  • 11. Data: 2018-02-19 22:31:53
    Temat: Re: Buda dla psa - sklejka czy płyta MFP?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-02-19 22:02, Budyń pisze:

    > jeszcze trochę a ocieplane zagrody dla zubrów miłośnicy zwierzat każą robic

    A dla równowagi zafundować nie-miłośnikom zimny wychów, na wzór zimnego
    wychowu cieląt, propagowanego przez chłopskich miłośników bydła. Może
    by im się we łbie wyprostowane zwoje zakręciły. Z zimna.

  • 12. Data: 2018-02-19 22:41:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń napisał:

    > jeszcze trochę a ocieplane zagrody dla zubrów miłośnicy zwierzat każą robic

    Za Gierka propagowano u nas hodowlę świń typu "tropik". Jakiś uczony
    wybadał, że jeśli w ocieplonym chlewiku zaprowadzi się temperaturę
    rzędu 35 stopni, to wieprze rosną lepiej.

    Jarek

    --
    Sarenka na mrozie nie może
    Czeka na ciepły oddech

  • 13. Data: 2018-02-19 22:46:19
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 22:41:11 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Za Gierka propagowano u nas hodowlę świń typu "tropik". Jakiś uczony
    > wybadał, że jeśli w ocieplonym chlewiku zaprowadzi się temperaturę
    > rzędu 35 stopni, to wieprze rosną lepiej.

    a to swinia

    ja to jestm ciekaw które zwierzki na zimnym bez kłopotów przenocują a które sa juz
    tak udomowione ze nie. Wilki żyją po lasach, psy typu wilczur w koncu dosc podobne.
    Co by im szkodziło w budzie bez ocieplenia? Pytam bo nie wiem.

    b.

  • 14. Data: 2018-02-19 22:51:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-02-19 o 18:09, collie pisze:

> [...]
    > Musi zatem być dopasowana wielkością do konkretnego psa i co
    > najważniejsze -
    > musi być ocieplona: między ściankami zewnętrznymi i wewnętrznymi - z
    > boków,
    > z dołu i z góry - należy umieścić ocieplenie, styropian lub wełnę
    > mineralną.
    > Im grubsza warstwa tego, tym lepiej, podobnie jak przy ocieplaniu bud dla
    > ludzi, wykonanych na ten przykład z kontenerów morskich.
    >
    > Jak zbudować prawidłową budę dla psa, wystarczy wrzucić w Google hasło
    > "zrób to sam buda dla psa ocieplana". Jeśli już ten największy przyjaciel

    Z ocieplaniem nie ma co przesadzać, bo zbyt dobre ocieplenie budy jest
    wręcz niewskazane. Najważniejsze są dobre odizolowanie podłogi od ziemi
    tak, żeby ne miała kontaktu z ziemią i wodą oraz dobre zabezpieczenie
    przed wiatrem. Buda powinna stać na bloczkach przynajmniej z 10cm ponad
    ziemią. Bloczki muszą być wkopane bardzo głęboko, bo latem pies będzie
    rył dziurę pod budą, bo tam mu będzie najchłodniej i chodzi o to, żeby
    buda się nie zapadła w tej dziurze.

    Ważne, żeby budy ne przewiewało, dlatego ściany, podłoga oraz dach muszą
    być zbite z podwójnej warstwy desek tak, żeby zakryć wszelkie szczeliny.

    Ścian nie trzeba ocieplać, bo pies zmienia sierść i przystosowuje się do
    zimowych warunków. Drewno jest wystarczającym izolatorem ciepła. Trzeba
    mu tylko podłogę wyścielić jakimś grubym kocem najlepiej wełnianym lub
    kilkoma zszytymi warstwami cieńszego koca. Może to też być jakiś stary
    kożuch owczy lub inne posłanie, najlepiej naturalne. Świetnym
    rozwiązaniem są też jaśki czy materace wypchane końskim włosiem,
    ewentualnie słomą, którą trzeba systematycznie zmieniać.

    Ocieplanie budy zwłaszcza styropianem jest bezsensowne. Po pierwsze buda
    i tak ma otwór poprzez który się wychładza, a po drugie styropian jak
    zostanie przygrzany słońcem zaczyna wydzielać gazy, które mogą źle
    wpływać na węch psa. Poza tym ocieplona styropianem buda, latem jest
    udręką dla psa.

    Sam kiedyś zrobiłem psu budę ocieploną z wszystkich stron styropianem o
    grubości 5cm. Pies nie chciał w ogóle wchodzić do tej budy. Ktoś mi
    wtedy powiedział, że źle zrobiłem ocieplając tą budę. Jak usunąłem
    styropian pies zaczął korzystać z budy.

    W największe mrozy psa i tak powinno się zabierać do domu. I to nawet
    nie ze względu, żeby mu ne było zimno, ale dlatego, żeby zawsze się mógł
    napić wody, która przy budzie po prostu mu zamarznie. Nie może to też
    być zbyt ciepłe pomieszczenie, bo pies podwórzowy na zimę zmienia sierść
    na gęstszą i bardziej puszystą. W ciepłym pomieszczeniu po prostu byłoby
    mu za gorąco.

    Jak miałem psa to zrobiłem mu budę oraz otwór w drzwiach do piwnicy,
    gdzie miał przygotowane drugie legowisko i zawsze czystą wodę do picia.
    Pies i tak wolał być w budzie. Do piwnicy biegał tylko, aby się napić.

