  • 21. Data: 2009-02-02 15:28:21
    Temat: Re: 1 kW pradu
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Wracaj, wracaj. Na miejscu posluchasz politykow i dowiesz sie jaki to w
    > kraju jest raj, jakie prognozy na przyszlosc. Szybko sie wyleczysz z tego
    > pesymizmu. W telewizji Jaworowicz pokaze, ze inni maja gorzej i dojdziesz do
    > szybkiego wniosku, ze tak w ogole jest git.
    >
    > A tak na powaznie, czlowiek z Twoim doswiadczeniem i wiedza pewnie nie
    > powinien sie przejmowac cena 1kWh.

    Dobrze, ze dales "glos":). Nie chce tu niepokoic grupy swymi problemami ale
    potrzebuje pomocy. Szukam jej na grupie elektronika. Chodzi o "neodymy", czyli
    akcje jaka w mojej wsi rozpetal Zaklad Energetyczny i co z tym fantem zrobic.
    Nie chce trans-costam na inne grupy wiec zapraszam ne elektronike. Co Ty na
    to? Zapewne slyszales tez co nieco na ten temat i moze potrafilbys cos
    podpowiedziec. Zapraszam tez Wszystkich szczegolnie tych co to wiedza, ze
    jednym z przewodow pradu trojfazowego plynie cos fi:).
    Pzdr.

  • 22. Data: 2009-02-02 16:24:46
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > My nie żerujemy ale staramy się nauczyć pytających :-) Bardzo często czytam
    > o przepustowości łącz i jedni piszą kb inni kB, a jeszcze inni KB i nie
    > wiesz czy chodzi im o kilobajty czy kilobity. Jakie pytanie taka odpowiedź
    > :-)

    Troche a w zasadzie masz calkowita racje. Mnie tez wqrwia nieznajomasc
    podstawowych niekiedy pojec z dziedziny nauk scialych i zawsze namawiam do
    nauczenia sie chociazby tych podstawowych praw fizyki i terminow technicznych,
    ktore raz opanowane procentuja potem przez cale zycie. I warto gdyz one, te
    prawa przyrody, sa stale i niezmienne w odroznieniu od praw spolecznych, ktore
    zmieniaja sie tak czesto, ze czasaem nadazyc nie sposob. Co nowa ekipa do
    wladzy sie dorwie to zawsze reformy, ktorych skutki, jak widac sa oplakane;
    czym dalej tym gorzej.
    Sprzyja temu chyba cala polityka i to w skali globalnej (takie modne ostatnio
    slowo). Reforma szkolnictwa wprowadzona na sile w Polsce, tym razem na wzor
    hamerykanski oczywiscie sprawia, ze nasza mlodziez jest delikatnie ujmujac,
    niedouczona. Ale sprobuj takiemu zwrocic uwage to gotow Cie od antysowietow
    zwyzywac... Potem taki jako posel czy inny aparatczyk nie bedzie sie martwil,
    ze mu ktos podskoczy: niedouczone spoleczenstwo latwiej za pysk trzymac
    przecie...
    Czasem sie tylko martwie, kto na moja 900 zl emeryture robil bedzie. Wszyscy
    chcieliby tylko zarzadzac, marketingi studiowac, ino do roboty chetnych nima.
    I zapytaj takiego jak sie liczy procent skladany, to tylko jape rozdziawi.
    Dopoki zyjemy na kredyt, za pozyczone pieniadze, wszystko jest OK. Gorzej
    bedzie jak juz dochod narodowy spadnie do poziomu, ze na coroczna splate
    lichwy od tego dlugu kasy zabraknie...
    PS; a jak poprawnie te "kilkobaty" w skrocie zapisywac? Chyba nie KGB:)
    Pzdr.

  • 23. Data: 2009-02-02 16:53:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > podpowiedziec. Zapraszam tez Wszystkich szczegolnie tych co to wiedza, ze
    > jednym z przewodow pradu trojfazowego plynie cos fi:).

