  • 1. Data: 2010-05-31 06:31:22
    Temat: o co zapytać wujka googla? furtka, elektrozaczep...
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Witam.
    Grzebie po sieci od rana i znaleźć nie mogę bo nie znam nazwy...
    Podpowiedzcie proszę jak zapytać, ewentualnie gdzie szukać elementu do
    którego się montuje elektrozaczep, przykręca szyld.
    Chodzi mi o takie coś co się przykręci do murowanego słupka, w tym czymś
    się zamontuje elektrozaczep.
    Czy są takie gotowe elementy?
    W mojej furtce jest to mocno zgryzione przez rdzę, poza tym nie
    przystosowane do zamontowania elektrozaczepu.
    Czego szukać? jak się taki element nazywa?
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2010-05-31 07:16:22
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 31.05.2010 08:31, Rafał wrote:
> [...]
    > przystosowane do zamontowania elektrozaczepu.
    > Czego szukać? jak się taki element nazywa?

    Jak już otwarłem temat to dopytam o jedną rzecz bo tu dużo praktyków siedzi
    Macie jakieś polecane, ale TANIE rozwiązania do otwierania furtki za
    pomocą karty czy innej pastyli bezdotykowej?

    Zależy mi na tanim rozwiązaniu, bo tu chodzi tylko o wygodę a nie
    bezpieczeństwo, jak ktoś będzie chciał wejść bez autoryzacji to
    przeskoczy furtkę.

    Myślałem nad zastosowaniem kontaktronu + magnesy, ale może jest coś
    dedykowanego, ale TANIEGO?
    Niegdyś głośno było o "pastylkach" firmy DALLAS, ale nie chce mi się w
    to bawić, nawet nie wiem ile to kosztuje.
    Wszelkie czytniki do kart mifare czy uniq to chyba trochę tak jak z
    armatą na wróble.

    Ważne aby w stanie spoczynku nie zjadało za wiele kilowatogodzin.
    Miało jakiś rozsądny zasięg(umieszczone w portfelu/torebce/kieszeni) i
    łapało po zbliżeniu tej torebki/portfela, czyli jakieś 20cm.

    Jak nic nie znajdę to pewnie te magnesy i kontaktron zastosuje, ale
    obawiam się ich destrukcyjnego działania na karty bankomatowe..
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 3. Data: 2010-05-31 07:44:42
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Najtańsze będzie takie:
    ukryty przy furtce kontaktron, a przy kluczach magnes.
    U mnie działa już ponad 30 lat bezawaryjnie :-)
    Jacek

  • 4. Data: 2010-05-31 07:44:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przystosowane do zamontowania elektrozaczepu.
    > Czego szukać? jak się taki element nazywa?

    http://www.allegro.pl/item1059811059_bramet_puszki_k
    aseta_elektrozaczepu_najtaniej.html

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-05-31 07:53:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Jak już otwarłem temat to dopytam o jedną rzecz bo tu dużo praktyków
    > siedzi
    > Macie jakieś polecane, ale TANIE rozwiązania do otwierania furtki za
    > pomocą karty czy innej pastyli bezdotykowej?

    http://www.eltrox.pl/domofon-eura-rl3203id-na-karty-
    magnetyczne-p-1436.html
    Ja od roku uzytkuję cos takiego.
    Działa bez problemu, Przy kluczach przyczepiona pastylka wielkości
    dwuzłotówki która przyłożona do kasetki zwalnia elektrozaczep
    Link pierwszy z brzegu, poszukasz w sieci to znajdziesz jeszcze taniej

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-05-31 08:16:09
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 31.05.2010 09:53, kris wrote:

> [...]
    > dwuzłotówki która przyłożona do kasetki zwalnia elektrozaczep
    > Link pierwszy z brzegu, poszukasz w sieci to znajdziesz jeszcze taniej

    O dzięki wielkie!
    Właśnie czegoś takiego szukałem, nie wiedziałem że można to w komplecie
    z domofonem dostać:) a i cena przystępna:)

    Pozostanie jeszcze mi tylko przycisk otwierający po wewnętrznej stronie
    furtki zamontować.

    Dzięki również za "kasetę elektrozaczepu"

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 7. Data: 2010-05-31 08:20:08
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 31.05.2010 09:44, Jacek wrote:
    > Najtańsze będzie takie:
    > ukryty przy furtce kontaktron, a przy kluczach magnes.
    > U mnie działa już ponad 30 lat bezawaryjnie :-)
    > Jacek
    Dzięki, ale właśnie takie rozwiązanie zostawiałem na sam koniec, nie
    dość że z kartami bankomatowymi się to może gryźć, to jeszcze silny
    magnes będzie się łapał do kluczy, albo inne śmieci zbierał.

    Kris podał super rozwiązanie.
    Temat jednak nie uważam za zamknięty, może ktoś jakieś inne wynalazki ma
    w zanadrzu:)

  • 8. Data: 2010-05-31 08:33:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Pozostanie jeszcze mi tylko przycisk otwierający po wewnętrznej stronie
    > furtki zamontować.

    A klamka od wewnatrz nie wystarczy?
    Ja mam od wewnątrz klamkę a na zewnatrz gałke która nie otworzysz furtki.
    Takie specjalne do furtek
    Tu takie najprostrsze
    http://www.allegro.pl/item1043204902_okucie_drzwiowe
    _galko_klamka_tesla_na_wkladke.html

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-05-31 08:57:35
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 31.05.2010 10:33, kris wrote:

> [...]
    >
    > A klamka od wewnatrz nie wystarczy?
    > Ja mam od wewnątrz klamkę a na zewnatrz gałke która nie otworzysz furtki.

    No właśnie nie.
    Znaczy się wystarczyć by wystarczyła, ale wtedy idea elektrozaczepu mija
    się z celem, furtka jest "symboliczna", ażurowa.
    Głównym celem założenia domofonu jest to aby nieproszonych gości
    spławiać przy domofonie. Wole bez klamki. Awaryjnie będę miał klucz do
    otwarcia.

  • 10. Data: 2010-05-31 09:12:33
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Głównym celem założenia domofonu jest to aby nieproszonych gości spławiać
    > przy domofonie. Wole bez klamki. Awaryjnie będę miał klucz do otwarcia.

    Ok
    Pozostanie tylko Tobie wyprowadzic dwa przewody od panelu domofonu przy
    furtce i zamontowac od wewnatrz na słupku przycisk dzwonkowy np.
    Prosta sprawa.
    Albo furtke mniej ażurową zrobić;))

    Krzysiek