  • 41. Data: 2019-09-18 14:30:27
    Temat: Re: Budowa wiaty garażowej
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-18 o 13:44, ąćęłńóśźż pisze:
    > A jak walczyć z pokrzywami - przy dziecięcym placu zabaw?
    >

    > -----

    Herbicyd selektywny - np. Chwastox Complex 260 EW, Starane 250 EC.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 42. Data: 2019-09-18 14:33:36
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 18 Sep 2019 05:30:22 -0700, Budyń wrote:

    > normalnie, jak w dziecinstwie, dajesz dzieciakom patyki jako miecze i
    > mają zwalczyć nadciągające pokrzywowe wojsko co, dzieckiem nie byłeś? :)

    Marzyciel... Było minęło.
    https://bit.ly/2kGscfU

    Mateusz

  • 43. Data: 2019-09-18 16:23:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chcesz walczyć ze skutkami, ale jak zwalczyć przyczyny?

    -----

  • 44. Data: 2019-09-18 16:24:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No właśnie jak na dzieci to działa?
    Jest szansa na półtora miliarda baksów jak po roundupie?

    -----

  • 45. Data: 2019-09-18 17:35:19
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 18 Sep 2019 16:23:41 +0200, ąćęłńóśźż wrote:

    > Chcesz walczyć ze skutkami, ale jak zwalczyć przyczyny?

    Jedno słowo: wstrzemięźliwość.

    Mateusz

  • 46. Data: 2019-09-18 17:47:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wytłumacz to pokrzywom.

    -----

  • 47. Data: 2019-09-18 18:28:17
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Wytłumacz to pokrzywom.
    Pokrzywy trzeba polubić.Wiem, że to trudne, ale ludzie nie takie rzeczy polubili.
    Termin "wstrzęmiężliwość" dotyczy nie tyle dzieci, co ich rodziców.Było pić wodę! nie
    przed-, nie po-, tylko ZAMIAST!Wtedy i pokrzywy by nie przeszkadzały.
    A jeżeli już, to tylko herbicydy.Z rozsądkiem, ale nie raz, bo to zakażenie żywotne
    nad podziw.
    Pozdro.abomito

  • 48. Data: 2019-09-18 22:34:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jasne ze chemia walczyc z pokrzywami a potem nie wiedziec czemu dzieci z krotkimi
    rekami sie urodza. W necie ze dwa pierdyliony przepisow na surowki i salatki w
    ktorych pokrzywy wystepuja jako wazny skladnik. Opisane sa ze maja duzo rozsadnych
    dla czlowieka skladnikow. Nigdy nie byly ulepszane bo i po co.

  • 49. Data: 2019-09-19 11:16:31
    Od: collie <c...@v...pl>

> [...]
    ktorych pokrzywy wystepuja jako wazny skladnik. Opisane sa ze maja duzo rozsadnych
    dla czlowieka skladnikow. Nigdy nie byly ulepszane bo i po co.

    Ty, Benia... Przy tych pokrzywach przypomina mi się znany bon mot
    z Opowiadań Odeskich Izaaka Babla: "Benia mówi mało, ale Benia mówi
    smacznie. On mówi mało, ale człowiek ma chęć, żeby on jeszcze coś
    powiedział".

    Bo pokrzywa to roślina jakich mało, roślina, którą można do rany
    przyłożyć. I to dosłownie, gdyż działa przeciwkrwotocznie. A poza
    tym ma inne, liczne lecznicze zastosowania - ma między innymi
    działanie przeciwzapalne i antybakteryjne. Jest cennym źródłem
    witamin A, C, E i K. I to nie od dziś. Od wieków pokrzywę ceniono
    ze względu na jej właściwości lecznicze i wartości odżywcze. To
    raz. A dwa - jak w cycacie - jest świetnym produktem kulinarnym,
    a także wykorzystywana jest w kosmetyce. Mało tego, choć przez
    domorosłych ogrodników jest tępiona jako chwast, to znajduje
    zastosowanie w naturalnym w nawożeniu i ochronie roślin ogrodowych.
    Ba, pokrzywy przyciągają biedronki a biedronki to naturalni
    wrogowie mszyc. Czy trzeba więcej, żeby w ogrodzie zachować kącik
    z pokrzywami? Zatem za Poetą wołam: czyż nikt nie pamięta, że
    pokrzywa jest druh nasz szczery?! Kochajcie pokrzywę, chłopcy
    i dziewczęta, kochajcie do jasnej cholery! ;)

  • 50. Data: 2019-09-19 13:09:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.09.2019 o 18:28, abomito pisze:

    > A jeżeli już, to tylko herbicydy.Z rozsądkiem, ale nie raz, bo to zakażenie żywotne
    nad podziw.

    Jesteś głupi i masz wszy. To na poły zwrot retoryczny - gdyż
    nie oglądałem Twojej głowy ni łona - ale jakim trzeba cieszyć
    się rozumem, by proponować użycie trucizny na swym gumnie i to
    z powodu tak pożytecznej rośliny? A to już pytanie retoryczne.