  • 1. Data: 2009-12-01 20:35:34
    Temat: Jak i czym ocieplić poddasze?
    Od: m_kola <m...@g...com>

    Witam!
    Właśnie zamykam budynek i chciałbym zabrać się za ocieplenie poddasza
    które będzie użytkowane. Na dachu mam dachówkę ceramiczną, pod tym
    membranę i krokwie 16cm.
    Jaką wełną ocieplać? Jaka powinna być grubość wełny i o jakich
    parametrach?
    Dom jest ciepły (YTONG 36,5cm) i chciałbym też jakoś sensownie
    docieplić poddasze ale biorę pod uwagę stosunek jakości do ceny. Nie
    chciałbym przepłacać za samą firmę.
    Z góry dzięki za poradę!

  • 2. Data: 2009-12-01 21:09:28
    Temat: Re: Jak i czym ocieplić poddasze?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    krokiewki masz 16

    nie wszedzie dasz wiecej niz 14, 2cm przerwy musisz dac aby welna nie
    stykala sie z folia

    tam gdzie nie masz dachowki upychaj ile sie da max, ja mam 20 welny listwy
    folia na welne i pozniej jeszcze 5 welny, jest super mega cieplo w mrozy nie
    topi sie snieg na dachowkach :)

    c.googlegroups.com...

  • 3. Data: 2009-12-01 21:18:35
    Od: M <M...@w...pl>

    Amir pisze:

    > nie wszedzie dasz wiecej niz 14, 2cm przerwy musisz dac aby welna nie
    > stykala sie z folia

    A niby dlaczego wełna nie może stykać się z membraną (przedpiśca
    wspomniał o membranie a nie folii)?

    M.

  • 4. Data: 2009-12-01 22:49:29
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    M pisze:

    > A niby dlaczego wełna nie może stykać się z membraną (przedpiśca
    > wspomniał o membranie a nie folii)?

    Oczywiście, że może. Jeżeli tylko jest to membrana wysoko
    paroprzepuszczalna.
    Także autor wątku spokojnie może dać wełnę 15 a nawet 16.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 5. Data: 2009-12-01 23:12:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    >Jaką wełną ocieplać?

    Rockwool Toprock, albo Isover Supermata.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-12-02 00:15:29
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Rockwool Toprock, albo Isover Supermata.

    Jak sam bedzie robil niech wezmie Isovera :) Toprock go zabije :)

  • 7. Data: 2009-12-02 06:38:22
    Od: M <M...@w...pl>

    RudeBoy pisze:

    > Oczywiście, że może. Jeżeli tylko jest to membrana wysoko
    > paroprzepuszczalna.
    > Także autor wątku spokojnie może dać wełnę 15 a nawet 16.

    Membrana jest z definicji wysyokoparoprzepuszczalna w przeciwieństwie do
    folii. Granicą przylegania wełny jest AFAIR 1000mg/m^2/24h (producenci
    wełny podają granicę w specyfikacjach).

    M.

  • 8. Data: 2009-12-02 07:59:28
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    m_kola pisze:
> [...]
    > Dom jest ciepły (YTONG 36,5cm) i chciałbym też jakoś sensownie
    > docieplić poddasze ale biorę pod uwagę stosunek jakości do ceny. Nie

    Również mam Ytonga 36,5
    Wełny dałem 15+10

    Jeszcze zbyt krótko mieszkam by trafnie wyrokować.

    Ale z tego co zauważyłem - w lecie poddasze nie nagrzewa się nadmiernie.
    Poprzedniej zimy - mury jeszcze nie otynkowane były znacznie zimniejsze
    od skosów poddasza, teraz nie ma jeszcze zimy, porządnej zimy więc
    trudno dobrze ocenić ale mury są zdecydowanie zimniejsze.

    Ariusz

  • 9. Data: 2009-12-02 09:34:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Jak sam bedzie robil niech wezmie Isovera :) Toprock go zabije :)

    Zabic nie zabije, ja zyje, ale fakt trzeba sie przyzwyczaic. :-)

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-12-02 09:42:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Gru, 21:35, m_kola <m...@g...com> wrote:

    > Dom jest ciepły (YTONG 36,5cm) i chciałbym też jakoś sensownie

    Ytong 36,5 jednowarstwowo jak rozumiem? To nie jest cieply mur. U ma
    bodaj na poziomie rzedu 0,42, czyli wedlug nowego prawa wogole nie
    przeszedlby odbioru!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.