  • 1. Data: 2009-12-01 17:58:08
    Temat: Układanie paneli podłogowych
    Od: Lukasz <p...@g...com>

    Witam mam kupione panele podłogowe laminowane, chcialbym je polozyc
    ale nie wiem jak

    Bede kierowal sie tym filmem :

    http://www.youtube.com/watch?v=RIaMu1BfCJE&feature=r
    elated

    Czy jest w nim wszystko zawartwe co musze wiedziec aby dobrze polozyc
    ta podloge, jakies porady jeszcze?

    Podloga betonowa ( mieszkam w bloku zelbeton) pokoj 5,4m dl 2,3m szer

    Zamierzam to zrobic tak wedlug kolejnosci :

    Folia, plyty pilsniowe kat 45stopni, zaczac ukladac panel od okna od
    strony gdzie sa drzwi, 2 rzad chce zaczac ucinajac panel na pol i do
    konca caly, 3 rzad zaczynam od calego itd Czy tak sie uklada panele ?

    szczeliny dylatacyjne 1cm wszedzie, przy drzwiach bedzie 2 cm, czy
    ostatni panel na boku ktory bedzie mial na szerokosc ok 13 cm
    przykleic go klejem?

  • 2. Data: 2009-12-01 18:32:27
    Temat: Re: Układanie paneli podłogowych
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com..
    >Witam mam kupione panele podłogowe laminowane, chcialbym je polozyc
    .ale nie wiem jak

    Chyba nie ma prostszej roboty;))

    >Folia, plyty pilsniowe kat 45stopni, zaczac ukladac panel od okna od
    >strony gdzie sa drzwi, 2 rzad chce zaczac ucinajac panel na pol i do
    >konca caly, 3 rzad zaczynam od calego itd Czy tak sie uklada panele ?

    Zaczynasz od całego panela, ostatni odmierzasz, odcinasz końcówke i od tej
    koncowki zaczynasz kolejny rząd. Itd
    I tym sposobem praktycznie nie masz odpadów.

    >szczeliny dylatacyjne 1cm wszedzie, przy drzwiach bedzie 2 cm, czy

    Kris

  • 3. Data: 2009-12-01 23:50:01
    Od: Lukasz <p...@g...com>

    On 1 Gru, 19:32, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "Lukasz" <p...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:26ec25d9-edef-481f-996c-b8d014c4d5ab@g27g2000
    yqn.googlegroups.com..>Witam mam kupione panele pod ogowe laminowane, chcialbym je
    polozyc

    > .ale nie wiem jak
    >
    > Chyba nie ma prostszej roboty;))

    > Zaczynasz od ca ego panela, ostatni odmierzasz, odcinasz ko c wke i od tej
    > koncowki zaczynasz kolejny rz d. Itd
    > I tym sposobem praktycznie nie masz odpad w.

    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Kris

    Czy taki wzor ukladania paneli jest prawidlowy i czy bedzie to dobrze
    wygladac :P

    http://i47.tinypic.com/2ql96o3.jpg

    Pierwszy od lewej rzad przy scianie gdzie sa drzwi beda wchodzic 4
    panele, ostatni bede musial obciac o ok 15 cm, 2 rzad pierwszy i
    ostatni panel obcinam o polowe, 3 rzad tak samo jak 1, 4 tak ja 2, itd
    na szerokosc wejdzie 12 paneli, ostatni rzad panel bedzie mial
    szerokosc ok 15 cm ( czy uzywac w tym waskim rzedzie kleju, bo na
    filmie wyzej to robia hmm )

  • 4. Data: 2009-12-02 08:20:46
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Lukasz pisze:
    > Witam mam kupione panele podłogowe laminowane, chcialbym je polozyc
> [...]

    Czy nie za duzo pedalstwa? Tez zgodnie z jakims filmem ulozylem
    bez folii (pięterko co prawda, zero ryzyka zawilgocenia), na tekturze
    falistej do podłóg.

    Masz juz panele, a tu tez jest cos extra dla amatora - mianowicie
    panele z frezem po wszystkich krawedziach, by nie byly "na ostry styk",
    a z imitacja szczeliny miedzy deskami podlogowymi. Ukladanie - bajka,
    bo nie trzeba pasowac na ulamek milimetra, zadnego pobijania.

    Co tam piszesz o klejeniu? Wolno? Ma byc podloga plywajaca. Po co
    dylatacja, jak nasmarujesz kleju? Chyba ze chodzi o wklejenie jakiegos
    "koreczka" gdzies za rure. Nalezy jednak dbac o taki rozklad, by nigdzie
    nie bylo deski zbyt krótkiej lub zbyt waskiej. Czyli na poczatku roboty
    nalezy przewidziec, co sie bedzie dzialo na koncu.

    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2009-12-02 10:26:59
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Zaczynasz od całego panela, ostatni odmierzasz, odcinasz końcówke i od tej
    > koncowki zaczynasz kolejny rząd. Itd
    > I tym sposobem praktycznie nie masz odpadów.

