  • 1. Data: 2011-08-17 07:26:55
    Temat: zakupy elektryczne - jak kupować przewody i całą resztą?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    Cześć, zbliżam się do końca przemyśleń związanych z elektryką.
    Będę mógł wreszcie wszystko podliczyć i oddać listę do hurtowni
    z prośbą o wycenę. Ale nie jestem pewien czy cena powinna być
    jedynym wyróżnikiem oferty. Może powinienem o coś jeszcze
    zapytać? Czy np. producent przewodów ma jakieś znaczenie tak
    jak np. przy kupnie rurek PVC? Jeśli tak to co jest cacy a co be?

    Wszelkie aparaty do rozdzielnicy będę brał z oferty Moellera.
    Ewentualnie uzupełniane ofertą F&F.

    Proszę o wszelkie rady i ostrzeżenia - generalnie o know-how zakupów elektrycznych.
    :)

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-08-17 10:26:06
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    2000goo.googlegroups.com...
    >Proszę o wszelkie rady i ostrzeżenia - generalnie o know-how zakupów elektrycznych.
    :)

    zdarzyło mi sie raz kupic przewód instalacyjny w którym izolacja żył była stopiona z
    izolacją zewnetrzną - masakra przy robociźnie. Gdyby ci sie tak trafiło lepiej oddaj
    krążek do sklepu.

    b.

  • 3. Data: 2011-08-17 11:36:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Ewentualnie uzupełniane ofertą F&F.

    >Proszę o wszelkie rady i ostrzeżenia - generalnie o know-how zakupów

    Wydrukuj ceny przewodów i osprzętu z Allegro i z wydrukami przejdź się po
    lokalnych hurtowniach. Jest spora szansa że jak trafisz na rozsądnego
    sprzedawcę to dostaniesz wtedy podobne ceny. Rabat 70% na przewody w
    lokalnej hurtowni to nic szokującego.
    I mów że jesteś wykonawca a nie inwestorem;)) Będą mieli nadzieje na dalsza
    współpracę w przyszłości to bardziej zmiękna;))

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 4. Data: 2011-08-17 13:44:54
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 17 Sie, 13:36, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > I mów że jesteś wykonawca a nie inwestorem;)) Będą mieli nadzieje na dalsza
    > współpracę w przyszłości to bardziej zmiękna;))

    O tym nie pomyślałem, ze to samo zamówienie moze być inaczej
    rozpatrzone w zależności od statusu zamawiającego :)

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2011-08-17 13:56:08
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-17 15:44, shaman pisze:
    egroupsg2000goo.googlegroups.com...

    > O tym nie pomyślałem, ze to samo zamówienie moze być inaczej
    > rozpatrzone w zależności od statusu zamawiającego :)

    Dokładnie elektrycy to dość inteligentni ludzie - więc niektórzy wpadli
    na pomysł - bierzemy WZ-etkę po cenach oficjalnych pokazujemy
    inwestorowi i kasujemy 1. raz za robotę, 2. raz marżę za towar.

    Miałem okazję osobiście się przekonać jakie rabaty można uzyskać w
    lokalnych hurtowniach - słowo klucz to FIRMA / WYKONAWCA - bez
    targowania dostajesz kilkadziesiąt % rabatu - oczywiście na przewody bo
    z innymi rzeczami bywa różnie.

    Prowadź rozmowę jakbyś był wykonawcą nie inwestorem.

    Ariusz

  • 6. Data: 2011-08-17 14:05:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "shaman" napisał w wiadomości grup
    34g2000yqi.googlegroups.com...

    >O tym nie pomyślałem, ze to samo zamówienie moze być inaczej
    >rozpatrzone w zależności od statusu zamawiającego :)

    To działa.
    Większość materiałów na swoja budowę kupiłem właśnie w ten sposób- cennik z
    Allegro+ negocjacje w lokalnych hurtowniach. I okazało się że można przewody
    kupić z 70% rabatem a grzejniki z 50% np. to samo z wełna mineralna i
    dachówka(spore rabaty w stosunku do tzw. cen sugerowanych).
    I pamiętaj negocjuj wszystko bo stary chwyt sprzedawców jest taki ze da
    Tobie dobry upust na przewody a jak nie przypilnujesz cen osprzętu to tam
    przepłacisz. Tak było u mnie z dachem- w jednym składzie dali mi super ceny
    na dachówkę ale mambranę, rynny, haki, i inne pierdoły chcieli policzyli
    bardzo drogo w ofercie. Gdy pokazałem im oferte z konkurencyjnej hurtowni to
    nagle okazało się ze i oni mogą jeszcze sporo upuścić. Trzeba sprawdzać
    każdą pozycję i negocjować każdy element osobno.

    Wysyłkowo kupowałem tez sporo ale to raczej już z wykończeniówki- bateria,
    krany, kompakty, bidet, łóżka do sypialni, materace, jakieś szafki.
    Tu były bezkonkurencyjne okolice Krakowa- większość w/w rzeczy zakupiłem
    właśnie wysyłkowo z okolic Krakowa(ja z Pomorza więc cała Polskę
    przejechały)

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 7. Data: 2011-08-17 16:54:34
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    2000goo.googlegroups.com...

    > Ewentualnie uzupełniane ofertą F&F.

    Jakoś ten F&F mi nie przypadł do gustu. S'ka jak wyleciała to nie opadła na
    dół wajcha, szukałem kurde najpierw po kablach gdzie strzeliło zanim
    ruszyłem tym topornym bezpiecznikiem, a zwykły rozłacznik 4-biegunowy,
    proste takie badziewie a potrafili spitolić kolorowe znaczniki
    właczenia/wyłączenia - po prostu 2 się przełaczały na czerwone a 2 były
    zawsze zielone.

    Legrand, Moeller.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2011-08-17 20:44:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:
> [...]
    > bo z innymi rzeczami bywa różnie.
    >
    > Prowadź rozmowę jakbyś był wykonawcą nie inwestorem.

    nie zapomnij o posiadani przy sobie wpisu do ewidencji regon i NIP :)

    jak pan zapyta o dane do faktury. :)

  • 9. Data: 2011-08-17 21:13:16
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >.Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    >nie zapomnij o posiadani przy sobie wpisu do ewidencji regon i NIP :)

    >jak pan zapyta o dane do faktury. :)

    Faktura to już ostatni element, już po przedstawieniu oferty.
    No i zawsze możesz powiedzieć że fakturę bierzesz z danymi inwestora.

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 10. Data: 2011-08-17 22:46:55
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 17 Sie, 18:54, "Irokez" <n...@e...pl> wrote:
> [...]
    > proste takie badziewie a potrafili spitolić kolorowe znaczniki
    > właczenia/wyłączenia - po prostu 2 się przełaczały na czerwone a 2 były

    Z F&F tylko aparaty typu lampka 3 fazowa - zai Moeller ani Legrand
    tego nie mają (im dłużej szukałem tym bardziej dziwiłem się, że nie
    ma) :)

    Ewentualnie jakiś przełącznik faz lub inne dziwne ustrojstwo.
    Pozostałe
    aparaty z Moeller'a. Legranda odrzucam bo mam już kilka modułów
    Mollera
    a Legrand zbyt mocno różni się wyglądem. Wiem, że to nieracjonalne
    ale
    niestety tak już mam :))

    PZDR
    Shaman