartość
    nieruchomości spadła o połowę to właściciel był zadowolony. Kilka milionów upadłości
    konsumenckich przez to było. Znasz jakiś powód żeby taki scenariusz nie mógł
    powtórzyć się w Polsce? Jedynym zabezpieczeniem przed taką sytuacja może być oddanie
    się w opiekę najświętszej Maryi dziewicy. Rynek przestrzeni mieszkalnej nie jest w
    Polsce zrównoważony. Jest spora nadwyzka wolnej przestrzeni mieszkalnej. Co o tym
    świadczy? To że zeszłym roku żyło i pracowało w Polsce 1300000 ( slownie: jeden
    milion trzysta tysięcy) Ukraińców i nie słyszałem żeby mieszkali w kanałach
    ciepłowniczych albo pod mostami. Według demografów za 30 łat będzie ok 30 milionów
    Polaków. Oznacza to że przybedzie bez budowania nie mniej niż 5 milionów
    mieszkań/domów. Problem zacznie się za 50 lat bo wielka płyta zacznie się degradować.
    Ale to już mnie nie będzie dotyczyło.