    Ja cos tam gdzies kiedys slyszalem, ale nie bede udawal ze sie znam. Sa tu
    chyba elektrycy ktorzy jak sadze mogli by Ci pomoc. Moze zaloz nowy watek,
    zapewne chetnie Ci pomoga.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2009-02-02 17:24:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zmieniaja sie tak czesto, ze czasaem nadazyc nie sposob. Co nowa ekipa do
    > wladzy sie dorwie to zawsze reformy, ktorych skutki, jak widac sa

    Ale macie tam teraz takiego nowego ladnego prezydenta. :-)

> [...]
    > martwil,
    > ze mu ktos podskoczy: niedouczone spoleczenstwo latwiej za pysk trzymac

    Siedzisz tam lat pare, a z tonu Twoich wielu wypowidzi czuc jakbys mial byc
    tam tylko na chwile. Emocjonalnie chyba wcale tam nie jestes. Podoba mi sie
    Twoje niezamerykanizowanie i brak zapomnienia rodzimego jezyka, czy
    zainteresowania sytuacja w dalekim kraju, co w cale nie jest takie
    oczywiste. :-)

> [...]
    > nima.
    > I zapytaj takiego jak sie liczy procent skladany, to tylko jape rozdziawi.

    To juz chyba przeszlosc. Modne i wcale nie takie latwe marketingi chyba
    dawno juz przestaly byc modne. Coraz czesciej chyba docenia sie kierunki
    techniczne.

    > Dopoki zyjemy na kredyt, za pozyczone pieniadze, wszystko jest OK. Gorzej
    > bedzie jak juz dochod narodowy spadnie do poziomu, ze na coroczna splate
    > lichwy od tego dlugu kasy zabraknie...

    To chyba glownie domena kraju w ktorym jests, nam jeszcze troche brakuje.
    :-)

    > PS; a jak poprawnie te "kilkobaty" w skrocie zapisywac? Chyba nie KGB:)

    Bajty duze B, bity male b. Baty nie mam pojecia.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-02-02 19:34:15
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > Ale macie tam teraz takiego nowego ladnego prezydenta. :-)

    Ja wiem? Rzecz gustu. w kazdym razie ja uwazam, ze moze byc lepszy od kilku
    jego poprzednikow razem wzietych. O ile go... Po pierwsze nie pojechal z
    pierwsza wizyta zagraniczne do kraju, do ktorego nasz byly przezydent zaraz
    pojechal lecz w kierunku przeciwnym. I co dzien ludzi zaskauje nowymi
    decyzjami. Wczoraj przeciwil sie np. ze panowie oligarchowie finansowi
    poprzyznawali sobie wielomilionowe noworoczne bonusy...

> [...]
    > Twoje niezamerykanizowanie i brak zapomnienia rodzimego jezyka, czy
    > zainteresowania sytuacja w dalekim kraju, co w cale nie jest takie
    Ja tu siedze jak na zyletkach, tyle, ze juz od paru ladnych lat wracam i
    wracam a czas leci. Na szczescie mam za co wrocic bo znam takich, ktorzy po
    latach pobytu tutaj, na bilet i do czego wracac do kraju nie maja...

> [...]
    > techniczne.

    > To chyba glownie domena kraju w ktorym jestes, nam jeszcze troche brakuje.
    Tak, duzo w tym prawdy.
    Rozmawialem raz z madrzejszym duzo od siebie gosciem, z ktorym pracowalem na
    budowie. On byl z wyksztalcenia ekonomista i zap.. jako moj pomocnik przy
    murowaniu; pustaki donosil i malte mieszal. A poniewaz ja jestem murarzem
    takim trzycwierciowym, na dniowke ukladalem w mur maks. 50 pustakow, wiec
    praktycznie sie nudzil i zabawial mnie rozmowa. Po rusku oczywiscie. Gosciu
    pochodzil z Gruzji ale nie wiem czy z tej dobrej czy tej zlej, jej czesci.
    Powiedzial, ze was, tzn. Polske zadluza na maksa a potem przez lata cale beda
    was doic jak dojna krowe... To bylo ponad 10 lat temu. I to sie sprawdzilo. I
    nadal sprawdza.
    Nasz dlug liczy sie juz w gierkach i jest go juz kilkanascie. A splaty
    procentow czyli lichwy szacuje na poltora gierka rocznie.
    I on mi powiedzial, ze jak kupujesz dom na kredyt to w sumie splacisz go w w
    podwojnej wartosci, takiej aby zytowi wystarczylo na kupno takiego samego.
    Taka jest polityka bankow.

