  • 21. Data: 2020-03-10 15:58:12
    Temat: Re: 911
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2020 o 15:50 Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

    > I pod napięciem to rozpinali? Tak można? Chodzi o przepisy.
    >
    > Robert

    Przepisów nie znam.
    Wyłączyli sieć, rozpieli przyłącze, włączyli sieć.

    TG

  • 22. Data: 2020-03-10 16:10:07
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 10 marca 2020 06:50:59 UTC-5 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Jak jesteś z branży to powiedz jak to zrobi elektryk, uszkodzony
    > przedlicznikowy jest po napięciem. A następne zabezpieczenie jest u góry
    > na słupie.

    Jak to mowia, no normalnie :) pod napieciem.
    U mnie i u sasiadki cale przylacze wymienili z 4 drutow na kabel. Calosc bez gaszenia
    zasilania na wsi.

    > Te bezpieczniki na górze też są plombowane?

    Zazwyczaj tak

    Choc moze zalezec co trzeba zrobic. W praktyce to szykuje sie wszystko tak aby
    przepiecie bylo proste i dalo sie robic pod napieciem.

  • 23. Data: 2020-03-10 22:37:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, March 10, 2020 at 3:04:39 PM UTC+1, Budyń wrote:

    > Ze wstydem przyznaję ze raz komuś wymieniłem tak przedlicznikowe zabezpieczanie,
    stary dom, zasilanie napowietrzne ze słupa. Zrobiłem. Ale gdybym zrobił zwarcie
    podczas manwerów to bym komuś spalił dom, i sie nie wypłacił do dziś. Ale kiedyś
    byłem głupi...

    Z drugiej strony patrzac, watkotworca ma do wymiany najzwyklejszy bezpiecznik, 1F /
    3F? Jesli jest podpiety szyna pradowa, to zwarcia zrobic sie praktycznie nie da. Jak
    na drutach, to wystarczy uwazac ;) np. po wykreceniu kazdego przewodu zaizolowac
    go... z 10 lat temu 3/4 elektrykow pradu by nie wylaczalo ;) teraz, to nie mam
    pojecia... Potrzeba tylko izolowanego srubokreta + ewentualnie stanac na czyms nie
    przewodzacym pradu ;)

  • 24. Data: 2020-03-11 03:05:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-03-10 15:25, viktorius pisze:
    > Te "awarie" na telefon to najczęściej były w czasach masowej zmiany z
    > topików na esy. Potrzeba było zdjąć licznik i tablicę podlicznikową, bo
    > albo przeszkadzała w robocie, albo szla do wymiany na taka z szyną na
    > esy. Robiłem tego sporo, ciotki, wujki, ich znajomi. Z czasem to się
    > skończyło, wszyscy przeszli na esy. Teraz już nie ma u kogo wymieniać :)

    O, to w bloku chociaż wygodniej, bo można na klatce bezpiecznik od
    mieszkania wykręcić / wyłączyć i już nie ma zasilania na liczniku w
    mieszkaniu. I wtedy można grzebać i odpinać przewody od licznika na
    tablicy. U mnie jakoś ze 2 lata temu licznik z tarczą w mieszkaniu
    wymieniali na elektroniczny to przy mnie plombował. A sama tablica stara
    - bezpieczniki na niej topikowe, wkręcane oraz automatyczne - też
    wkręcane. Bez szyny. Szkoda, że starego licznika nie zostawili na
    pamiątkę. Ale i tak licznik wewnątrz, a nie na klatce, na dodatek bez
    zdalnego radiowego odczytu, więc trzeba wpuszczać do mieszkania, by
    skontrolowali stan. Niech zrobią zdalny odczyt przez sieć.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 25. Data: 2020-03-11 05:51:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Szkoda, że starego licznika >nie zostawili na pamiątkę

    Mam 2 takie w garażu. Chcesz to Tobie sprezentuję.

