    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 31 May 2021 04:13:45 -0700 (PDT)
    Subject: Re: miedziucha
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 31 maja 2021 o 07:15:02 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
    > >
    > Zenku, kazdy plan musi posiadac pare elementów zeby była mozliwośc
    > oceny jego realizacji - m.in. musi miec warunki brzegowe i musi miec
    > okreslenie czasowe.
    > Ja cie nie pytam o konkretną date a o jakis minimalny horyzont czasowy.
    >
    > Inaczej to tylko pierdolenie bo za 10 lat kiedy nieruchomosci beda
    > kosztowały np 50% drozej niz dzis ty nadal bedziesz twierdził ze miałes
    > rację, bo przeciez kiedys ceny spadną.
    >
    > Pisałes wczesniej ze w Polsce mieszkanców bedzie 30mln.
    > Ale Eurostat przewiduje ze w 2030 bedzie 37mln.

> [...]
    Przyjmijmy że to będzia 34 milionów w 2050. To 3,5 miliona mniej niż teraz. Nie jest
    tajemnicą że w ty,m 3,5 milionie ludzi prawie 100% to będą ludzie starzy którzy z
    powodu starości umrą. Ludzie dobierają się w pary. Najpierw umiera jedna osoba z pary
    potem za jakiś czas druga. Pewien czas ta druga mieszka sama. Czyli jeśli umrze 3,5
    miliona ludzi to zwolnione zostanie 1milion piecset tysięcy mieszkań w przeciągu
    niecałych trzydziestu lat. To daje ponad pięćdziesiąt tysięcy wolnych i nikomu
    niepotrzebnych mieszkań/domow rocznie. Taki finansowo mieszkaniowy wrzód musi się
    najpierw zbudować zanim pęknie. W tej chwili się buduje. Niewątpliwie deweloperzy
    wyczuli że hossa się kończy i chcą wycisnąć ile się jeszcze da. Powodów do wybuchu
    kryzysu może być kilka. Na przykład rakiety wystrzelone przez Hutu na największy
    magazyn ropy na świecie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich dolecą i go unicestwia.
    Ropa zdrożeje do 250$ za baryłkę. Natychmiast proporcjonalnie zdrożeją wszystkie
    nośniki energii. Zrobi się inflacja bez względu na to kto będzie rządził. Części
    kredytobiorców zabraknie kasy na spłatę rat. I to może wywołać lawinę przecen
    nieruchomości. Za komuny jak przekonywali jak jest dobrze ktoś opisał w gazecie
    sytuację z Hongkongu. Przy wejściu do banku był przystanek autobusowy. Popsuł się
    autobus i nie przyjechał zgodnie z rozkładem.na przystanku zebrało się sporo ludzi.
    Ktoś z biurowca stojącego po drugiej stronie ulicy zauważył że jest sporo ludzi i
    wyciągnął wniosek że bank upada bo ludzie przyszli po swoje pieniądze. Rozeszlo się
    jego przemyślenie i bank następnego dnia upadł. Nie wiem czy to prawda czy przez
    komunistów historyjka została zmyślona. Ale wiem że taki scenariusz jest realny.