    Nigdy nie był na łańcuchu.

  • 15. Data: 2018-02-19 22:56:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń napisał:

    > a to swinia

    Gierek? A owszem.

> [...]
    > dosc podobne. Co by im szkodziło w budzie bez ocieplenia? Pytam bo nie wiem.

    Wzmiankowane wyżej Husky są całkowicie udomowione. A może lepiej powiedzieć
    "uigloone". Znajomy ma takiego źwierza, i też mu na gwałt musiał szukać budy,
    zwłaszcza, że na w domu kobite ciepłolubną. No ale niektórzy popaprańcy sami
    wiedzą lepiej co dla psa dobre, każą takiemu spać w domu na ogrzewanej podłdze,
    by się maleństwo ne przeziębiło.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2018-02-20 01:03:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    > No ale niektórzy popaprańcy sami
    > wiedzą lepiej co dla psa dobre, każą takiemu spać w domu na ogrzewanej podłdze,
    > by się maleństwo ne przeziębiło.

    Ma się rozumieć. Dyć przecie jeno zstępni budowniczych Nowej Huty ze wsi Mogiła
    zachowali zdrowe chłopskie podejście do psiej swołoczy, wyssane z mlekiem ojca
    i dziada: pies ma być na gumnie przy budzie i basta, od chaty mu wara.

    Jeden taki popapraniec rok temu sam wiedząc lepiej co dla psa dobre, przytargał
    ze wsi owczarka, który całe osiem lat przesiedział na podwórku, bez prawa wstępu
    do domu. I bez prawa wstępu do budy, bo jej po prostu nie miał. W zimie spał
    w komórce na węgiel. W nowym miejscu z wielkim trudem udało się go wprowadzić
    do domu, bo bydlę wielkie i po schodach nie umiało chodzić, a dom z tzw. wysokim
    parterem. Ale jak już ten dziad wszedł i się rozgościł, to potem z domu wyjść nie
    chciał, tak mu się życie salonowe spodobało od pierwszego wejrzenia. Po roku
    niewiele się zmieniło. Co prawda teraz lata po schodach jak głupi, ale w dalszym
    ciągu z bólem serca wychodzi na dwór z resztą psiej hołoty. Najchętniej cały
    dzień przeleżałby na dywanie przed kominkiem. Pies podwórkowy, psia jego mać.

  • 17. Data: 2018-02-20 03:22:43
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.02.2018 17:27, Marcin N wrote:

    > Skąd idiotyczny pomysł przywiązywania psa?
    Po co ci pies jak chcesz go trzymać w budzie? Co za różnica czy
    przywiązany czy w kojcu?

  • 18. Data: 2018-02-20 07:31:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-02-19 o 22:51, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > być zbyt ciepłe pomieszczenie, bo pies podwórzowy na zimę zmienia sierść
    > na gęstszą i bardziej puszystą. W ciepłym pomieszczeniu po prostu byłoby

    Zabiłeś mi ćwieka.
    Planowałem budę ze ścianami (od środka): sklejka 8 mm, konstrukcja z
    desek 38x57mm wypełniona styropianem 3 cm, od zewnątrz albo sklejka,
    albo deski elewacyjne.
    Podłoga miała być ze sklejki 12mm, pod nią deski i styropian 3 cm i pod
    tym znowu sklejka 12mm.

    Ta sklejka dookoła - zapewniłaby szczelność budy i osłonę przed wianiem
    przez ewentualne szpary.

    Do tego jeszcze ma być zadaszony przedsionek z podłogą ze sklejki 12mm -
    i tu przekonałeś mnie, żeby podłogę zamienić na deski.

    To mówisz, żeby wyrzucić cały ten styropian?
    To całkowicie zmieniłoby konstrukcję, bo nie robiłbym ścian ze szkieletu
    z desek, tylko po prostu ze sklejki obitej od zewnątrz deską elewacyjną.

    Styropian zostawiłbym w dachu - żeby słońce nie nagrzewało latem wnętrza
    oraz w podłodze.

    --
    MN

  • 19. Data: 2018-02-20 08:35:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 22:51:54 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > a po drugie styropian jak
    > zostanie przygrzany słońcem zaczyna wydzielać gazy
    A tu mnie zaciekawiłeś
    Rozwiń proszę
    Bo jak co wydziela to znaczy że coś ubywa więc ciekawi mnie kiedy mi styro z elewacji
    zniknie.

  • 20. Data: 2018-02-20 17:50:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 21:27 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Co to przywiązywania - mój pies mieszka w domu, ale lubi (jak to husky)
    > noc spędzić poza domem więc dla jego komfortu zrobię mu dach nad głową.

    Jaki by to nie był pies jak go będziesz zostawiał na mrozie - będzie miał
    na starość problem ze stawami.
    Jak masz warunki - ciągnij go siłą do jakiegoś wnętrza gdzie jest powyżej
    0.
    Im młodszy i większy pies tym większy "chojrak" - będzie spał byle gdzie,
    w byle jakich warunkach. Za takie "chojrakowanie" zapłacisz gdy się
    zestarzeje u weterynarza.
    Pies to nie wilk, im bardziej "rasowy" tym mniej odporny na mróz. Husky to
    rasa pierwotna ale lepiej aby spał przy +10 niż przy -5 st.C.

    TG