  • 11. Data: 2021-05-30 22:59:45
    Temat: Re: miedziucha
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jak cię nie interesuje to po chuj się produkujesz. Jakoś o
    > oszczędzaniu wody nie masz ochoty gadać. Wisła już całkiem wyschła
    > ?

    Znowu pierdolisz głupoty?
    Znowu udowadniasz ze nic nie zrozumiałes?

    > Jeśli wiele razy tłumaczyłem ze niezbyt szczęśliwie stwierdziłem
    > że już w tym roku będzie spadek ilości zgonów a potem wiele razy
    > prostowalem ze chodziło mi o lata następne to ty z uporem maniaka
    > powtarza że napisałem że w tym roku.

    niestety broniłes tej tezy do upadłego a potem twierdziłes ze to nie
    twoja teza a potem ze to były tylko zarty.
    Teraz ze to niezbyt szczesliwe wyrazenie.
    Coz...
    chetnie dopytam co to znaczy "nastepne lata".
    Dasz rade okreslic, co tym razem masz na mysli?
    Tylko moze sprobuj tym razem jakos wiarygodnie zeby znowu nie trzeba
    było odkrecac.

> [...]
    > najświętszej Maryi dziewicy. Rynek przestrzeni mieszkalnej nie
    > jest w Polsce zrównoważony. Jest spora nadwyzka wolnej przestrzeni
    > mieszkalnej. Co o tym świadczy? To że zeszłym roku żyło i
    > pracowało w Polsce 1300000 ( slownie: jeden milion trzysta
    > tysięcy) Ukraińców i nie słyszałem żeby mieszkali w kanałach
    > ciepłowniczych albo pod mostami. Według demografów za 30 łat
    > będzie ok 30 milionów Polaków. Oznacza to że przybedzie bez
    > budowania nie mniej niż 5 milionów mieszkań/domów. Problem zacznie
    > się za 50 lat bo wielka płyta zacznie się degradować. Ale to już

    Jeszcze raz zapytam zatem: kiedy ten spadek o 50%?
    Poprosze jakas date, kiedy bedzie mozna zweryfikowac jakosc twoich
    predykcji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 12. Data: 2021-05-31 02:13:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 30 maja 2021 o 22:59:48 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO
    Ty jednak jesteś idiotą. Jak bym znał datę kiedy rozpocznie się kryzys w
    nieruchomościach to nikomu bym nie powiedział bo na takiej informacji można zrobić
    dużą kasę. Wielki kryzys w USA potrzebował kilku godzin żeby się rozwinął i
    doprowadził do nędzy miliony Amerykanów. Współczesny kryzys w nieruchomościach
    wykluwal się około roku. Skutkował ogłoszeniem upadłości konsumenckiej przez kilka
    milionów Amerykanów. Obydwa kryzysy miały wspólne podłoże. Były nim niczym nie
    uzasadnione wzrosty cen. W pierwszym akcji kupowanych na kredyt w drugim
    nieruchomości kupowanych na kredyt. W Polsce za dużo nieruchomości jest kupowanych
    albo budowanych na kredyt. To że frankowiczom rozlazło się po kościach nie znaczy że
    zawsze tak będzie. Według różnych publikatorów w Polsce przebywa czasowo lub na stałe
    1300000 Ukraińców. Nawet jak mieszkaja po cztery osoby w jednym mieszkaniu to daje to
    z 350 tysięcy zajętych przez nich mieszkań. Dwa razy tyle co się w Polsce rocznie
    buduje. Gdyby coś się z nimi stało że przestali by do nas przyjeżdżać do pracy to na
    rynku pojawi się 350 tysięcy nikomu niepotrzebnych mieszkań. Do tego ze sto tysięcy
    zapłaconych mieszkań w budowie. Z których większość jest zapłacona kredytem. Do tego
    od wielu lat ujemny przyrost naturalny powodujący że przybywa pustostanów bez
    budowania nowych powierzchni mieszkalnych. Pytasz o datę. O datę może spytać się
    tylko idiota bo bańka może nie peknac nigdy jak kosztem zwiększonych podatków rząd,
    jaki by nie był, przeprowadzi jakieś bliżej teraz nieznane działania żeby ochronić
    ludzi. A może wszystko wywrócić się jutro. To że sie śmiejesz z zagrożenia na swoje
    wytłumaczenie. Ludzie prości czujący jakieś zagrożenie starają się je umniejszyć
    przez ośmieszenie. Uważają że jeśli się z czegoś śmieją to nie może być to dla nich
    groźne. Chcesz przykład na takie postępowanie. Przed wojna biedni słabo wykształceni
    żydzi śmiali się z hitlera. A wykształceni bogaci w tym czasie sprzedali co mieli i
    spierdolił i do Ameryki.

