  • 1. Data: 2009-02-11 15:13:22
    Temat: Brazowe liscie bluszczu
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,
    latem zeszlego roku wsadzilem kupiony w donoiczce
    bluszcz do ziemi (lipiec).
    Juz w doniczce liscie byly jakies takie bledsze,
    sprzedawca powiedzial cos o azocie.
    Na jesien liscie zaczely brzazowiec, i teraz sa
    takie mocno bordowe. Roslina zyje, nie uschla,
    ale pewnie nie za dobrze sie czyje, skoro tak zbrazowiala.
    Czego nasypac temu bluszczowi, zeby sie lepiej poczul ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-02-11 15:29:49
    Temat: Re: Brazowe liscie bluszczu
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 16:13:22 +0100, pluton napisał(a):

> [...]
    > ale pewnie nie za dobrze sie czyje, skoro tak zbrazowiala.
    > Czego nasypac temu bluszczowi, zeby sie lepiej poczul ?

    Niczego. Wiosną zzielenieje.

  • 3. Data: 2009-02-11 20:02:52
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 11 Lut, 16:13, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ale pewnie nie za dobrze sie czyje, skoro tak zbrazowiala.
    > Czego nasypac temu bluszczowi, zeby sie lepiej poczul ?

    Sypać nie, ale możesz kupić litrowy opryskiwacz ciśnieniowy i Florowit
    w płynie - stężenie do liści i opryskać swoje roślinki domowe,
    odzyskają kondycję...

  • 4. Data: 2009-02-11 20:47:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 12:02:52 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

    > Sypać nie, ale możesz kupić litrowy opryskiwacz ciśnieniowy i Florowit
    > w płynie - stężenie do liści i opryskać swoje roślinki domowe,
    > odzyskają kondycję...

    Ale nie bluszcz na dworze! - bluszcz brązowieje zimą fizjologicznie, potem
    odzyskuje zabarwienie.

  • 5. Data: 2009-02-11 23:20:55
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 11 Lut, 21:47, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > Ale nie bluszcz na dworze! - bluszcz brązowieje zimą fizjologicznie, potem
    > odzyskuje zabarwienie.- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Ja mam w kuchni.

  • 6. Data: 2009-02-11 23:34:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 15:20:55 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

    > Ja mam w kuchni.

    Ale nie wiesz, czy ten sam.
    http://www.pnacza.info/cgi/frame.cgi?bluszcz
    Zobacz, ile tego jest.

  • 7. Data: 2009-02-12 05:33:16
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 12 Lut, 00:34, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > Ale nie wiesz, czy ten sam.http://www.pnacza.info/cgi/frame.cgi?bluszcz
    > Zobacz, ile tego jest.- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Mnie tam wszystko jedno - liście spadają na dół - dwa pnącza -
    jeden bluszcz - nie wiada jaki, drugi chabaź ma sercowate liście z
    jasnymi plamami jakby maźnięte pędlem - dużo grubszą łodygę, parę
    metrów długości. Znoszą gotowanie na gazie, kaloryfer i czasem brak
    wody...

  • 8. Data: 2009-03-14 11:34:09
    Od: "ISO.GT" <g...@w...pl>

    Witam;
    Każda roślinka na początku sezonu potrzebuje tak jak człowiek codziennie -
    jedzenia. Na wiosnę - teraz lub lepiej za jakiś tydzień należy roślinki, ale
    wszystkie obsypać nawozem azotowym (wzmacnia szybkość przyrostu) z
    mikroelementami. Na jesień także ale to już nie może być nawóz azotowy
    (minimalna ilość azotu w nawozie)

    Pozdrawiam
    GT

  • 9. Data: 2009-03-14 11:42:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 Mar 2009 12:34:09 +0100, ISO.GT napisał(a):

    > Witam;

    > (...)

    Tu chodzi o brązowienie fizjologiczne. To nie jest brak składników
    odżywczych. Niektóre rośliny nie zrzucają na zimę liści, lecz zmieniają
    skład zawartych w nich substancji - m.in. rozkłada się chlorofil, a wtedy
    ujawniają się karotenoidy i antocyjany, cały czas obecne w liściu. One
    własnie nadają liściom/igłom (bo niektóre iglaki na zimę też beązowieją,
    ale nie oznacza to uschnięcia) brązowoczerwony kolor.

  • 10. Data: 2009-03-14 22:34:09
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

> [...]
    > przyrostu) z mikroelementami. Na jesień także ale to już nie może być
    > nawóz azotowy (minimalna ilość azotu w nawozie)

    Tak właśnie dzieje się w przyrodzie :-)

    Pozdrowienia,
    Michał

    --