  • 1. Data: 2009-06-04 11:08:34
    Temat: projekt - który wariant lepszy? prośba o ocenę
    Od: shaman <n...@n...com>

    Cześć

    Mam 2 warianty organizacji parteru i nie wiem który lepszy. W obydwu
    czegoś się obawiam.

    poniżej małe obrazki png (18kb)

    1. http://tiny.pl/3wh7
    Tu obawiam się, że przed kominkiem powstanie 1,5m martwej strefy po
    napaleniu w kominku i funkcjonalnie ten kont będzie problematyczny

    2. http://tiny.pl/3whr
    Tu zaś obawiam się, że kominek uciekł zbyt daleko i w zasadzie nie
    będzie we wnętrzu pełnił żadnej istotnej funkcji

    Co o tym myślicie?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2009-06-04 11:29:45
    Temat: Re: projekt - który wariant lepszy? prośba o ocenę
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 4 Cze, 13:08, shaman <n...@n...com> wrote:
> [...]
    > Tu zaś obawiam się, że kominek uciekł zbyt daleko i w zasadzie nie
    > będzie we wnętrzu pełnił żadnej istotnej funkcji

    Z tego co widzę to kominów jeszcze nie ma więc być może warto rozważyć
    inne możliwości ? Np ver 1 z kominem i kominkiem obróconym o 90 stopni
    przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

    A jeśli wykluczone to z dwojga złego opcja 1 lepsza - choć w obu
    powstaje jakiś taki zamknięty kącik.

    Pzdr
    Mat

  • 3. Data: 2009-06-04 11:32:05
    Od: Ania <a...@w...pl>

> [...]
    > Tu zaś obawiam się, że kominek uciekł zbyt daleko i w zasadzie nie
    > będzie we wnętrzu pełnił żadnej istotnej funkcji

    Spróbuj wrysować meble (kanapę, fotele itp), które chcesz w tym
    wnętrzu postawić - będziesz miał odpowiedź. Istotne jest też jaki
    kominek zostanie zainstalowany.

    Pozdrawiam
    Ania

  • 4. Data: 2009-06-04 11:55:27
    Od: shaman <n...@n...com>

    Ania pisze:
> [...]
    >
    > Spróbuj wrysować meble (kanapę, fotele itp), które chcesz w tym
    > wnętrzu postawić - będziesz miał odpowiedź. Istotne jest też jaki

    W wariancie pierwszym jestem chyba zmuszony zainstalować kominek narożny?

    Co do mebli.. słusznie zakładam, że w wariancie 1 pozostaje kanapa
    narożna pod ścianą i stolik - a ew. miejsca plecami do kominka odpadają
    ze względu na ciepło?

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2009-06-04 12:43:50
    Od: Ania <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Co do mebli.. słusznie zakładam, że w wariancie 1 pozostaje kanapa
    > narożna pod ścianą i stolik - a ew. miejsca plecami do kominka odpadają

    Warto wykorzystać to miejsce i zrobić kominek dwustronny albo narożny
    w tym sensie, ze szyba jest z przodu i z boku. Jeśli chodzi o
    ustawienie mebli to raczej robi się tak, żeby z każdego siedzenia był
    widok na kominek. Jeśli pali się ogień w kominku, to nikt nie chce
    siedzieć tyłem do ognia. Poza tym i tak meble muszą być w pewnej
    odległości (1-1,5 m), bo musisz mieć swobodny dostęp, żeby dołożyć
    drewna, wygarnąć popiół i posprzątać.
    Wrysowanie planowanych mebli bardzo dużo daje - trzeba tylko zachować
    odpowiednie proporcje. Czasem projektanci świadomie lub nieświadomie
    (jestem za tą pierwszą opcją :)) wrysowują mniejsze meble i sprzęt
    (np. kabinę prysznicową 50 cm :) - fakt autentyczny z projektu domu o
    pow. 200 mkw!), co może sugerować, że wnętrze jest wystarczające. Moja
    projektantka narysowała mi miniaturowe kanapki i wydawało się, ze mogę
    jeszcze zrobić sobie kącik do pracy co niestety w rzeczywistości
    okazało się nierealne.

    Ania

  • 6. Data: 2009-06-04 13:16:26
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Tu zaś obawiam się, że kominek uciekł zbyt daleko i w zasadzie nie będzie
    > we wnętrzu pełnił żadnej istotnej funkcji

    a co byś powiedział na kominek patrzący w dół na tej poziomej sciance z
    wariantu "1"
    licujący z obudową komina?

  • 7. Data: 2009-06-04 13:30:15
    Od: shaman <n...@n...com>

    qlphon pisze:

    > a co byś powiedział na kominek patrzący w dół na tej poziomej sciance z
    > wariantu "1"
    > licujący z obudową komina?

    Też nad tym myślę, muszę dobrze wybrać bo moi projektanci tracą do mnie
    cierpliwość. ;/

    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2009-06-05 09:09:11
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Mam 2 warianty organizacji parteru i nie wiem który lepszy. W obydwu
    > czegoś się obawiam.

    Ja wymyslilem tak: poniewaz nie wiem, co mi bedzie potrzebne,
    zrobie open-space.
    Pomieszczenia wydziele plutami GK. 2,3 lub 4 ile mi bedzie potrzeba.

    pozdrawiam
    pluton

  • 9. Data: 2009-06-05 10:55:06
    Od: shaman <n...@n...com>

    qlphon pisze:

    > a co byś powiedział na kominek patrzący w dół na tej poziomej sciance z
    > wariantu "1" licujący z obudową komina?

    decyzja zapadła - będzie kominek "patrzący w dół" :) Zresztą taka była
    wstępna propozycja projektanta, ale zacząłem wymyślać, zamykać
    przestrzeń, aż wreszcie zatoczyłem koło i wróciłem do punktu wyjścia :)

    PZDR
    Shaman