  • 1. Data: 2012-10-03 21:27:07
    Temat: CE dla dachu, czy potrzebne?
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No właśnie, trwają negocjacje na temat konstrukcji nośnej dachu i jest
    wesoło jak zwykle.
    Jedne firmy dają CE, inne deklarują zgodność z projektem wykonawczym...
    i nie dają CE.

    Jak to właściwie jest, ma być, czy też może być?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-10-03 22:05:27
    Temat: Re: CE dla dachu, czy potrzebne?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:
> [...]
    > Jedne firmy dają CE, inne deklarują zgodność z projektem
    > wykonawczym... i nie dają CE.
    >
    > Jak to właściwie jest, ma być, czy też może być?

    a co budujesz jakiś hotel, lotnisko czy kosmodrom?

  • 3. Data: 2012-10-03 22:42:00
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > a co budujesz jakiś hotel, lotnisko czy kosmodrom?

    E tam kosmodrom od razu. Zwykłą siedzibę firmy.

    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-10-04 06:37:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:

    > E tam kosmodrom od razu. Zwykłą siedzibę firmy.

    no ok ale czy potrzebujesz do czegoś certyfikatu?

  • 5. Data: 2012-10-04 07:56:59
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Marek Dyjor pisze:

    > no ok ale czy potrzebujesz do czegoś certyfikatu?

    Osobiście nie, ale jak mi przyjdzie jakiś smutny pan z jednej z
    instytucji kontrolnych w naszym kraju, kto wie...

    No to jak, ma być, czy może być?

    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-10-04 09:11:51
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    >Jedne firmy dają CE, inne deklarują zgodność z projektem wykonawczym... i
    >nie dają CE.

    1.2.10. Co oznacza "wyrób budowlany dopuszczony do jednostkowego
    zastosowania w obiekcie budowlanym"?
    Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach
    budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.), dopuszczone do
    jednostkowego zastosowania w obiekcie budowlanym są wyroby budowlane
    wykonane według indywidualnej dokumentacji technicznej, sporządzonej przez
    projektanta (konkretnego) obiektu lub z nim uzgodnionej, dla których
    producent wydał oświadczenie, że zapewniono zgodność wyrobu budowlanego z tą
    dokumentacją oraz z przepisami.
    Indywidualna dokumentacja techniczna, o której mowa powyżej, powinna
    zawierać opis rozwiązania konstrukcyjnego, charakterystykę materiałową i
    informację dotyczącą projektowanych właściwości użytkowych wyrobu
    budowlanego oraz określać warunki jego zastosowania w danym obiekcie
    budowlanym, a także, w miarę potrzeb, instrukcję obsługi i eksploatacji.
    Natomiast oświadczenie producenta powinno zawierać: nazwę i adres wydającego
    oświadczenie, nazwę wyrobu budowlanego i miejsce jego wytworzenia,
    identyfikację dokumentacji technicznej, stwierdzenie zgodności wyrobu
    budowlanego z dokumentacją techniczną oraz przepisami, adres obiektu
    budowlanego (budowy), w którym wyrób budowlany ma być zastosowany, miejsce i
    datę wydania oraz podpis wydającego oświadczenie (art. 10 ust. 2 i ust. 3
    ww. ustawy).
    Wyroby dopuszczone do jednostkowego zastosowania nie są oznaczane
    oznakowaniem CE ani znakiem budowlanym. Z określenia "wyrób przeznaczony do
    jednostkowego zastosowania" wynika, że nie jest to wyrób seryjnie
    produkowany z przeznaczeniem do powszechnego stosowania. Wyrób przeznaczony
    do jednostkowego zastosowania nie może stanowić przedmiotu swobodnego obrotu
    handlowego, to znaczy, że wyrób taki nie może być odstąpiony, sprzedany bądź
    przekazany w celu zastosowania w innym obiekcie budowlanym.
    Przepis powyższy znajduje zastosowanie w szczególnych przypadkach, dotyczy
    mianowicie wyrobów zaprojektowanych i wytworzonych z uwagi na specjalne
    potrzeby, wyprodukowane dla jednego, konkretnego przypadku zastosowania,
    wymagające często dostosowania urządzeń produkcyjnych do ich wytworzenia tak
    aby mogły być zastosowane do tego obiektu.

    b.

  • 7. Data: 2012-10-04 22:23:09
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    THX,
    rozumiem więc, że nie musi, chyba że zrobię 2 hale :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2012-10-05 08:29:28
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-04 22:23, Irek N. pisze:
    > THX,
    > rozumiem więc, że nie musi, chyba że zrobię 2 hale :)
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

    Jak robisz na firmę to wpisz jeszcze w umowie że wykonawca dostarcza
    atesty i aprobaty techniczne na użyte materiały. Mała rzecz a czasem z
    gwarancjami są później niezłe jaja.

  • 9. Data: 2012-10-05 09:50:04
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >rozumiem więc, że nie musi, chyba że zrobię 2 hale :)

    CE jak ITB oznaczają że dane produkty zostały przetestowane i spełniają
    wymogi i normy.

    Jest np. dużo "folii paraizolacyjnych" (zółtych) , które tak naprawdę nie
    spełniają wymagań stawianych wobec folii paraizolacyjnych (żywotność)a że
    wyglądają tak samo to ludzie kupują. Dodatkowo są tańsze niż te z
    certyfikatem ..
    Po prostu kupując produkty z atestami masz pewność że dany produkt ma takie
    cechy i właściwości jaki powinien mieć i spełnia wymagane wobec danego
    produktu normy i cechy.

    Osobiście uważam że należy kupować produkty z atestami i certyfikatami aby
    nie trafić na jakiś bubel który nie spełnia żadnych norm ani jakości , ani
    trwałości ani wytrzymałości ...

  • 10. Data: 2012-10-05 16:06:34
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Ileeoo i Kaszpir, poproszenie o atesty i certyfikaty to dobry pomysł, THX!

    Miłego.
    Irek.N.