  • 1. Data: 2010-05-31 07:02:18
    Temat: Wylewka na krzywym stropie - jak wyprostowac?
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    Witam,

    Remontuję dom i właśnie nadszedł moment, że trzeba zrobić wylewkę na strychu a
    pod nią ocieplenie. Kupiłem styropian na dwie warstwy po 5 cm + kilka paczek
    "2", "3" i "4" na zniwelowanie nierówności.
    Po naniesieniu linii poziomej wyszło, że w jednej części domu 'przód' jest wyżej
    o około 3-4 cm od 'tyłu'. To nie stanowi większego problemu, bo jeszcze można
    wyrównać betonem.
    Natomiast w drugiej części domu (za ścianą) jest gorzej. Płyta wznosi się
    podobnie, tylko, że szybciej. Tzn. aby zachować równą wysokość z pierwszą
    częścią, już w połowie zmieszczę tylko 8-9 cm styropianu. Ale to jeszcze jest
    nic. W jednym narożniku (około 1,2 m na 1,2 m) zmieszczę tylko 3 cm styropianu.
    I tu mam problem, co z tym zrobić. Dodam, że to jest róg zachodni, nad
    najzimniejszym pomieszczeniem.

    Mam 3 pomysły:

    1. Dać 3 cm styropianu na ~2 m2 a nieco dalej będzie już 5 - 8 cm i zalać całą
    płytę równą wylewką.

    2. Dać 5 cm styropianu i zalać wylewką ~2 cm wyżej niż resztę 'pomieszczeń'.
    Poddasze nadaje się do zrobienia z niego użytkowego, choć tego na razie nie
    planuję robić. Mógłbym postawić jedną warstwę gazobetonu w miejscu przyszłej
    ścianki działowej i w ten sposób rozdzielić pomieszczenia. W przyszłości, w
    drzwiach dałoby się próg i byłoby prawie OK.

    3. Dokupić styropian i rozłożyć trzecią warstwę. Z tyłu można by dać nawet 14
    cm, na większości powierzchni byłoby 12 cm. Tam, gdzie teraz wychodzi 8 - 9
    byłoby 10 - 11 cm a w najwyższym rogu byłoby 5 cm styropianu. Tylko, czy to
    rozwiązanie byłoby zgodne ze sztuką?

    Które rozwiązanie wybrać?

    Rozwiązanie nr 3 miałoby jeszcze jedną zaletę. Mam loggię i nad tą loggią jest
    płyta podniesiona o ~10 cm (ponoć w latach `70-tych tak robiono). Z tego powodu
    grubość styropianu nad tą loggią wynosi zero a strop od przyszłej wylewki będzie
    oddzielony tylko folią budowlaną. Pół metra wcześniej mam położone kliny
    styropianu o grubości od 5 cm do zera. Gdybym podniósł wszystko o 2 cm, to wtedy
    na części płyty nad loggią zmieściłbym 2 cm warstwę styropianu.

    Pozdrawiam,

    Kazek

  • 2. Data: 2010-05-31 13:01:03
    Temat: Re: Wylewka na krzywym stropie - jak wyprostowac?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> wrote in message

    > Które rozwiązanie wybrać?

    Ja bym wybrał rozwiązanie z możliwie grubym styropianem. Styropianu nigdy
    nie za wiele. Na poddaszu mam 4cm tylko, bo tak wszyscy gadali, że po co.
    Teraz wystarczy że uchylę okno na parterze i za kilka godzin mam lodowatą
    podłogę na poddaszu.
    Jedno pomieszczenie i łazienka jest nad garażem na domiar złego.
    Najcieplej mam w piwnicy na chudziakach jest 18cm styro w 3 warstwach.

  • 3. Data: 2010-05-31 13:22:24
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:hu0bu8$t9j$1@opal.futuro.pl...

    Jeszcze dodam..... poniżej 10cm styropianu na podłodze nie schodź.

  • 4. Data: 2010-05-31 16:18:10
    Od: M <M...@o...pl>

    Kazimierz Debski pisze:

    > Które rozwiązanie wybrać?

    Możesz zrobić progi (nierówne poziomy). Jeśli jeszcze możesz to jakoś
    zgrać z urządzeniem pomieszczeniem to w ogóle luz.

    M.