  • 21. Data: 2021-04-18 07:44:48
    Temat: Re: "Centrale deszczowe"
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 18.04.2021 o 02:35, ptoki pisze:
    > Sa podzielone zdania co do deszczowki z dachu i podlewania ogrodka warzywnego.
    Jedni mowia ze pomidory mozna spoko podlac a marchewek nie inni ze ani marchewek ani
    pomidorow nie nalezy taka woda podlewac.

    Czy to nie są czasem zdania tych od Księżyca?
    Co za różnica, czy deszczówka najpierw spadnie na dach a potem użyję jej
    do podlania warzyw, czy od razu spadnie na te warzywa? To ta sama
    czystość wody.

    --
    MN

  • 22. Data: 2021-04-18 08:00:03
    Od: Runt <r...@e...prv>

    W dniu 2021-04-17 o 23:48, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
    /.../
    > Oczywiście nie zdajesz sobie sprawy że hodowanie zwierząt żeby je jak dorosną
    zamordować jest niemoralne a nie tylko nie opłacalne. Wytłumacz mi jak w dwudziestym
    pierwszym wieku można być takim prymitywem.

    okazuje się ze można i ty jestes tego doskonalym przykładem ;-)))

    --
    Runt

  • 23. Data: 2021-04-18 08:00:12
    Od: Runt <r...@e...prv>

    W dniu 2021-04-17 o 20:35, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
    > sobota, 17 kwietnia 2021 o 20:19:51 UTC+2 Janusz napisał(a):
    /.../

    > Z tym uśmiechem się urodziłeś czy to nabyte jak wypadłeś z okna. Pech wszystkich że
    to był niski parter i trawa a nie trzecie piętro i beton.

    czy to była ta pożydowska kamiennica w której mieszkasz od pokoleń? ;-)))

    >Jeśli napisałeś że wodę należy oszczędzać to napisz jak to robisz.
    a jak ty robisz? kradniesz kaczkom? ;-)))

    >Obstawiam że rzadko się myjesz i wodę spuszczasz jak gówno wystaje z sedesu.
    projekcja ;-)))

    > Woda jest ostatnim medium jakie trzeba oszczędzać, tyle jej jest.
    2/3 powierzchi. w oceanach ;-)))

    --
    Runt

  • 24. Data: 2021-04-18 08:00:19
    Od: Runt <r...@e...prv>

    W dniu 2021-04-17 o 19:26, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
    > sobota, 17 kwietnia 2021 o 15:00:59 UTC+2 Marcin N napisał(a):
    /.../

    > Dlaczego chcesz podważyć to co napisał ktoś inny kłamstwem? A może w roku 2000
    wskutek wypadku zapadles w śpiączkę i teraz cię wybudzili. Do tego twój mózg odzyskał
    30% sprawności sprzed wypadku.

    twój niestety nie odzyskał. zrób sobie w koncu lobotomie. ;-)))

    --
    Runt

  • 25. Data: 2021-04-18 08:00:24
    Od: Runt <r...@e...prv>

    W dniu 2021-04-18 o 07:39, Marcin N pisze:

    > Ojojoj... I jeszcze pijany do tego. Chłopie nie pękaj. Jakoś wytrzymaj.
    > Zakazy się skończą, poznasz jakąś dziewczynę... dobrze będzie.

    zenus żyje na własną rękę ;-))))

    --
    Runt

  • 26. Data: 2021-04-18 08:31:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Oczywiście nie zdajesz sobie sprawy że hodowanie zwierząt żeby je jak dorosną
    zamordować jest niemoralne a nie tylko nie opłacalne. Wytłumacz mi jak w dwudziestym
    pierwszym wieku można być takim prymitywem.

    Ty to zapewne nie zjadasz żyjątek? Żywisz się wprost czystą energią z
    kosmosu?

    Nigdy w życiu nie jadłeś wieprzowiny, wołowiny, drobiu, ryb, warzyw czy
    chlebka? Nawet chlebek pochodzi z zamordowanych roślin. Tak, tak,
    rośliny także żyją. Niestety nasze całe życie jest tak skonstruowane, że
    żeby żyć, trzeba zjadać inne organizmy i nie ma tu żadnej niemoralności
    w tym, że sam sobie wyhodujesz i zabijesz. To, że rośliny odczuwają
    strach jest naukowo udowodnione. Co ciekawsze rośliny potrafią się też
    między sobą komunikować i ostrzegać przed zagrożeniem.

