  • 11. Data: 2018-01-20 17:41:53
    Temat: Re: ocieplenie ściany garazu od wewnątrz
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 20 stycznia 2018 16:19:07 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Bo w ocieplaniu nieogrzewanego pomieszczenia od ogrzewanych nie chodzi o
    > to żeby zimno nie ciągnęło :-P Tylko o to, żeby przesunąć punkt rosy ze
    > ściany na zewnątrz styropianu.

    Na moje to garaż musiał być dobudowany bez ocieplenia na zewnątrz, dlatego
    mogło w nim ostro piździeć i wtedy rzeczywiście grzybek mógł wyjść.
    Ja mam tak samo - za garażem mam wiatrołap z zabudowaną szafą wnękową
    ale garaż jest normalnie jak reszta domu grubo docieplony + ciepła brama
    segmentowa. Nigdy mi tam poniżej zera nie spadło nawet w największe
    mrozy. Pozatym mam tam wentylację mechaniczną.

    Jak ktoś zrobił kilka zaniedbań (brak wentylacji, słabe ocieplenie, może
    zimna brama) to rzeczywiście grzybek mógł wyjść.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2018-01-20 20:26:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-19 o 09:21, uciu pisze:

    > Wiec ocieplam :-) ale chyba 5cm dam bp i tak na tej ścianie tynku nie mam...
    > https://drive.google.com/open?id=1KVrvhnNnkA6mo87fBB
    _tH2bqw2hhUSML

    Uuu Panie, podłogówka w garażu, to na bogato.;)
    Tylko nie wiem czy jest w takim wypadku sens izolować ścianę wewnętrzną?

  • 13. Data: 2018-01-20 21:25:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Bo w ocieplaniu nieogrzewanego pomieszczenia od ogrzewanych nie chodzi o
    > to żeby zimno nie ciągnęło :-P Tylko o to, żeby przesunąć punkt rosy ze
    > ściany na zewnątrz styropianu.
    No i wytłumacz jak mógł powstać grzyb jeśli garaż w bryle domu

  • 14. Data: 2018-01-20 21:30:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 stycznia 2018 17:41:55 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    >
    > Jak ktoś zrobił kilka zaniedbań (brak wentylacji, słabe ocieplenie, może
    > zimna brama) to rzeczywiście grzybek mógł wyjść.

    Garaż w bryle budynku, ściany z suporeksu 38cm chyba między domem a garażem,
    nieocielone bo i po co
    Brama garażowa segmentowa za 2tys(tak samo "zimna" pewnie jak te markowe) i nigdy nie
    spadło poniżej 0stC
    Ostatnie kilka lat to mrozów nie było ale coś koło 2010 to w lutym kilka dni poniżej
    20stC na minusie na dworze było i testowo butelke z wodą koło drzwi garażowych miałem
    Nie zamarzła ani razu,

  • 15. Data: 2018-01-20 23:28:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-20 o 21:25, Kris pisze:

    > No i wytłumacz jak mógł powstać grzyb jeśli garaż w bryle domu

    Ale pisze o nieocieplonej ścianie, ona zawsze będzie rosić od środka a
    to wystarczy aby grzyb urósł. Ja mam ocieploną ścianę od garażu a
    zamiast tynku wymurowaną w garażu cienką ściankę 6cm, chroni mi ona
    styropian a i półki na tym mogę powiesić.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2018-01-20 23:32:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 stycznia 2018 23:28:42 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > zamiast tynku wymurowaną w garażu cienką ściankę 6cm, chroni mi ona
    > styropian a i półki na tym mogę powiesić.

    Mam wrażenie że piszemy o garażu w bryle domu i ścianie WEWNĘTRZZBEJ między garażem a
    domem

  • 17. Data: 2018-01-21 13:13:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-20 o 23:32, Kris pisze:

    > Mam wrażenie że piszemy o garażu w bryle domu i ścianie WEWNĘTRZZBEJ między garażem
    a domem

    Noo :) uciu napisał "Garaz w bryle domu - i nie chciabłym go ogrzewać
    choć pętla podłogówki tam jest - jakby było - "

    Więc zgadłeś :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2018-01-22 11:35:22
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-19 o 11:01, uciu pisze:

    > Grzybek wylazł po stronie mieszkalnej :-) ściana przemarzała i zajebiście ciągnęło
    chłodem z szaf, które znajdowały się na ścianie graniczącej z garażem.

    No to podejrzewam, że te szafy m.in. były przyczyną, bo po prostu tam
    się nie wentylowało prawie.
    Miałem kiedyś podobny przypadek u siebie w pokoju, jak z rodzicami
    mieszkałem. Po typowej w tamtych czasach wymianie okien na plastikowe,
    ale bez żadnych nawiewników i podobnych ficzerów, za szafami i tapczanem
    zaczęły pojawiać się czarne, grzybiczne kropki.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 19. Data: 2018-01-22 12:23:17
    Od: w...@g...com

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 08:30:27 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Czesc
    > Garaz w bryle domu - i nie chciabłym go ogrzewać choć pętla podłogówki tam jest -
    jakby było - 30 :-)
    > Dzieki

    Apropo w temacie garażu:
    Czy i jaki macie pomysł na eliminację (lub minimalizację) mostku termicznego w PROGU
    garażowym, czyli styk wylewka w garażu - strona zewnętrzna (np.kostka).

    Już kilka lat mieszkam z tym pięciometrowym mostkiem (wylewka styka się z kostką),
    ale ponieważ się wylewka poszczerbiła na styku i może trzeba by to ze względów
    wizualnych poprawić - chętnie bym skorzystał z czyjegoś 'budżetowego' pomysłu/patentu
    na likwidację mostka.

    Może słabo patrzyłem w internet, ale nie zauważyłem postępu w tej materii od około 5
    lat :)

    pzdr
    Bogdan

  • 20. Data: 2018-01-22 12:38:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 12:23:19 UTC+1 użytkownik w...@g...com
    napisał:

> [...]
    wizualnych poprawić - chętnie bym skorzystał z czyjegoś 'budżetowego' pomysłu/patentu

    Ja mam tak
    Wylewka(a właściwie u mnie to jest kostka betonowe) w garażu dochodzi do miejsca
    gdzie brama opada
    Różniej jest 5cm przerwa i zaczyna się kostka na podjeździe
    W tą ok 5 cm przerwę napsikałem piany(takiej rozprężnej z puchy) przykryłem folia i
    opuściłem bramę
    Piana zastygła bramę podniosłem, folie zerwałem
    Nie robiłem tego ze względów "termicznych"(bo problem pewnie pomijalny) ale bardziej
    chodziło i mi o szczelność zęby myszy czy inne robactwo nie właziło