  • 13. Data: 2021-05-31 07:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > wojna biedni słabo wykształceni żydzi śmiali się z hitlera. A
    > wykształceni bogaci w tym czasie sprzedali co mieli i spierdolił i

    Zenku, kazdy plan musi posiadac pare elementów zeby była mozliwośc
    oceny jego realizacji - m.in. musi miec warunki brzegowe i musi miec
    okreslenie czasowe.
    Ja cie nie pytam o konkretną date a o jakis minimalny horyzont czasowy.

    Inaczej to tylko pierdolenie bo za 10 lat kiedy nieruchomosci beda
    kosztowały np 50% drozej niz dzis ty nadal bedziesz twierdził ze miałes
    rację, bo przeciez kiedys ceny spadną.

    Pisałes wczesniej ze w Polsce mieszkanców bedzie 30mln.
    Ale Eurostat przewiduje ze w 2030 bedzie 37mln.

    Reasumujac - kiedy przewidujesz ze twoja predykcja sie spełni?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 14. Data: 2021-05-31 09:52:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 May 2021 17:13:44 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    > wojna biedni słabo wykształceni żydzi śmiali się z hitlera. A
    > wykształceni bogaci w tym czasie sprzedali co mieli i spierdolił i do
    Dobrze Zenek gadasz. Żebyś tak jeszcze sobie jakiś czytnik newsów
    zainstalował...

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 15. Data: 2021-05-31 13:13:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 31 maja 2021 o 07:15:02 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Przyjmijmy że to będzia 34 milionów w 2050. To 3,5 miliona mniej niż teraz. Nie jest
    tajemnicą że w ty,m 3,5 milionie ludzi prawie 100% to będą ludzie starzy którzy z
    powodu starości umrą. Ludzie dobierają się w pary. Najpierw umiera jedna osoba z pary
    potem za jakiś czas druga. Pewien czas ta druga mieszka sama. Czyli jeśli umrze 3,5
    miliona ludzi to zwolnione zostanie 1milion piecset tysięcy mieszkań w przeciągu
    niecałych trzydziestu lat. To daje ponad pięćdziesiąt tysięcy wolnych i nikomu
    niepotrzebnych mieszkań/domow rocznie. Taki finansowo mieszkaniowy wrzód musi się
    najpierw zbudować zanim pęknie. W tej chwili się buduje. Niewątpliwie deweloperzy
    wyczuli że hossa się kończy i chcą wycisnąć ile się jeszcze da. Powodów do wybuchu
    kryzysu może być kilka. Na przykład rakiety wystrzelone przez Hutu na największy
    magazyn ropy na świecie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich dolecą i go unicestwia.
    Ropa zdrożeje do 250$ za baryłkę. Natychmiast proporcjonalnie zdrożeją wszystkie
    nośniki energii. Zrobi się inflacja bez względu na to kto będzie rządził. Części
    kredytobiorców zabraknie kasy na spłatę rat. I to może wywołać lawinę przecen
    nieruchomości. Za komuny jak przekonywali jak jest dobrze ktoś opisał w gazecie
    sytuację z Hongkongu. Przy wejściu do banku był przystanek autobusowy. Popsuł się
    autobus i nie przyjechał zgodnie z rozkładem.na przystanku zebrało się sporo ludzi.
    Ktoś z biurowca stojącego po drugiej stronie ulicy zauważył że jest sporo ludzi i
    wyciągnął wniosek że bank upada bo ludzie przyszli po swoje pieniądze. Rozeszlo się
    jego przemyślenie i bank następnego dnia upadł. Nie wiem czy to prawda czy przez
    komunistów historyjka została zmyślona. Ale wiem że taki scenariusz jest realny.

  • 16. Data: 2021-05-31 20:49:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Przyjmijmy że to będzia 34 milionów w 2050. [...]

