eGospodarka.pl
bezpłatny program PIT 2019

eGospodarka.plNieruchomościAktualności › Zakup mieszkania bez wychodzenia z domu? Jak deweloperzy komunikują się z klientami

Zakup mieszkania bez wychodzenia z domu? Jak deweloperzy komunikują się z klientami

2020-04-06 10:55

Zakup mieszkania bez wychodzenia z domu? Jak deweloperzy komunikują się z klientami

Zakup mieszkania bez wychodzenia z domu? © Andy Dean - Fotolia.com

Czy w związku z pandemią koronawirusa deweloperzy wprowadzili rozwiązania ułatwiające komunikację z klientem? Czy zakup mieszkania bez wychodzenia z domu jest w ogóle możliwy? Jak firmy deweloperskie radzą sobie z obecną sytuacją? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza najnowsza sonda zrealizowana przez RynekPierwotny.pl.

Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development


W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów i Pracowników, ograniczyliśmy kontakty bezpośrednie do absolutnego minimum. Większość naszych Pracowników pracuje zdalnie. Z oczywistych względów, odwołaliśmy wszystkie dni otwarte w naszych inwestycjach zaplanowane na marzec i początek kwietnia. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy, aby kontaktowali się z nami telefoniczne lub drogą mailową.

Od strony technologicznej, właściwie nie musieliśmy wdrażać żadnych nowych rozwiązań, gdyż odpowiednie narzędzia już od dawna funkcjonują w naszej firmie. Klienci mogą zapoznać się ze szczegółami naszych projektów nie wychodząc z domu. Wszystko znajdą na naszej stronie internetowej, w tym rzuty 3D wybranych lokali czy wirtualny spacer po danej inwestycji.

Na naszej stronie dostępny jest również formularz „Zamów rozmowę” – wystarczy wpisać numer, kliknąć i zaczekać na telefon naszego konsultanta. Zamierzamy ponadto udostępnić naszym Klientom narzędzie LiveChat, czyli czat online – w najbliższych dniach będziemy testować to rozwiązanie w kilku pierwszych inwestycjach.

Współpracujące z Ronson Development kancelarie notarialne cały czas przyjmują Klientów, stosując się do wszelkich zaleceń GIS. Dzięki temu zaplanowane umowy mogą być zawierane w uzgodnionych terminach.

fot. Andy Dean - Fotolia.com

Zakup mieszkania bez wychodzenia z domu?

Czy zakup mieszkania bez wychodzenia z domu jest w ogóle możliwy? Jak firmy deweloperskie radzą sobie z obecną sytuacją?


Angelika Kliś, Dyrektor Zarządzająca ds. Sprzedaży i Marketingu w ATAL


W związku z obecną sytuacją wdrożyliśmy szereg działań ochronnych mających na celu troskę o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników. Niesie to za sobą zmiany w obsłudze osób zainteresowanych zakupem mieszkania. Nasi pracownicy oczywiście nadal są do dyspozycji w standardowych godzinach, jednak zachęcamy klientów do kontaktu drogą telefoniczną lub mailową.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów sprzedawcy prowadzą także spotkania w formie wideorozmowy, podczas których prezentują szczegóły oferty. Ponadto wprowadziliśmy szereg innych ułatwień m.in. możliwość podpisania umowy drogą elektroniczną. Dynamiczny rozwój sytuacji może jeszcze silniej wpływać na zachowania i oczekiwania klientów oraz przyczynić się do dalszej digitalizacji procesu sprzedaży.

Karolina Guzik, menadżer ds. sprzedaży w spółce mieszkaniowej Skanska


W obecnej sytuacji trudno skupić się na poszukiwaniach mieszkania jeśli musimy ograniczać spotkania oraz otaczać szczególną atencją naszą rodzinę i najbliższych. W Skanska bezpieczeństwo również jest najwyższym priorytetem, wynikającym z naszych wartości „Troszczymy się o życie” i „Dbamy o klienta”. Dlatego mając na uwadze wytyczne krajowe, jak i międzynarodowe, związane z pandemią wirusa COVID-19 ograniczamy spotkania osobiste z potencjalnymi nabywcami. Nasze główne biuro sprzedaży mieszkań „Home Center” oraz terenowe biura sprzedaży przy projektach zostały przeniesione do rzeczywistości wirtualnej. Z naszym zespołem sprzedaży Klienci mogą kontaktować się w formie telefonicznej oraz mailowej. Zachęcamy także do spotkań online przy użyciu aplikacji Skype.

