    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: zły komin z 1982
    Date: Wed, 08 Apr 2009 20:07:12 +0200

    Witam.

    Jest taka sytuacja:
    Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem MI wylot komina powinien być w
    odpowiedniej odległości od ewentualnych przeszków/kalenicy.
    Jest wylot komina wentylacyjnego jakiś metr od 3m ściany i oczywiście w
    zależności od kierunku wiatru jest ciag normalny lub wsteczny, i jest to
    jak najbardziej sytuacja niezgodna z tym rozporządzeniem.
    Żeby było gorzej, to jest to komin współdzielonej wentylacji
    grawitacyjnej, więc często nazywam go wentylacją 'przeciągową' - w
    zależności od tego z której strony ja i któryś sąsiad otworzymy okna, to
    taki będzie ciąg. Blok 7 pięter.

    No i teraz pytanie do grupowiczów: czy była jakaś 'abolicja' czy inne
    cuś pozwalające na legalizację i dalszą eksploatację takiego knota, bo
    google zwracają głównie rozporządzenie z 2002? Czyli jakie było prawo w
    1982? Czy jest jednak jakaś możliwość prawna zmuszenia SM do naprawy
    tego stanu rzeczy czyli podwyższenia komina lub wymuszenia w nim ciągu
    mechanicznie?

    pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg