  • 111. Data: 2009-12-22 19:47:56
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Tomek pisze:

    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To za mało danych. Inaczej to wygląda w sylikatach
    > inaczej w technologii Ytong. Nie wiadomo
    > co z ociepleniem podłogi, ścian findamentowch.

    mieszkanie jest nad nieogrzewanym garażem, podłogi z izolacja żużlową.

    ściana to suporex +5cm pustki + cegła biała 5cm styropianu.

  • 112. Data: 2009-12-23 09:44:39
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Zakladam, mam bardzo podobny uklad i osobny rozdzielacz dla podlogowki nie
    > zabezpieczy Cie przed tymi problemami a wlasnie je powoduje. Moze u Ciebie
    > zasilanie calosci jest nieco inne, na jednej pompie np.

    U mnie tylko jedna pompa w kotle. Od początku zakładałem zrobic tak kotłownię
    aby nie przypominała wnętrza parowozu z mnóstwem prądożernych pomp.
    To wszystko działa i spisuje się rewelacyjnie nawet w największe mrozy.

    > A grzejniki??
    Tak samo. Chodzi o zasade działania kotła. Kocioł Vaillant od włączenia palnika
    grzeje na minimum mocy przez kilka minut. Oczywiście pompa chodzi. Ta moc
    minimalna pozwala na utrzymanie niskiej temperatury tak że w tym czasie gdyby
    termostat na podlogówce był akurat otwarty to podłogówka przez te parę minut
    nabierze sobie tej wody po czym termostat się zamknie a kocioł zwiększa moc na
    maksymalną dochodząc do temperatury zadanej przez sterownik.
    obojętnie czy jest otwarty obieg podłogówki czy nie pompa wymusza bezproblemowo
    obieg także w pozostałych rozdzielaczach do grzejników.

    > Tez nie montowalem tam glowicy, bo prawdopodobnie byla by ciagle zamknieta,
    > wiec po co w ogole grzejnik. Drabinka to z zalozenia u mnie suszarka recznika,
    > czasami moze byc przykrecona.

    U mnie cały czas wisi jakiś ręcznik na zmianę ale i tez ciepełka więcej w
    łazience jest.

    > No i po problemie wlasciwie. A jak regulujesz temp. w tych pomieszczeniach??

    Na parterze jest regulator pokojowy VRT390. Musiałem go tylko skorygować o
    0,5stC w ustawieniach ponieważ znajduje się w miejscu nad podłogówką. Na
    parterze wszędzie jest 21stC a na piętrze w zależności od tego jak kto u siebie
    w pokoju głowicę ustawi.

    Marek

  • 113. Data: 2009-12-23 10:43:57
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    A i zapomniałem napisać że w kotle jest bypas. Gdyby się wszystko wyzamykało to
    kocioł ma zapewniony krótki obieg zagrzeje i od razu się wyłączy.

    Marek