  • 1. Data: 2009-12-01 19:34:22
    Temat: Bezpieczniki automatyczne - opóźnione działanie?
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Witajcie,
    Zrobiłem sobie w mieszkaniu poważne zwarcie, wywaliło bezpiecznik
    obwodu w mieszkaniu oraz główny mieszkania na klatce schodowej
    (oba automatyczne, na dźwigienkę).

    Po ponownym włączeniu obu bezpieczników w całym mieszkaniu nie było
    prądu. Ponieważ musiałem wyjść na ok. 40 minut - to wyszedłem,
    wróciłem i zacząłem szukać jakiegoś pogotowia energetycznego w
    okolicy. Miałem już sięgać po telefon... i nagle prąd wrócił sam z
    siebie. Ki czort?

    Czy bezpieczniki automatyczne mają zaprojektowane jakieś (ok.
    godziny) opóźnienie działania po dużym zwarciu? Czy jak mam tłumaczyć
    swój przypadek?

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 2. Data: 2009-12-01 19:40:17
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Tomasz Jabłczyński" <j...@i...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wróciłem i zacząłem szukać jakiegoś pogotowia energetycznego w
    > okolicy. Miałem już sięgać po telefon... i nagle prąd wrócił sam z

    Myślę że zadziałał jakis wcześniejszy bezpiecznik z którego nie tylko twoje
    mieszkanie jest zabezpieczone ale jeszcze jakieś inne może cała grupa
    mieszkań.
    Ktoś zaczął węszyć dlaczego nie ma nagle w domu prądu i znalazł :)
    Dobrze że nie grzebałeś w instalacji bo mógłbyś zostać ofiarą sąsiada bez
    jego winy.

    Marek

  • 3. Data: 2009-12-01 19:43:38
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 1 Gru, 20:34, Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Czy bezpieczniki automatyczne mają zaprojektowane jakieś (ok.
    > godziny) opóźnienie działania po dużym zwarciu? Czy jak mam tłumaczyć

    Takich bezpieczników z automatycznym powrotem (po jakimś czasie) w
    popularnych instalacjach się nie stosuje. Osobiście obstawiam na
    bznadziejnie zaprojektowaną instalację pod względem selektywności
    zabezpieczeń, pełne "metaliczne" zwarcie, które wywaliło cały łańcuch
    zabezpieczeń, nie kończący się na twoim zabezpieczeniu
    przedlicznikowym, ale gdzieś wcześniej na zabezpieczeniu pionu
    klatkowego i do kompletu jakiegoś zorientowanego (albo doświadczonego)
    sąsiada, który wiedział, gdzie iść i opadniętej wajchy szukać.

    J.

  • 4. Data: 2009-12-01 20:26:10
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Jarek P. wysmarował/a:

> [...]
    > zabezpieczeń, nie kończący się na twoim zabezpieczeniu
    > przedlicznikowym, ale gdzieś wcześniej na zabezpieczeniu pionu

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Faktycznie, nie pomyślałem że
    może być jeszcze jeden, trzeci bezpiecznik w rządku za obwodowym i
    ogólnomieszkaniowym. I pewnie tak w tym przypadku było.

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 5. Data: 2009-12-02 07:32:10
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Jabłczyński napisał:

    > Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Faktycznie, nie pomyślałem że
    > może być jeszcze jeden, trzeci bezpiecznik w rządku za obwodowym i
    > ogólnomieszkaniowym. I pewnie tak w tym przypadku było.

    Ja na Twoim miejscu zlokalizowałbym go. Na wszelki wypadek ;-)

    mcs