  • 1. Data: 2014-03-10 13:10:31
    Temat: Blat z płytek lepionych na OSBa
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam, 3 lata temu zrobiłem sobie takie stolik jak na zdjęciu.

    http://imageshack.com/a/img547/2483/1kqw.jpg

    Blat to płyta OSB, na który przykleiłem płytki.
    Po dwóch latach płytki zaczeły odpadać - teraz już zerwałem wszystko.
    Z góry płytki się trzymały - odpadały tylko te z krawędzi.
    OSB kilkukrotnie impregnowałem jakimś gruntem.
    Stolik stoi cały rok na balkonie.

    Czym zastąpić płyte OSB lub czym OSB pokryć by blat wytrzymał dłużej.
    Jakaś folia w płynie?
    Może płytki przykleić na jakąś żywice?

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2014-03-10 13:15:06
    Temat: Re: Blat z płytek lepionych na OSBa
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 13:10:31 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    >
    > Stolik stoi cały rok na balkonie.
    >

    > Czym zastąpić płyte OSB lub czym OSB pokryć by blat wytrzymał dłużej.

    Może napiszesz na co kleiłeś. Bo jak na klej z mąki to prawidłowo że odpadło.

  • 3. Data: 2014-03-10 13:58:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uciu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Czym zastąpić płyte OSB lub czym OSB pokryć by blat wytrzymał dłużej.
    > Jakaś folia w płynie?
    > Może płytki przykleić na jakąś żywice?

    Ja bym spróbował na klej polimerowy - tak robi znajomy stolarz - ten klej
    jest elastyczny więc powinien wytrzymać zmiany temperatury i wilgotności
    które powodują zmiany płyty OSB.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-03-10 15:49:02
    Od: uciu <a...@g...com>

    > Może napiszesz na co kleiłeś. Bo jak na klej z mąki to prawidłowo że odpadło.

    Na klej do płytek... - nie pamiętam jaki, ale jakiś elastyczny, który został po
    kafelkowaniu balkonu.

  • 5. Data: 2014-03-10 16:59:42
    Od: "A_K" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@g...com> typed:

    > Może napiszesz na co kleiłeś. Bo jak na klej z mąki to prawidłowo że
    > odpadło.

    Jaki Ty jestes beznadziejny.
    A Ty na czym masz przyklejona mozgownice, na kleju roslinnym?

  • 6. Data: 2014-03-10 17:02:24
    Od: "A_K" <a...@p...onet.pl>

    uciu <a...@g...com> typed:
> [...]
    > Stolik stoi cały rok na balkonie.
    >
    > Czym zastąpić płyte OSB lub czym OSB pokryć by blat wytrzymał dłużej.

    Jakis czas temu tez kleilem plytki do OSB na kleju montazowym - puktowo.
    Minelo kilka lat i trzyma sie wszystko jakby dzisiaj bylo robione.

  • 7. Data: 2014-03-10 17:07:18
    Od: "A_K" <a...@p...onet.pl>

    A_K <a...@p...onet.pl> typed:

    > Jakis czas temu tez kleilem plytki do OSB na kleju montazowym - puktowo.

    Przepraszam, mialo byc *punktowo*

  • 8. Data: 2014-03-10 18:03:17
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 10.03.2014 13:10, uciu pisze:
> [...]
    > Stolik stoi cały rok na balkonie.
    >
    > Czym zastąpić płyte OSB lub czym OSB pokryć by blat wytrzymał dłużej.

    Jak odpadną przyklej za pomoca silikonu z tuby takiego do uszczelniania
    kabiny prysznicowej.

  • 9. Data: 2014-03-10 20:10:00
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 15:49:02 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > Na klej do płytek... - nie pamiętam jaki, ale jakiś elastyczny, który został po
    kafelkowaniu balkonu.

    To już wiesz że na klej do płytek nie przykleja się płytek do drewna albo czegoś
    drewnopochodnego. Jak byś przykleił na klej do drewna na przykład Wikol to by się
    trzymało. Z innych klejów to poliuretanowy, montażowy o zapachu butaprenu, nada się
    silikon. Nie będą się nadawały wszystkie kleje oparte na cemencie i nie będące
    elastyczne po wyschnięciu albo utwardzeniu.

  • 10. Data: 2014-03-10 20:10:44
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 16:59:42 UTC+1 użytkownik A_K napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> typed:

    > Jaki Ty jestes beznadziejny.
    >
    > A Ty na czym masz przyklejona mozgownice, na kleju roslinnym?

    Ty masz przyklejony spermolitem, to ja wolę klej roślinny.