  • 11. Data: 2009-12-03 07:45:05
    Temat: Re: Układanie paneli podłogowych
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Tornad pisze:
    > Bzdurna sprawa ale dorzuce chociaz centa.
    > Film jest moim zdaniem wartosciowy i jakiegos pedalstwa nie zauwazylem. Ty zas
    > niezbyt dokladnie go obejrzales gdyz tam nie chodzi o klejenie paneli

    Te czerwone plamy to nie klej?

    Film nazywa sie "bezklejowe cos tam", a kleju uzywa.
    Jakie klejenie? Jakie pobijanie? Za 16zl/m^2 mozna kupic panele,
    które maja zlacze sciagajace deski do siebie. Wszystko pasuje jak ulal
    i trzyma sie bez kropli kleju, o ile zastosuje sie zasade nie
    pozostawiania zbyt malych elementów na koncach, które mialyby tendencje
    do "odfruwania".

    Zamiast jakiegos strugania zamka nalezy robic to w dwie osoby, ulozyc
    listwe i ja wpinac w calosci. Tu - zaleznie od dlugosci listwy - trzeba
    kilku rak. No chyba ze sie nie da topologicznie - jakies rury,
    wypustki, wyspy, ...

    Zabieranie sie do tego z czyms jeszcze niz wyrzynarka, miarka, olówek
    i jakies scinki na dylatacje uwazam za pedalstwo.

    Obok wskazanego filmu widze inny - tylko tutaj jakos dziwnie dodaja
    pojedyncze deski do kompletu zamiast najpierw zmontowac cala dluga
    listwe i ja 4-roma ręcyma wstawic w calosci:

    http://www.youtube.com/watch?v=AdH0KmYldX4&feature=r
    elated

    Kolego Tornad, mój Najwiekszy Autorytecie Budowlany - przespaliscie
    drobna rewolucje w panelarstwie :-)

    pozdro
    --
    A S

  • 12. Data: 2009-12-03 17:49:17
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

    > podlodze po dlugosci i pod tym katem 20 stopni. Owszem pobija sie na sile
    > ale
    > material jest bardzo delikatny i kruchy w efekcie deski czolowo sie nie
    > schodza bez szczeliny. I dlatego lepiej jest ten zamek czolowy nozem
    > strugnac
    > i zamiast niego posmarkac klejem.
    > Tak ze niech Cie reka Boska takie rady dawac broni:)

    Nic nie trzeba strugać. Ułożyłem kilka podłóg i trzymają się już lata
    (klejowe i bezklejowe). Do pobijania jest specjalny klocek ze szczeliną. Nie
    bijesz bezpośrednio w zamek/pióro tylko w krawędź panela.
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 13. Data: 2009-12-03 18:09:50
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 3 Gru, 08:45, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:

    > Zamiast jakiegos strugania zamka nalezy robic to w dwie osoby, ulozyc
    > listwe i ja wpinac w calosci. Tu - zaleznie od dlugosci listwy - trzeba
    > kilku rak.

    Zamiast się gorączkować trzeba było obejrzeć ten film dokładnie,
    najlepiej z włączonym dźwiękiem. Na filmie jest od A do Z pokazane
    BEZKLEJOWE łączenie paneli. Włącznie z ostatnimi deskami. Dokładnie
    tak jak piszesz z wsunięciem ostatniego rzędu w całości (pospinanego).
    Jedynie wspomniano (i pokazano) co zrobić jeżeli z jakiś powodów się
    nie da - i wtedy i tylko wyłącznie wtedy używa się kleju.

    > No chyba ze sie nie da topologicznie - jakies rury,
    > wypustki, wyspy, ...

    Sam widzisz... a tam właśnie pokazano co wtedy zrobić.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 14. Data: 2009-12-04 02:30:51
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > (klejowe i bezklejowe). Do pobijania jest specjalny klocek ze szczeliną. Nie
    > bijesz bezpośrednio w zamek/pióro tylko w krawędź panela.
> [...]

    Ja ulozylem tylko trzy, tyle, ze kazde panele byly innej firmy. Potem jeszcze
    jedna z wodoodpornych paneli klejonych, zamiast na te zamki, laczonych. One
    maja ten adhezyjny klej juz naniesiony na piora i trzeba tylko odkleic z niego
    papier i kazdy panel mozna ukladac pojedynczo.
    Wiec nikt tu nie pisze o jakims permanentnym struganiu i klejeniu tych
    zamkow. To sie odnosi tylko do ostatniej, czesto przycinanej na szerokosc
    deski. Wszystkie inne uklada sie w ten sposob, ze najpierw pod katem laczy sie
    te krotkie panele w jedna deska, o dlugosci od sciany do sciany, a potem znowu
    pod katem pasuje do juz ulozonych, pobijajac za posrednictwem klocka czy ta
    specjalna deska z rowkiem. Te ostatnia czynnosc ja robie uzywajac waskiego
    paska z odpadka panela.
    Ale ostatniej deski tak nie zawsze da sie ulozyc; nie ma jej jak pobic, ona
    sie wygina, tu wcisniesz na miejsce to w drugim wyskoczy i zamiast klnac,
    qrwowac, wtedy latwiej jest ukladac po jednym panelu. I tylko w tym przypadku,
    praktycznie w dwu - trzech panelach te zamki sie struga po to aby je
    pojedynczo bylo latwiej wcisnac.
    I tylko je sie od czola klei. Ale nawet jak ich nie skleisz to one nigdzie nie
    uciekna, tyle, ze wskutek ruchow termicznych i zmian wilgotnosci, na ktore
    panele sa bardzo czule, te szczeliny czolowe w desce ulozonej pod sciana, moga
    sie pokazac.
    Pzdr.
    Tornad

  • 15. Data: 2009-12-04 07:53:56
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i bezklejowe). Do pobijania jest specjalny klocek ze szczeliną. Nie bijesz
    > bezpośrednio w zamek/pióro tylko w krawędź panela.

    Trochę inaczej układa się panele laminowane a inaczej panele drewniane. Te
    drugie czasem wycina się i klei.

    Marek

  • 16. Data: 2009-12-04 20:35:57
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > przypadku,
    > praktycznie w dwu - trzech panelach te zamki sie struga po to aby je

    :) Da się! Ostatnie deski dobijasz tym stalowym hakiem. Zobacz pod koniec
    filmu. I w ogóle jestem trochę zdziwiony tą metodą układania całego rzędu na
    raz. Skąd ja wezmę tylu ludzi, żeby nie połamać 5metrowej deski :) Zawsze
    układałem po jednym panelu (tak stało w instrukcji), druga osoba donosi i
    kroi panele :) Wsadzić deskę na długości, dobić w bok, sprawdzić czy na
    długości nie odstaje, następna :)
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!