  • 1. Data: 2009-12-01 14:07:57
    Temat: Multiswitch -jaki
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Witam wszystkich!
    Jest budynek jednorodziny po remoncie z przygotowaną m.in. instalacją RTV.
    Jest ok. 9 zakończeń (gniazd) i do większości są podprowadzone 2 kable (aby
    była również możliwość nagrywania), a więc ok. 18 końcówek.
    Schemat wykonania instalacji znam z Dipola i wiem, że sercem tego schematu
    jest multiswitch, których w ofercie Dipola jest sporo ... i tutaj moje
    pytanie:

    Czy z własnego doświadczenia może ktoś polecić konkretnego multiswitcha?

    Wymagania: ok. 20 wyjść (16-22), 9 wejść (2xkonwertery SAT + RTV naziemne),
    cenowo -"ze średniej półki", a co za tym idzie jakość odbioru też nie musi
    być wyśrubowana (też "średnia półka").

    Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam! Marcin

  • 2. Data: 2009-12-01 14:12:37
    Temat: Re: Multiswitch -jaki
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Gru, 15:07, "Marcin" <m...@p...fm> wrote:

    > Wymagania: ok. 20 wyjść (16-22), 9 wejść (2xkonwertery SAT + RTV naziemne),
    > cenowo -"ze średniej półki", a co za tym idzie jakość odbioru też nie musi
    > być wyśrubowana (też "średnia półka").

    Najtanszy. Przeciez to sygnal cyfrowy - nie ma takiego parametru jak
    "jakosc odbioru" - albo jest albo nie ma :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-12-01 14:13:45
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Gru, 15:12, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Najtanszy. Przeciez to sygnal cyfrowy - nie ma takiego parametru jak
    > "jakosc odbioru" - albo jest albo nie ma :)

    Nie zwrocilem uwagi ze ma byc tez zwykla naziemna - w takim razie IMHO
    bardziej przejmuj sie jakoscia kabla, niz multiswitcha! One beda
    wprowadzac najwieksze zamieszanie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-12-01 17:09:08
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Dec 2009 15:07:57 +0100, Marcin napisał(a):

    > Wymagania: ok. 20 wyj?ae (16-22), 9 wej?ae (2xkonwertery SAT + RTV
    > naziemne), cenowo -"ze ?redniej pó?ki", a co za tym idzie jako?ae odbioru
    > te? nie musi byae wy?rubowana (te? "?rednia pó?ka").

    Z ta iloscia wyjsc bedziesz potrzebowal pewnie jednego albo i wiecej
    przelotowych i jeden terminalny.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 5. Data: 2009-12-01 20:40:03
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Marcin wrote:

> [...]
    > jakość odbioru też nie musi być wyśrubowana (też "średnia
    > półka").
    > Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam! Marcin

    Mam wrażenie (liczę na to że błędne) iż niezbyt się do
    poszukiwań przykładałeś. W parenaście sekund znalazłem
    na "wiodącym w Polsce portalu aukcyjnym" multiswitche
    który spełniają Twoje wymagania, różnych firm, różnej
    pojemności, m.in.:

    LINBOX MS932E 9/32
    9/26 MS9/26 PIU6 Viper EMP Centauri (Wavefrontier?)
    9/20 MS9/20 PIU6 Viper EMP Centauri

    poza tym całkiem pokaźne stadko modeli w konfiguracji
    9/16

    Niestety przy takich wymaganiach jakie masz, tanio nie
    będzie..

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 6. Data: 2009-12-02 09:27:11
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

> [...]
    > na "wiodącym w Polsce portalu aukcyjnym" multiswitche
    > który spełniają Twoje wymagania, różnych firm, różnej

    Tak jak na wstepie napisałem: głównie opierałem się na Dipol'u: mają dużo
    multiswitch'y za różną cenę, różnych producentów, a ja się pytam na grupie
    czy ktoś może polecić coś konkretnego, bo ma takiego multiswitcha i jest z
    niego zadowolony.
    Ale już na podstawie wypowiedzi przedmówców wiem, że multiswitch nie odgrywa
    aż tak dużą rolę jak jakoś zastosowanych kabli.

    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za wypowiedzi! Marcin

  • 7. Data: 2009-12-02 10:50:23
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Marcin wrote:

> [...]
    > ja się pytam na grupie czy ktoś może polecić coś konkretnego,
    > bo ma takiego multiswitcha i jest z niego zadowolony.

    Jasne. W takim razie przepraszam za to co napisałem..

    > Ale już na podstawie wypowiedzi przedmówców wiem, że
    > multiswitch nie odgrywa aż tak dużą rolę jak jakoś
    > zastosowanych kabli.

    Jestem w stanie częściowo sie z tym zgodzić. Częściowo
    gdyż multiswitche typu nomame mogą (mimo braku podstaw
    teoretycznych ku temu) sprawiać kłopoty dot. współpracy
    z jakimś sprzętem.

    Fakt faktem iż słabe jakościowo kable mogą bardzo dużo
    popsuć..

    > Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za wypowiedzi! Marcin

    Ależ proszę i raz jeszcze przepraszam.

  • 8. Data: 2009-12-02 12:47:32
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > Jasne. W takim razie przepraszam za to co napisałem..
    Ale ja się wogóle nie poczułem urażony :) Najważniejsze to wyjaśnić ew.
    niedomówienia.

    > Jestem w stanie częściowo sie z tym zgodzić. Częściowo
    > gdyż multiswitche typu nomame mogą (mimo braku podstaw
    > teoretycznych ku temu) sprawiać kłopoty dot. współpracy
    > z jakimś sprzętem.
    Raczej noname nie będę kupować, a więc nie powinien zaistnieć opisany przez
    Ciebie powyższy problem.

    > Fakt faktem iż słabe jakościowo kable mogą bardzo dużo
    > popsuć..
    Kabel już są pod tynkiem, a jakiej jakości ... okarze się po uruchomieniu
    całej instalacji.

    > Ależ proszę i raz jeszcze przepraszam.
    Nie ma sprawy :) Pozdrawiam! Marcin

  • 9. Data: 2009-12-02 20:18:03
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Marcin wrote:

    > Ale ja się wogóle nie poczułem urażony :) Najważniejsze to
    > wyjaśnić ew. niedomówienia.

    Ale ja miałem wewnętrzne poczucie że wyraziłem się
    nieco zbyt ostro, więc..

    > Raczej noname nie będę kupować, a więc nie powinien zaistnieć
    > opisany przez Ciebie powyższy problem.

    Trzymam kciuki i proszę o podzielenie sie wrażeniami
    gdy zainstalujesz multiswitch, jak to przebiegło.

    > Kabel już są pod tynkiem, a jakiej jakości ... okarze się po
    > uruchomieniu całej instalacji.

    Czyżbyś był na tyle odważny by prowadzić okablowanie
    bezpośrednio w tynku, a nie w np. peszlach?

    > Nie ma sprawy :) Pozdrawiam! Marcin

    Cieszy mnie to, Pozdrawiam,