  • 1. Data: 2010-05-31 10:22:56
    Temat: Bejca na drewno impregnowane cisnieniowo
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Ja znowu w temacie mojej bramy (http://tiny.pl/hthv8) :)
    Wczoraj przywiozłem od zaprzyjaźnionego stolarza pocięte i oheblowane deski na
    pokrycie bramy (daglezja - dobre to?)
    Wpadłem na pomysł, aby zaimpregnować je ciśnieniowo.
    Znalazłem dwa zakłady w okolicy Trójmiasta - Dziemiany i Orle (k. Wejherowa).
    W obu cena jest ta sama - 120 zł/m3 + VAT. Zapewne skorzystam z Orla, bo jednak
    trochę bliżej.
    Mam jednak pewną wątpliwość, którą mam nadzieję forumowicze mi rozwieją:
    Deski mają być ciemnobrązowe (orzech, palisander), z wyraźnym rysunkiem słojów.
    Po impregnacji ciśnieniowej, drewno będzie "patynowe".
    Czy późniejszy impregnat/bejca/lakierobejca przykryje tą zieleń?
    I co polecacie do pomalowania tych dech jako ostateczne wykończenie?

    pozdrawiam
    sadyl

  • 2. Data: 2010-05-31 10:31:42
    Temat: Re: Bejca na drewno impregnowane cisnieniowo
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy późniejszy impregnat/bejca/lakierobejca przykryje tą zieleń?
    > I co polecacie do pomalowania tych dech jako ostateczne wykończenie?

    Pogadaj aby zaipregnowali bezbarwnym impregnatem.
    Ale to impregnowanie to troche przerost formy nad treścią.
    Pomalujsze deski dobra preparatem do drewna i beda zarówno zaimpregnowane
    jak i uzyskaja poządany przez ciebie kolor

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-05-31 10:45:20
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

    > Pogadaj aby zaipregnowali bezbarwnym impregnatem.

    No nie... Na to to szans raczej nie ma.
    Może, gdybym chciał zaimpregnować większe ilości (tony a może dziesiątki ton).
    Ale na pewno nikt nie będzie zmieniał kąpieli dla kilku desek :)

    > Ale to impregnowanie to troche przerost formy nad treścią.

    Chciałbym mieć z tymi dechami spokój na dłuższy czas.
    Jako, że koszt jest śmieszny (poniżej 20 zł brutto za wszystkie dechy) -
    dlaczego nie miałbym tego zrobić?

    sadyl

  • 4. Data: 2010-05-31 12:10:18
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    > Wczoraj przywiozłem od zaprzyjaźnionego stolarza pocięte i oheblowane deski na
    > pokrycie bramy (daglezja - dobre to?)

    bardzo dobre.

    > Wpadłem na pomysł, aby zaimpregnować je ciśnieniowo.

    nie jest to koniecznie potrzebne ale... dobre samopoczucie inwestora
    wiele warte jest...

> [...]
    > Czy późniejszy impregnat/bejca/lakierobejca przykryje tą zieleń?
    > I co polecacie do pomalowania tych dech jako ostateczne wykończenie?

    jesli ma byc ciemne to zakryje, ale bedzie ciemniejsze niz probki
    ktore wykonywane sa na czystym drewnie.

    Wazne : przed kryciem lakierobejca czy innym srodkiem ktory tworzy
    szcelna powloke na powierzchni drewna, material musi byc suchy!

  • 5. Data: 2010-05-31 18:31:50
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Mon, 31 May 2010 12:22:56 +0200, sadyl napisał(a):

    > Wczoraj przywiozłem od zaprzyjaźnionego stolarza pocięte i oheblowane deski na
    > pokrycie bramy (daglezja - dobre to?)

    Nada się.

> [...]
    > W obu cena jest ta sama - 120 zł/m3 + VAT. Zapewne skorzystam z Orla, bo jednak

    Bardzo słusznie, za małe pieniądze zabezpieczenie lepsze niż każde
    "pędzlowanie".

> [...]
    > Czy późniejszy impregnat/bejca/lakierobejca przykryje tą zieleń?
    > I co polecacie do pomalowania tych dech jako ostateczne wykończenie?

    Coś w kolorze, który Ci się podoba ;-) Tylko kolor powłoki będzie zapewne
    ciemniejszy niż próbki na drewnie nieimpregnowanym.

    --
    ŁC
    Toast płetwonurków: "do dna"!

  • 6. Data: 2010-06-07 09:21:08
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-31 12:45, sadyl pisze:

> [...]
    >
    > Chciałbym mieć z tymi dechami spokój na dłuższy czas.
    > Jako, że koszt jest śmieszny (poniżej 20 zł brutto za wszystkie dechy) -

    Wizualnego spokoju nie będziesz miał bo żadna bejca nie wytrzyma Ci 20
    lat i tak co kilka lat (5 to dobry wynik) będziesz musiał je przemalować
    - dostępne bejce zawierają środki do impregnacji drewna na tyle Ci
    spokojnie wystarczą by ich nic nie zjadło.

    Najlepiej kup modrzew ten (niezabezpieczony) na styku z ziemią może
    wytrzymać i do 15-20 lat, jak go zabezpieczysz i co parę lat będziesz
    konserwował to przeżyje Twoje wnuki.

    Jak ci się nie chce malować co kilka lat to nie rób sobie drewna.
    Niestety słońce ma tak destrukcyjne działanie, że żadne zabezpieczenie
    nie wytrzyma zbyt długo.

    Co do samego drewna - to im bardziej suche tym więcej impregnatu
    wciągnie więc najlepiej mieć już dobrze przesuszone deski i zalecam
    pierwszą impregnacje robić bezbarwną - by potem w miarę mieć kolor jak z
    próbek. Każda kolejna warstwa bejcy ściemnia kolor.

    Ariusz

  • 7. Data: 2010-06-07 23:52:20
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

    Ostatecznie - z uwagi na upiardliwość dowozu i odbioru - zrezygnowałem z
    impregnacji cisnieniowej.
    Dechy zostały zaimpregnowane "pędzlowo" Sadolinem. Pierwsza warstwa Base + dwie
    kolejne Classic (palisander).
    Sadolin zalecił mi stolarz, który robił te dechy. Potwierdziłem to przeglądając
    wiele opinii w Necie (także z tego forum).
    Brama (już postawiona i odechowana) wygląda w chwili obecnej tak:
    http://tiny.pl/hthv8

    Dzięki za wszelkie uwagi :)

    pozdrawiam
    sadyl