    Hodowanie w gospodarstwie domowym jest wręcz nawet bardziej moralne i
    humanitarne od hodowli przemysłowych, bo hoduje się tylko tyle ile jest
    się w stanie zjeść, a hodując dba się, aby zwierzętom nie działa się
    krzywda. W odróżnieniu od tego hodowle przemysłowe to jest trauma dla
    zwierząt. Hoduje się głównie w zamkniętych pomieszczeniach, gdzie
    zwierzęta nie widzą światła dziennego, zadeptują się i zdychają we
    własnych odchodach, faszeruje się je antybiotykami i hormonami wzrostu,
    po to żeby jak najszybciej urosły i nadawały się do uboju i żeby ich
    smakiem mogli się delektować "nieprymitywy".

    W odróżnieniu od hodowli przemysłowych, zwierzęta hodowane w
    gospodarstwach domowych mają wybiegi, skubią sobie trawkę, dostają
    pełnowartościowy pokarm bez hormonów.

  • 27. Data: 2021-04-18 09:34:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-18 o 07:44, Marcin N pisze:

> [...]
    > Co za różnica, czy deszczówka najpierw spadnie na dach a potem użyję jej
    > do podlania warzyw, czy od razu spadnie na te warzywa? To ta sama

    No nie, na dachu zbieraja się syfy i deszcz je spłukuje, jest tego
    więcej bo masz skoncentrowane z jakiegoś wiekszego obszaru niż to co pod
    rośliną.
    Badali jajka pod względem zanieczyszczeń i okazało się że jaja takie od
    baby mają więcej zanieczyszczeń niż z chowu zamkniętego, dlaczego?
    Bo u nas szczególnie w zimie jest mocno zanieczyszczone powietrze, te
    pyły opadają na ziemię i kury to jedzą z pożywieniem.

    --
    Janusz

  • 28. Data: 2021-04-18 09:48:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Oczywiście nie zdajesz sobie sprawy że hodowanie zwierząt żeby je jak dorosną
    zamordować jest niemoralne

    przeczytaj jeszcze raz. _moi dziadkowie_. Mój dziadek nigdy nie
    zmarnował jedzenia, nawet okruszka. to taka choroba psychiczna
    spowodowana przez głód. przez konieczność zjadania trawy by przeżyć. on
    miał trochę inne podejście do życia, ale jak by się tak zastanowić -
    bardziej zdrowe. bo gdybyśmy w dalekiej przeszłości nie jedli zwierząt i
    nie odzierali ich ze skór, to nie było by nas tutaj. nie moglibyśmy się
    nawzajem znieważać z powodu odmiennych poglądów na życie.

    ToMasz

  • 29. Data: 2021-04-18 09:58:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Apr 2021 14:48:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Oczywiście nie zdajesz sobie sprawy że hodowanie zwierząt żeby je jak dorosną
    zamordować jest niemoralne a nie tylko nie opłacalne.

    Są różne moralności. Dosyć łatwo znaleźć taką która zabijanie zwierząt,
    zwłaszcza hodowlanych, dobrze uzasadni. A ja jestem ciekaw na gruncie
    jakiej etyki tak twierdzisz jak wyżej?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 30. Data: 2021-04-18 09:58:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.04.2021 o 07:41, Marcin N pisze:
    > W dniu 17.04.2021 o 23:18, ToMasz pisze:
    >
    > (...)
    >
    > Jedną z cennych zalet cywilizacji jest krystalicznie czysta woda w
    > kranach. Chcesz to porzucić i się podtruwać w imię "ekologii"? Nie tędy
    > droga.

    nie wiem o czym piszesz. trochę się dokleiłeś do mnie. mam 2 beczki -
    pochodzenie - oddam gratis. wąż - pozostałość po dziadkach z lat
    70siątych. kranik - taki co kapał, ale przy minimalnm ciśnieniu już nie
    kapie. podstawa - ruki przydasie, spawanie, malowanie. system działa
    bezobsługowo. jakość wody jest taka sama jak w okolicznych jeziorach. tu
    mogą nasrac gołębie, tam kaczki, sikają człowieki. Skoro nad jeziorami
    latem jest tłum, to ten sam tłum powinien zaakceptować taką samą wodę w
    pralce, spłuczce.... a jak przejdzie badania, filtry dadzą radę - pod
    prysznicem. i to dopiero może być koszt do policzenia.
    o ile dobrze pamiętam zużywamy (4os) wody za 1200zł rocznie. ile idzie
    na zrobienie jedzenia? 10% czy mniej. Więc gdybym miał lepsze warunki do
    łapania wody - raczej bym więcej łapał i więcej jej zużywał. a tak - to
    nie mam zahamowań a by deszczówkę marnować.

    ToMasz