    > Bajty duze B, bity male b. Baty nie mam pojecia.
    >
    > Pozdro.. TK
    Aha, moze mi sie to jeszcze kiedy do czegos przyda.
    Dzieks.

  • 26. Data: 2009-02-02 20:41:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > decyzjami. Wczoraj przeciwil sie np. ze panowie oligarchowie finansowi
    > poprzyznawali sobie wielomilionowe noworoczne bonusy...

    Na pewno za dobra sytuacje przedsiebiorstw, a zwlaszcza bankow. :-)
    Ja nie wiem jaki jest ten prezydent. Na pierwszy rzut oka wyglada jak
    malowana lala, mowi to co ludzie chca uslyszec, a po poprzedniku to pewnie
    nie trudne. My tu takich juz mielismy i jestem ostrozny w ocenach, zreszta
    jest za daleko by jakos znaczaco wplywal na jednostki w Polsce. Pozyjemy
    zobaczymy.
    Milton Fridman powiedzial by pewnie: niech upadaja, rynek sie przewietrzy i
    przyjdzie lepsze nowe. A tam na odwrot, pakuje sie kolejne miliardy dolarow.
    Oj zeby to czkawka sie nie odbilo. Koszt pieniadza niestety bedzie duzy, a
    jego podaz grozi presja inflacyjna. Przy duzym deficycie budzetowym skutki
    moga byc nieprzyjemne.

> [...]
    > po
    > latach pobytu tutaj, na bilet i do czego wracac do kraju nie maja...

    Ja znam takich co po paru latach siedzenia przyjechali jak stali. :-) Mieli
    za co, ale czasu chyba troche stracili. No ale widzieli Manhatan z
    odkurzacza w sklepie na Brooklinie.

> [...]
    > podwojnej wartosci, takiej aby zytowi wystarczylo na kupno takiego samego.

    Ksztalcilem sie ostatnio w sensie kolejnosci zawodow w rynkach pienieznych,
    bankowosc to pochodna. Bardzo ciekawa dziedzina, zwlaszcza ze polityka
    pieniezna to najtrudniejsza z dziedzin ekonomii. Spedzilem tez pare lat w
    banku i co nie co wiem o co w tym chodzi. Widzisz wszyscy maja pretensje do
    bankow o granit na posadzce, klinkier i marmur na elewacji, o odsetki.
    Wszyscy chca miec wszystko niezaleznie od zarobkow, czesc nie zna miejsca w
    szeregu, co niektorych banki zlicytuja ini nie maja zyciowego wyjscia, ale
    czesto zaczynaja sie gadki jakie te banki niedobre. Ale wszyscy jak jeden
    maz zapominaja, ze do bankow poszli sami z wlasnej i nieprzymuszonej woli.
    Bywalem w roznych windykacyjnych sytuacjach, wloczylem sie po sadach i
    odbieralem sadownie od syndykow upadlych przedsiebiorstw sprzet sfinansowany
    przez bank. Nie sa to szczesliwe chwile, ale nauczylem sie tez wiele. Nie
    mam kredytu hipotecznego, buduje dluzej, ale za swoje. Zaden bank domu mi
    nie zlicytuje, bo wiem na co mnie stac. Nie biore swiatecznych, czy
    urlopowych kredytow, nie musze jezdzic na Seszele dzis, pojade jak bedzie
    mnie stac. Nie kupuje samochdow nowych na raty, nie musze sie nikomu
    chwalic, a wielu takich widywalem od ktorych na koniec paru zlotych nie bylo
    z czego wyciagnac. Kazdy robi jak lubi, tylko pretensje nie do siebie.
    Ludzie lubia wydawac, tylko zapominaja o kolejnosci zupelnie ja
    przekrecajac, ze najpierw to trzeba zarobic. Poniekad stad mamy ten
    dzisiejszy kryzys, zupelnie jak w latach trzydziestych kiedy firmy zajmowaly
    sie nie tym czym powinny inwestujac w papiery wartosciowe zamiast
    produkowac.
    Ale sie rozgadalem.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2009-02-03 18:51:01