Artur Pietraszewski, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży Polnord


W trosce o zdrowie naszych klientów i zespołu Polnord, jak wiele innych firm deweloperskich, ograniczył do niezbędnego minimum spotkania w ramach stacjonarnych biur sprzedaży. W naszej pracy wykorzystujemy wszelkie dostępne narzędzia sieciowe umożliwiające sprawna wymianę informacji w tym kanały społecznościowe i komunikatory internetowe. Mamy świadomość, że nie wszystkie procesy da się przenieść do świata wirtualnego, a sama decyzja o zakupie mieszkania to nieco bardziej złożony proces. Już przed epidemią wykorzystywaliśmy nowoczesne makiety VR, czy czaty. Dziś to doświadczenie bardzo pomaga nam w codziennej pracy dając klientom poczucie bliskiego kontaktu z produktem i doradcą.

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska


W obecnej sytuacji podjęliśmy niezbędne kroki, aby pomóc naszym Klientom i umożliwić im płynny kontakt z naszymi pracownikami. W trosce o zdrowie, nasze biura sprzedaży są zamknięte, ale nasi pracownicy pozostają do dyspozycji i odpowiadają na wszelkie zapytania telefonicznie i mailowo. Staramy się jak najlepiej informować zainteresowanych o bieżącej działalności związanej z konkretnymi projektami. Aby maksymalnie ułatwić kontakt, wprowadzamy także wideorozmowy. W odpowiedzi na potrzeby, sprawdzamy również możliwości podpisywania umów rezerwacyjnych zdalnie. Monitorujemy aktualną sytuację i jesteśmy otwarci na dodatkowe rozwiązania i udogodnienia, gdy tylko będzie to konieczne.

Adrian Potoczek, dyrektor sprzedaży i marketingu Wawel Service


W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników przygotowaliśmy akcję “Kup mieszkanie bez wychodzenia z domu”, aby ułatwić zakup i komunikację z doradcami. Biura sprzedaży Wawel Service zarówno w Krakowie, jak i Katowicach, działają zdalnie od poniedziałku do piątku w standardowych godzinach 9:00-18:00. Każdy klient może porozmawiać z dedykowanym opiekunem telefonicznie, mailowo lub umówić wideorozmowę oraz dokonać rezerwacji wybranego mieszkania.

Anna Dubas, specjalista ds. sprzedaży RED Park


Robimy wszystko, aby pomóc Klientom przy zakupie mieszkania oraz umożliwić im płynny kontakt z pracownikami naszego biura sprzedaży. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom udostępniliśmy zdalne wykonywanie rezerwacji, dzięki którym klienci mogą korzystać z ceny gwarantowanej, obowiązującej podczas kwarantanny. Umowę można sfinalizować zachowując cenę z rezerwacji po jej zakończeniu. Kolejnym obowiązującym udogodnieniem jest możliwość skorzystania z atrakcyjnego harmonogramu płatności 20/80, w ramach którego płaci się tylko 20% kwoty przy podpisaniu umowy deweloperskiej, a resztę dopłaca się dopiero po uruchomieniu kredytu.

Jednocześnie nasi pracownicy pozostają do dyspozycji Klientów telefonicznie i mailowo, chętnie odpowiadając na wszelkie pytania i pomagając w wyborze mieszkania jak najlepiej dopasowanego do potrzeb i oczekiwań. Na bieżąco analizujemy aktualną sytuację, więc jeżeli będzie to koniecznie, wprowadzimy kolejne dodatkowe rozwiązania i formy wsparcia. Jednocześnie podkreślamy, że zdrowie i bezpieczeństwo Klientów, jak i naszych pracowników, jest dla nas najważniejsze.

