  • 1. Data: 2009-06-03 17:13:09
    Temat: grzejnik przed witryną - oknem przesuwnym
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Daaaawno temu, na grupie ktoś ten problem rozstrzygał, ale zakładam,że postęp
    techniczny trwa więc
    zapytam znowu:
    Okno tarasowe,podłoga na gruncie. Przeszklenie sufit-podłoga, 3,5m szerokie.Taras na
    poziomie pokoju
    dziennego.
    Część okna stała.
    Jak zainstalować grzejnik?
    Oczywiście uwzględniając wykluczające się warunki: widok na zieloną trawkę z kanapy a
    i ciepło pod
    oknem:-(

    1. niski, ze 30 cm, 3płytowy itd..ale co z podczerwienią z niego, która przez szybę
    będzie grzała
    ogród? Zaekranować go z tyłu czymś?
    2.Pomyślałem o "fosie" w podłodze, grzejnik do środka, wyłożyć ścianki rowu
    styropianem z ekranem
    skądeś wziąć nawiew i przykryć całość ażurową kratką. (zbiornik kurzu i śmieci jak
    cholera:((
    3.Podłogówka nie wchodzi w grę.
    4. grzejnik np. pod ścianą?
    Co byście sugerowali?
    R.

  • 2. Data: 2009-06-03 17:47:39
    Temat: Re: grzejnik przed witryną - oknem przesuwnym
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > rowu styropianem z ekranem skądeś wziąć nawiew i przykryć całość ażurową
    > kratką. (zbiornik kurzu i śmieci jak cholera:((

    Mam podobną sytuację. Instalator od razu zakrzyknął że podłogówka jedynie.
    Ja chcę parkiet no i jest zgrzyt. Grzejniki na ścianie to słabe rozwiązanie,
    grzejnik podłogowy jeszcze gorsze, grzejniki pod pozostałymi "normalanym" 2
    okienkami musiałyby byc na całą ściane chyba (okno 120cm, a grzejnik pewnie
    by wyszedł z 2,5-3 metry). Pomieszczenie 35 m2. Co robić????

    --
    Mariusz

  • 3. Data: 2009-06-03 19:01:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz wrote:

> [...]
    > pozostałymi "normalanym" 2 okienkami musiałyby byc na całą ściane
    > chyba (okno 120cm, a grzejnik pewnie by wyszedł z 2,5-3 metry).

    a o grzejnikach kanałowych to twój instalator nie słyszał? jakiś widać słabo
    sie znający :).

    są różne grzejniki kanałowe, głębokie nie wymagające wspomagania i połytkie
    mieszczące sie w warstwie izolacyjnej ze wspomaganiem małymi wentylatorkami.

    jedyną ich wadą jest eksluzywna cena :)

    naprzykład: http://www.purmo.com/pl/products/5704.htm

  • 4. Data: 2009-06-03 19:07:35
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > są różne grzejniki kanałowe, głębokie nie wymagające wspomagania i
    > połytkie mieszczące sie w warstwie izolacyjnej ze wspomaganiem małymi

    Źle się wyraziłem (podłogowe=kanałowe dla mnie). Oczywiście mówił mi o nich
    i o tym, że one tylko fajnie wyglądaja w folderach :) Przecież nie oszukujmy
    się to pompy kurzu są. Nikt nie będzie czyścił podłogi co 2 dzień i
    codziennie takiego grzejnika... Gdyby tylko cena była ograniczeniem...
    To może jakieś inne typy? (bo ja juz zrezygnowany jestem i chce porzucić
    częśc okien aż do podłogi na korzyśc mniejszego okna, grzejnika i
    parapeciku.)

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-06-03 19:21:05
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > są różne grzejniki kanałowe, głębokie nie wymagające wspomagania i
    > połytkie mieszczące sie w warstwie izolacyjnej ze wspomaganiem małymi
    > wentylatorkami.
    >
    > jedyną ich wadą jest eksluzywna cena :)
    Problem w zasadzie rozwiązany,nie licząc absurdalnych cen:-(
    Grzejnik 2kW dla pieca kondensacyjnego+ tania(!)kratka maskująca drewniana to koszt
    nie do przyjęcia:-((

  • 6. Data: 2009-06-03 19:42:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:

    > Problem w zasadzie rozwiązany,nie licząc absurdalnych cen:-(
    > Grzejnik 2kW dla pieca kondensacyjnego+ tania(!)kratka maskująca
    > drewniana to koszt nie do przyjęcia:-((

    dlatego ja u siebie zrobiłem podłogówkę w całym domu.

  • 7. Data: 2009-06-03 20:00:17
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > się to pompy kurzu są. Nikt nie będzie czyścił podłogi co 2 dzień i
    > codziennie takiego grzejnika...
    Każdy grzejnik miesza kurzem ile wlezie, ten może więcej, bo kurz lubi podłogę..

    Gdyby tylko cena była ograniczeniem...
    > To może jakieś inne typy? (bo ja juz zrezygnowany jestem i chce porzucić
    > częśc okien aż do podłogi na korzyśc mniejszego okna, grzejnika i
    > parapeciku.)
    No właśnie, taniej a za to jak bloku:-(((

    Cenę można obejść-pooglądałem teraz inne rozwiązania niż Purmo.Grzejnik trzeba kupić,
    najważniejsze.Pozostałe elementy, np. drabinka 3 m nie musi kosztować 1400zeta +VAT
    jak w moim
    przypadku.To się da u stolarza zrobić.
    Wanna- kolejne kilka stówek itd, itd.
    Myślę że połowa ceny, ew 2/3 da sie osiągnąć.
    Ale efekt pokoju byłby super!

  • 8. Data: 2009-06-03 21:12:55
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > dlatego ja u siebie zrobiłem podłogówkę w całym domu.

    A w sypialniach? Cały dzień tam trzymasz chłodno przy dużej bezwładności
    podłogi?

    --
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-06-03 21:17:08
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > rowu styropianem z ekranem skądeś wziąć nawiew i przykryć całość ażurową
    > kratką. (zbiornik kurzu i śmieci jak cholera:((

    nie ma rozwiazania,
    grzejnik jak najblizej na scianie. Temat przerabialem taki sam w zeszlym
    roku.

  • 10. Data: 2009-06-04 05:57:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz wrote:

    > A w sypialniach? Cały dzień tam trzymasz chłodno przy dużej
    > bezwładności podłogi?

    a po co w sypialni ma być gorąco, w sypialni sie śpi a nie siedzi :)

    od siedzenia jest salon.