  • 26. Data: 2020-03-11 10:20:35
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-03-11 o 03:05, Krystek pisze:

> [...]
    > zdalnego radiowego odczytu, więc trzeba wpuszczać do mieszkania, by
    > skontrolowali stan. Niech zrobią zdalny odczyt przez sieć.

    O ile wiem, to starego zostawić klientowi nie mogą, bo idzie do
    sprawdzenia na obecność prób oszukiwania, ewentualnie na regenerację i
    kalibrację. W obecnych czasach raczej stary analogowy nie wraca na półkę
    i nie czeka na zainstalowanie ponowne, są elektroniczne. Ale dawniej
    dostałem taki, co miał rok produkcji 15 lat wstecz. Jak zagadałem z
    monterem , że mi takiego starucha montują, to pokazał mi kartkę, że on
    jest refurbrished.

    A co do odczytu zdalnego, to kiedyś szumnie się mówiło, że to będzie
    szło przez sieć energetyczną do huba zbierającego dane, zamontowanego w
    stacji transformatorowej.

    Ale mojej babci ostatnio zamontowali coś takiego:

    http://www.apator.com/pl/oferta/pomiar-energii-elekt
    rycznej/liczniki-energii-elektrycznej/liczniki-smart
    /otus-1

    Ma to moduł GSM, dokładnie HSDPA na Orange. Widocznie via GSM wychodzi
    taniej, niż doposażać każdą stację transformatorową w moduły komunikacyjne.

    --
    viktorius

  • 27. Data: 2020-03-11 10:57:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, March 11, 2020 at 3:10:02 AM UTC+1, Krystek wrote:

    > O, to w bloku chociaż wygodniej, bo można na klatce bezpiecznik od
    > mieszkania wykręcić / wyłączyć i już nie ma zasilania na liczniku w
    > mieszkaniu.

    Roznie bywa, u mnie (wiezowiec z poczatku lat 70) liczniki zawsze byly na klatce.
    przedlicznikowe zab. to byl bezp. topikowy, ojciec zmienil na automatyczny, pozniej
    robili remont instalacji, nowe przewody (wraz z PE), S-ki itp...

  • 28. Data: 2020-03-27 20:10:40
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-03-11 05:51, Kris pisze:

    > Mam 2 takie w garażu. Chcesz to Tobie sprezentuję.

    Hej. Czy Twoja oferta jest jeszcze aktualna? :) Mnie w sumie to raczej
    do niczego się nie przydadzą, ale mój znajomy zbiera różne dziwne
    rzeczy: centralki alarmowe i czujki włamaniowe / zadymienia, kamery
    przemysłowe - wszystko stary sprzęt z likwidowanych obiektów. A przede
    wszystkim kolekcjonuje neony i osprzęt do nich. W pokoju ma
    zainstalowane neony ze starych lokali i firm. Podlicznik i skrzynkę
    elektryczną w pokoju z neonami zrobił, żeby wiedzieć ile mu to energii
    zjada. A w garażu ma jeszcze neony w kawałkach. Teraz będzie to
    przenosił do innego garażu i chce tam to podłączyć. To może i liczniki
    by się przydały do takich instalacji. Jak się skończy pandemia to wpadnę
    do niego i strzelę fotkę to zobaczysz co tam ma.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 29. Data: 2020-03-27 20:43:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Hej. Czy Twoja oferta jest jeszcze aktualna

    Aktualna
    Jutro przegląd przydasiow zrobię i fotki walne może jeszcze cos przydatnego dla kogoś
    znajdę i w garażu miejsce odzyskam

  • 30. Data: 2020-04-07 13:02:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 marca 2020 20:43:42 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Aktualna
    > Jutro przegląd przydasiow zrobię i fotki walne może jeszcze cos przydatnego dla
    kogoś znajdę i w garażu miejsce odzyskam

    Mam:
    Pafal a52 i
    https://zapodaj.net/4233e231c6652.jpg.html
    i "rumuna" 3f t-2ca43