    Ok, czyli kiedy, tak mniej wiecej, ten spadek cen o 50%?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 17. Data: 2021-05-31 23:13:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 31 maja 2021 o 20:49:11 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Niech twoje życie będzie wykrzyknikiem, nie znakiem zapytania"
    Może jutro może za pięć lat a może za 15 lat. Wielkiego kryzysy w USA nikt nie
    przewidział. Po tamtych i następnych doświadczeniach z kryzysami zostały wypracowane
    mechanizmy które mają łagodzić skutki kryzysów. Jak się robi inflacja to pomaga
    podnoszenie stop procentowych. Zostają jednak czynniki które trudno przewidzieć albo
    takie że można przewidzieć ale nic zrobić nie można. Dałem przykład z magazynem ropy.
    może na wschodzie wybuchnąć prawdziwa wojna. Młodzi ludzie, mężczyźni jak nie zostaną
    powołani do wojska bo są poza granicami Ukrainy to mogę sami stąd wyjechać aby bronić
    swoich kobiet i dzieci. Zostanie na rynku 350 tysięcy pustych nikomu niepotrzebnych
    mieszkań za które trzeba płacić czynsz, ogrzewanie,, za liczniki. Część na pewno była
    kupiona na kredyt żeby zarobić na wynajmie właśnie Ukraińcom. Do tego kilkadziesiąt
    tysięcy mieszkań w budowie, też miały służyć zarabianiu na Ukraińcach. Wojna może
    potrwać kilka lat. A jak się skończy to będą mieli sporo pracy u siebie. Francja i
    niemcy są strasznie głodne ludzi do pracy. Chwilowo prawo imigracyjne w tamtych i
    innych państwach starej chujni jest niekorzystne dla Ukraińców. Ale to nie się
    zmienić z dnia na dzień. Oni nie pracują tutaj z sentymentu do przedwojennej Polski,
    bo w niej byli niewolnikami. Przyjechali zarobić. Jak będą mogli gdzieś zarobić
    więcej to nam powiedzą papa. Znowu 350 tysięcy już istniejących i kilkadziesiąt w
    budowie mieszkań trafia na rynek i szuka nabywcy. Czy to są niemożliwe scenariusze?

  • 18. Data: 2021-06-04 11:45:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-05-27 o 00:05, sirapacz pisze:
    > Sklerozę mam czy już mi się totalnie wszystko kaszani... rok temu
    > kupowałem po 154pln... w domu sprawdziłem ceny miedzi... x2 w rok

    Pytanie czy chinole znowu mają jakiś boom budowlany czy o co chodzi?
    Parę lat temu takie cyrki były ze stalą. Złomiarze każdy gwóźdź do
    głębokości 1m spod ziemi wyciągali ;)

    L.

  • 19. Data: 2021-06-07 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Może jutro może za pięć lat a może za 15 lat.

    No ale przeciez ty piszesz o tym wielkim spadku cen w kontekscie nowego
    ładu i nowych tanich domów na które ludzie dostana kredyty bez wkładu
    własnego (nie odpowiedziałes na moje pytanie kto mowił o takich
    kredytach wiec domniemuje ze nadal tak uwazasz)
    Chcesz mi powiedziec, ze ten nowy ład będzie miał skutki dopiero za 15
    lat?

> [...]
    > z kryzysami zostały wypracowane mechanizmy które mają łagodzić
    > skutki kryzysów. Jak się robi inflacja to pomaga podnoszenie stop

    Nie zawsze, zalezy od tego co jest powodem inflacji.

> [...]
    > powiedzą papa. Znowu 350 tysięcy już istniejących i kilkadziesiąt
    > w budowie mieszkań trafia na rynek i szuka nabywcy. Czy to są

    Nawet musze sie zgodzic. Troche.
    Tyle ze nigdy nie bedzie tak ze wyjada wszyscy, zwłaszcza ze coraz
    wiecej ukrainców których znam, mieszka tutaj juz ze swoimi rodzinami.
    Jezdza jeszcze co prawda na wakacje odwiedzac rodziny ale mam wrazenie
    ze coraz bardziej czuja sie u nas jak u siebie.
    Co wiecej, zycie nie znosi pustki, nie wiem czy jeszcze nie zauwazyłes
    ale od dobrych kilku lat juz nie tylko Ukraincy przyjezdzaja do nas do
    pracy. Wyjada jedni, przyjada drudzy.
    Przykłady duzych miast europejskich pokazuja ze z tym spadaniem cen
    mieszkan jest bardzo ciezko. Nawet jak czasami rzady probuja ten spadek
    wywołać.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 20. Data: 2021-06-07 21:33:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 7 czerwca 2021 o 21:00:01 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo
    Znowu manipulujesz albo nie rozumiesz. Nie wiadomo co gorsze. Nie może być kontekstu
    do czegoś czego nie ma. Jest zapowiedź że może powstać. Nigdy nie mów nigdy. W
    południe 31 sierpnia 1939 roku było na pewno sporo ludzi którzy twierdzili że niemcy
    nigdy nas nie napadną. Bo to tacy mili i kulturalni ludzie. Daj jakieś informacje o
    tym sztucznym prowokowanym przez rządy jakiś państw, których nie wymieniasz,
    obniżaniu cen mieszkań. Napisałeś rządy, czyli w liczbie mnogiej, w ilu państwach
    były takie nieudane próby? Chyba że pierdolisz, oczywiście w historycznym znaczeniu
    tego słowa . Wtedy ok.