Tomasz Pietrzyński, firma More Place


Od początku sytuacji epidemiologicznej robimy wszystko, by nasi klienci czuli się komfortowo oraz otrzymywali na bieżąco wszelkie informacje dotyczące naszej oferty bez wychodzenia z domu. Nasze działania skupiają się na działaniach mailowych oraz komunikacji z klientem za pomocą kanałów social media.

Dodatkowo, w ramach startu II etapu Osiedla Przy Jeziorach podczas obowiązującej epidemii, przeprowadziliśmy modernizację strony www, tak, by była jeszcze bardziej intuicyjna oraz w pełni obrazowała naszą ofertę. Podjęliśmy również współpracę z dwoma doradcami finansowymi, którzy bezpłatnie wesprą wszystkich potencjalnych mieszkańców w poszukiwaniach najdogodniejszej oferty kredytowej. Doradzą oni również, jak efektywnie zarządzać finansami.
W wyjątkowych przypadkach oferujemy również możliwość indywidualnego umówienia spotkania w celu zakupu mieszkania bądź szczegółowego zapoznania z naszą inwestycją. Wszystko odbywa się przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Izabela Woźnica - Letka z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development


Obecna sytuacja w Polsce wyznaczyła nowe kierunki działania, również w branży nieruchomościowej. Obecnie wszyscy nasi specjaliści z biur sprzedaży (zarówno w Poznaniu, jak i Zielonej Górze) pracują w trybie zdalnym. Klienci mogą się z nami kontaktować zarówno mailowo, jak i telefonicznie.

Piotr Łopatka, Członek Zarządu Proxin Investment


Aktualna sytuacja uświadamia nam, jak wiele zyskujemy, korzystając z nowoczesnych technologii. Dlatego jeszcze mocniej stawiamy na portale społecznościowe. Bez problemu można się z nami kontaktować za pośrednictwem – Facebook'a, Instagram'a czy portali ogłoszeniowych jak Rynek Pierwotny czy Domiporta. Bardzo możliwe, że zaistniała sytuacja będzie krokiem w przyszłość dla całej branży deweloperskiej i szansą otwarcia się na zupełnie nowe rejony marketingu on-line oraz komunikacji z klientem (np. poprzez video rozmowy).

Agnieszka Jałoszyńska, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Sky Investments


SKY Investments już od kilku lat przyjmuje postawę proaktywną na temat internetowej komunikacji z klientem. Jest to element nieodzowny dla naszych czasów. Bez problemu można się z nami kontaktować za pośrednictwem portalu Facebook. Na bieżąco odpowiadamy na wiadomości od klientów oraz zainteresowanych.

Maciej Bartczak, współwłaściciela firmy KM Building


Działania marketingowe skupiliśmy aktualnie głównie w internecie, ze względu na ograniczoną mobilność społeczeństwa w zaistniałej sytuacji i my się do tego dostosowujemy, starając się być tam, gdzie nasi klienci. Zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub przez internet – mailowo czy przez serwisy społecznościowe. Prezentujemy naszą ofertę w różnych miejscach w internecie: na własnych stronach internetowych, w portalach branżowych, reklamach online i social media. Umożliwiamy również zaprezentowanie naszych inwestycji mieszkaniowych na miejscu, po wcześniejszym umówieniu się. Aby dokonać rezerwacji wybranego lokalu wystarczy zadzwonić lub napisać do nas.

Natomiast, zarówno przy rezerwacji na 7 dni, jak i przy podpisywaniu umowy deweloperskiej nie wymagamy żadnej wpłaty, starając się ułatwić cały proces sprzedażowy. Pomagamy również w uzyskaniu finansowania na zakup mieszkania czy domu, współpracując w tym zakresie z ekspertami finansowymi.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

1 0

Podziel się

Poleć na Wykopie

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Zakup mieszkania bez wychodzenia z domu? Jak deweloperzy komunikują się z klientami

    karolinka / 2020-05-17 19:34:55

    Wiadomo że żyjemy w XXI wieku i kontakt jest możliwy na wiele sposobów aż się dziwię że wcześniej z tego nie korzystaliśmy bo wiele spraw jak się okazuje można załatwić online a to oszczędność czasu i wygoda, przekonałam się o tym jak kupowałam miesiąc temu mieszkanie od Atala. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

bezpłatny program PIT 2019

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: