  • 21. Data: 2018-02-20 17:55:54
    Temat: Re: Buda dla psa - sklejka czy płyta MFP?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 03:22 KIKI <h...@u...dl> pisze:

    > Po co ci pies jak chcesz go trzymać w budzie? Co za różnica czy
    > przywiązany czy w kojcu?

    Przecież napisał, że buda jest po to aby pies miał się gdzie schronić jak
    zażyczy sobie nocować na zewnątrz.
    Lepiej aby miał budę niż nic.
    Każdy mój większy pies w młodości wybierał często na noc podwórko, co
    gorsza z dala od chałupy, abym go do niej podstępem zaciągnął.
    Z czasem z tego wyrośnie.

    TG

  • 22. Data: 2018-02-22 18:16:57
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał

    > Styropian zostawiłbym w dachu - żeby słońce nie nagrzewało latem wnętrza
    > oraz w podłodze.

    Ja w celu takiej właśnie klimatyzacji mam we wszystkich budach od kilkunastu
    lat,
    dach pokryty darnią z mchem. Latem jest przyjemny chłodek a zimą izolacja od
    zimna.
    https://www.dropbox.com/s/bk3uq1wtzvsy1to/DSC07932a.
    jpg?dl=0
    Nie zapomnij też o podbródku.(patrz lewa buda)
    --
    Tomasz

  • 23. Data: 2018-02-27 13:13:55
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-02-19 22:51, Uzytkownik pisze:

    > Ścian nie trzeba ocieplać, bo pies zmienia sierść i przystosowuje się do zimowych
    > warunków.

    Tu apel do takich użytkowników psa, z ludowym podejściem do psów,
    funkcjonującym zresztą od stuleci na wsi: teraz gdy w nocy -15 st.
    albo i więcej - zabierz psa do domu na noc! Albo przynajmniej
    wpuść go do obory. A jeśli nie masz obory, boś chłop małorolny
    i nic ci się nie opłaca, prócz dopłat z UE, to przynajmniej ogać
    psu tę budę - tak jak twój dziad chatę ogacał przed zimą - a do
    środka daj słomy lub siana, lub choćby jakieś szmaty wełniane,
    w których pies mógłby się zagrzebać i wsunąć pod siebie ogon,
    łapy i nos.

    To nieprawda, że każdy pies przystosuje się do zimowych warunków.
    Szansę na to mają tylko nieliczne rasy psów z podszerstkiem -
    niektóre owczarki i tzw. psy północy. Większość tej szansy nie
    ma - bo nie ma podszerstka - i w mrozy marznie, podobnie jak
    człowiek bez kurtki. I zamarza, podobnie jak człowiek na mrozie.

    Żyjemy ponoć w katolickim kraju, a to przecież św.Franciszek
    określił stworzenia Boże mianem naszych braci mniejszych, czyli
    młodszych. Więc nie stój, nie czekaj, pomóż. Pomóż swemu bratu
    mniejszemu, zamarzającemu w podszytej wiatrem budzie. Howgh!

  • 24. Data: 2018-02-27 13:53:52
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 lutego 2018 13:13:55 UTC+1 użytkownik collie napisał:

    > Żyjemy ponoć w katolickim kraju, a to przecież św.Franciszek
    > określił stworzenia Boże mianem naszych braci mniejszych

    ty sie katolicyzmem nie podpieraj, jakos tak dziwnie jest ze zwierzątka to cenne i
    dbać trzeba, ale ludzi abortować jak najbardziej :/

    b.

  • 25. Data: 2018-02-27 14:27:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-02-27 13:53, Budyń pisze:

    > ty sie katolicyzmem nie podpieraj, jakos tak dziwnie jest ze zwierzątka to cenne i
    dbać trzeba, ale ludzi abortować jak najbardziej :/

    A co ma piernik do wiatraka? Można mieć ośmioro dzieci w domu i psa na dokładkę.
    Chyba że chciałeś nawiązać do znanego sifizmatu - "A u was Murzynów biją".

  • 26. Data: 2018-02-27 15:09:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-02-27 14:27, collie pisze:

    > Chyba że chciałeś nawiązać do znanego sifizmatu

    Sofizmatu, oczywizda. Polec mi się omsknął. Choć
    równie dobrze mogło mi się napisać syfizmatu, bo
    y też niedaleczko od o ;)

  • 27. Data: 2018-02-27 15:24:38
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 lutego 2018 14:27:10 UTC+1 użytkownik collie napisał:

    i dbać trzeba, ale ludzi abortować jak najbardziej :/

    > A co ma piernik do wiatraka?

    o to własnie chcialem zapytac odnosnie budy dla psa. Ale zdaje sie ze trafilem z
    twoim stanowiskiem wobec aborcji, co?

    b.

  • 28. Data: 2018-02-27 15:44:05
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-02-27 15:24, Budyń pisze:

    > o to własnie chcialem zapytac odnosnie budy dla psa. Ale zdaje sie ze trafilem z
    twoim stanowiskiem wobec aborcji, co?

    Nie, nie trafiłeś, podobnie jak nie trafiłeś ze swoją umiejętnością
    odpowiadania po polsku na newsgrupie. I to by było na tyle.

  • 29. Data: 2018-02-27 17:39:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-02-27 o 15:44, collie pisze:

    > Nie, nie trafiłeś, podobnie jak nie trafiłeś ze swoją umiejętnością
    > odpowiadania po polsku na newsgrupie. I to by było na tyle.

    No nie wierzę... Temat budy dla psa stał się polem walki aborcyjnej.

    Co za czasy...

    --
    MN

  • 30. Data: 2018-02-27 17:54:33
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-02-27 17:39, Marcin N pisze:

    > No nie wierzę... Temat budy dla psa stał się polem walki aborcyjnej.
    >
    > Co za czasy...

    Czasy dobrej zmiany, która robi ludziom budyń z mózgu.