    Tak ale jak ucięta końcówka jest krótsza niż 25-30% długości calego panela to
    lepiej zacząć od nowouciętej połówki a nie od niej. Chodzi o to aby panele
    zachodząc się na przemian ze sobą stabilizowały się wzajemnie a i estetycznie
    też ma to znaczenie.

    Marek

  • 6. Data: 2009-12-02 13:51:14
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > nie bylo deski zbyt krótkiej lub zbyt waskiej. Czyli na poczatku roboty
    > nalezy przewidziec, co sie bedzie dzialo na koncu.

    Bzdurna sprawa ale dorzuce chociaz centa.
    Film jest moim zdaniem wartosciowy i jakiegos pedalstwa nie zauwazylem. Ty zas
    niezbyt dokladnie go obejrzales gdyz tam nie chodzi o klejenie paneli
    skrajnych do podlogi bo wszedzie jest wylozona ta polietylenowa gabka, tylko
    klejenie piora i wpustu czolowego ze soba do kupy. A dlaczego czy po co? Ano
    dlatego, ze ostatniego panelu, scislej calej dlugiej deski, ktora trzeba
    zlozyc na klinach po prostu nie da sie zlozyc, bo potem tych klinow nie byloby
    jak wyjac. Wiec uklada sie panele pojedynczo. I wtedy wycina sie te zamki
    czolowe i krawedze smaruje klejem laczacym panele ze soba, co by sie potem nie
    rozjezdzaly.
    Pzdr.
    Tornad

  • 7. Data: 2009-12-02 14:02:50
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > czolowe i krawedze smaruje klejem laczacym panele ze soba, co by sie potem

    Nie trzeba nic smarować klejem przy panelach bezklejowych. A broń boże
    wycinać zamki czołowe.
    Ostatni rząd docinamy na potrzebną szerokość i łączymy z poprzednimi

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-12-02 14:29:55
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Witam mam kupione panele podłogowe laminowane, chcialbym je polozyc
    > ale nie wiem jak

    co do szczegolow technicznych, koledzy juz napisali, ja chce poruszyc temat
    wzoru na panelach. Otoz jest to tak zrobione, ze dany model sklada sie z
    kliku (5-8) desek, ktore powtarzaja sie w kazdej paczce. Na poczatku nalezy
    wszystkie paczki otworzyc a panele posortowac wg wzoru. Wzor na panelach sie
    powtarza, ale moze byc przesuniety "w fazie". Nastepnie ukladamy dana deske
    (jeden wzor) jako jeden rzad, kolejny rzad to juz inna deska. I tak jedziemy
    do konca. Dzieki temu efekt na podlodze jest elegancki - wyglada jakby
    podloga skladala sie z desek o dlugosci pomieszczenia. Niestety jest z tym
    troche wiecej roboty.
    Jak cos niejasnego to pytac, bo pisze na szybko i juz uciekam. Jakby ktos
    chcial zdjecia tak polozonej podlogi, to wykonam pozniej.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-12-02 18:26:08
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

[...]

    Ogólnie dobrze, dodałbym tylko, żeby wymieszać panele z różnych paczek. Mogą
    mieć różne odcienie i wyjdzie Ci jaśniejsze pole przy drzwiach :) Używałem
    "zielonych płyt" i paneli piankowych (cieńsze) na podkład. Oba dobre. Jeśli
    mieszkasz w bloku, nie widzę sensu układania folii. I nie układaj całego
    podkładu na raz, lepiej etapami, żeby nie wygniatać już ułożonego.
    Najtrudniejsze jest ułożenie drugiego rzędu, przy dobijaniu, pierwszy się
    rozchodzi :) Najważniejsze: przeczytaj instrukcję na panelach! A i,
    niezapomnij kwiatka postawić na końcu :)
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 10. Data: 2009-12-02 23:26:51
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > wycinać zamki czołowe.
    > Ostatni rząd docinamy na potrzebną szerokość i łączymy z poprzednimi

    No nie wiem, ukladalem tylko trzy podlogi wiec jakims superspecjalisata nie
    jestem. Ale wiem, ze panele sklada sie jak na filmiku, w ten sposob, ze zsuwa
    sie je pod katem 20 stopni i wyprostowuje. Te zamki tak sa zrobione, ze w ten
    sposob sie "zamykaja". I teraz jak ukladasz je pojedynczo to nie ma
    mozliwosci "zamkniecia" zamka czolowego bo przykladasz deske do juz lezacej na
    podlodze po dlugosci i pod tym katem 20 stopni. Owszem pobija sie na sile ale
    material jest bardzo delikatny i kruchy w efekcie deski czolowo sie nie
    schodza bez szczeliny. I dlatego lepiej jest ten zamek czolowy nozem strugnac
    i zamiast niego posmarkac klejem.
    Tak ze niech Cie reka Boska takie rady dawac broni:)
    Pzdr.
    Tornad