  • 1. Data: 2012-10-04 20:43:22
    Temat: panele na podłodze drewnianej - kolejne podejście
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    podłoga jest drewniana, deski pofalowane. Dźwięki się przenoszą pomiędzy
    piętrami dość łatwo. pytałem we wcześniejszych postach jak to naprawić,
    - sprawa beznadziejna. tak więc "kopał" w niej nie będe, poprostu
    przykryje ją panelami.
    Wersja nr 1
    kładę panele bezpośrednio na podłogę, na krzyż z deskami, tak aby
    zniwelować nierówności. przykleję te panele, jeszcze nie wiem jak. mało
    roboty, łatwa praca, ale na pewno nie będzie ciszej.
    wersja nr 2
    na podłogę kładę 7mm podkład pod panele z takiej "filcowej deski" coś
    jak plecy do szafy tylko grube. na to kładę panele. ta warstwa pod
    panelami wyciszy nieco podłogę (mam nadzieje na taki efekt) ale boję
    się, że taki gruby podkład, spowoduje że "deski" paneli będą się
    przemieszczać, (pływać) pomiędzy nie wpadać piasek, krawędzie będą się
    strzępić....

    Pytanie do fachowców - jaka metoda będzie lepsza?

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-10-04 22:01:37
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:506dd8c9$0$1316$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > (pływać) pomiędzy nie wpadać piasek, krawędzie będą się strzępić....
    >
    > Pytanie do fachowców - jaka metoda będzie lepsza?

    Fachowcem nie jestem ale kilka lat temu kładłem panele na drewniane podłogi
    i działa do dzisiaj. Paneli się nie klei do podłogi, mają pływać, masz to w
    instrukcji. Kładłem na te grube zielone płyty podkładowe. Strzępić się nie
    będą, sugeruję kupić panele z zamkami a nie klejone. Miła czysta robota.
    Bardzo wskazana pilarka. Na wyciszenie nie licz za bardzo. Do tego lepszy
    będzie dywan :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 3. Data: 2012-10-04 22:02:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

    > ale boję się, że taki gruby podkład, spowoduje że "deski" paneli
    > będą się przemieszczać, (pływać) pomiędzy nie wpadać piasek,
    > krawędzie będą się strzępić....

    no co ty pl

    Mam tę zieloną płytę od 10 lat i nic się nie dzieje.

    W drzwiach pod panele dawałem dodatkowo blache 0.5 z zakładem po około
    50cm żeby się nie wytłukły doły.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-10-05 00:43:34
    Od: k...@v...pl

    W dniu czwartek, 4 października 2012 22:01:37 UTC+2 użytkownik wowa napisał:
> [...]
    >
    > Bardzo wskazana pilarka. Na wyciszenie nie licz za bardzo. Do tego lepszy

    dr. Kildare jeszcze był. Sowa to był kapitan na tropie. No chyba że miał brata.

  • 5. Data: 2012-10-05 18:45:10
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-10-04 20:43, ToMasz pisze:
    > kładę panele bezpośrednio na podłogę, na krzyż z deskami, tak aby
    > zniwelować nierówności.
    Dobrze że na krzyż, źle że wprost - panele nie

    > przykleję te panele, jeszcze nie wiem jak.
    Źle. Paneli się nie klei! Podłoga będzie pracować, panele będą pracować
    - każde klejenie by puściło, to nie kafelki, gdzie każda jedna ma
    dylatacje od pozostałych w postaci fugi.
    Panele posiadają na krawędziach (długiej i krótkiej) odpowiednie paski
    łączące (zamki bardziej zaawansowane niż pióro-wpust, samo-trzymające
    się, co oddaje "klik-and-lock" i inne nazwy handlowe tego systemu)

> [...]
    > się, że taki gruby podkład, spowoduje że "deski" paneli będą się
    > przemieszczać, (pływać) pomiędzy nie wpadać piasek, krawędzie będą się
    Dobrze.
    Grubość tej zielonej płyty "filcowo-wiórkowej" dobierasz do głębokości
    nierówności na obecnej podłodze. Płyta się potrafi dopasować (wygiąć) do
    jakichś 30-50% swojej grubości, czyli mając 5mm nierówności -
    powinieneś dać 10mm grubości płyty, a na to panele. Panele muszą właśnie
    "pływać" - nie mogą dotykać ścian ani być na stałe połączone z podłogą,
    mają się ślizgać po podłożu, a równocześnie będą się trzymać siebie na
    wzajem (dzięki zamkom na krawędziach).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-10-05 21:29:25
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "ToMasz" napisał:
    > Wersja nr 1
    > kładę panele bezpośrednio na podłogę, na krzyż z deskami, tak aby
    > zniwelować nierówności. przykleję te panele, jeszcze nie wiem jak.

    To dobrze, że nie wiesz jak.
    Podłoga z paneli ma "pływać"! Klej to nieporozumienie (no chyba, że masz
    jakieś panele klejone "między sobą", a nie do podłoża - aczkolwiek to
    ciekawostka by była...).

> [...]
    > gruby podkład, spowoduje że "deski" paneli będą się przemieszczać,
    > (pływać) pomiędzy nie wpadać piasek, krawędzie będą się strzępić....

    Deski paneli nie będą się przemieszczać. A przynajmniej nie "indywidualnie".
    Przemieszczać się (pływać) będzie cała podłoga. Pozostaw szczeliny/dylatacje
    przy ścianach.
    A na wspomnianą "filcową deskę" ;-) połóż jeszcze podkład "gąbczasty", bo
    panel nie będzie zachwycony z leżenia na 'dykcie'.
    A ogólnie rzecz biorąc: nie spodziewaj się cudów po takim zabiegu. Na pewno
    uzyskasz efekt wyciszenia, ale nie będzie to "święty spokój".

  • 7. Data: 2012-10-05 22:19:31
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > np. dr Sowa, dr House...

    dr. Kildare jeszcze był. Sowa to był kapitan na tropie. No chyba że miał
    brata.

    Młody jesteś jak widzę :) Nie oglądałeś "Szpitala na peryferiach". Nie mylić
    z "Szpitalem na perypetiach".
    Wojtek

  • 8. Data: 2012-10-05 22:26:14
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości
    > Podłoga z paneli ma "pływać"! Klej to nieporozumienie (no chyba, że masz
    > jakieś panele klejone "między sobą", a nie do podłoża - aczkolwiek to
    > ciekawostka by była...).

    Żadna ciekawostka, pierwsze panele były klejone między sobą. To było
    łączenie na pióro i wpust. Możliwe że i teraz takie by znalazł. Zaletą jest
    szczelna podłoga, nic nie wcieknie pod panel. Mam takie w jednym pokoju.
    Wojtek