  • 11. Data: 2011-05-08 10:56:17
    Temat: Re: Ciekawski
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Nie sadze zeby moje pytania byly calkowicie bezsensowne. Caly czas
    pytam z pozycji laika chociaz i tak wielu rzeczy na temat domu sie
    nauczylem jeszcze go nie majac.
    Kwestia systemu ogrzewania jest jedna z najwazniesjszych kwestii i to
    na etapie planowania. W dobie tak agresywnego marketingu gdzie wszyscy
    dookola wmawiaja ci ze wszystko dziala samo i prawie za darmo, osoby o
    zerowym doswiadczeniu bardzo latwo ulegaja zludnym obietnicom. Moim
    zdaniem pobierzna wiedza jest niewystarczajaca, naprawde trzeba
    gleboko wejsc niektore tematy rzeby wybor byl w miare sensowny. jestem
    klasycznym przykladem mieszczucha, ktory nmigdy nie zaznal mieszkania
    w domu i do tego nigdy nie interesowaly mnie te sprawy. gdyby nie
    zbieg okolicznosci i juz zaczalbym budowe to wpakowalbym sie w
    niejeden klopot a tak juz wiele wiem. Przeciez po to sa chyba takie
    grupy.

    KADAR

  • 12. Data: 2011-05-08 20:32:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Maj, 10:40, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Jasne, że najlepiej wcisnąć guzik i niech się wszystko samo zrobi...
    > Jak nie ma gazu z rury, to trzeba postawić na coś innego. Na co?

    Pompa ciepla. Tylko u Ciebie odwierty nie wiadomo ile by kosztowaly -
    konieczne wczesniej badania geologiczne czy nie masz tam jakiejs skaly
    twardej :-)

    Ale fajnie, ze piszesz ofen ze palenie weglem troche absorbuje, bo
    uzytkownicy zwykle oficjalnie sa zachwyceni - raz na tydzien zasypac,
    raz na miesiac popiol wybrac, zero kurzu, 5 min czyszczenie, cud miod
    malina, wszystko dziala samo, a ekogroszek ma nozki i raczki - nozkami
    wchodzi do kotlowni, a rekami wdrapuje sie do podajnika :P
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-05-09 07:30:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Pompa ciepla. Tylko u Ciebie odwierty nie wiadomo ile by kosztowaly -
    > konieczne wczesniej badania geologiczne czy nie masz tam jakiejs skaly
    > twardej :-)

    Skała twarda jest dopiero na głębokości ok 4 m - mocno spękany łupek.
    Jednak o tej pompie to może do następnego domu pomyślę :-))). Na razie
    węgiel jest ok... Bo musi :-D.

    > Ale fajnie, ze piszesz ofen ze palenie weglem troche absorbuje, bo
    > uzytkownicy zwykle oficjalnie sa zachwyceni

    Nigdy się z tym nie kryłem - jak poszukasz w archiwum, to pisałem o tym
    już co najmniej kilkakrotnie :-). Nie jest to samo naciśnięcie guzika -
    jak palenie w kominku :-).

    - raz na tydzien zasypac,

    Owszem - to poniekąd prawda, ale jak ostrzejsze mrozy, to zasobnik może
    na tydzień nie wystarczyć i wtedy trzeba zasypywać częściej - co pięć,
    sześć dni :-).

    > raz na miesiac popiol wybrac,

    Eee... no nie :-) Tu przesadziłeś. Tak raz na dwa - trzy dni, jak jest
    'ostre palenie', ale to na prawdę zajmuje może pięć minut.

    zero kurzu,

    Nieee. no kurzu jest sporo, ale to kotłownia i nikt przy zdrowych
    zmysłach chyba nie stawia sobie tam pluszowych kanap :-D. Po prostu
    takie pomieszczenie jest z definicji brudne i tam się raczej nie pucuje
    na błysk, bo i po co.

    5 min czyszczenie,

    Czyszczenie raz na miesiąc - to góra 15 minut - u mnie odkręcenie górnej
    pokrywy, zdjęcie klapy, wyskrobanie pionowego wymiennika i wybranie
    popiołu z kolana czopucha. Potem poskładanie tego wszystkiego.

    cud miod
    > malina, wszystko dziala samo, a ekogroszek ma nozki i raczki - nozkami
    > wchodzi do kotlowni, a rekami wdrapuje sie do podajnika :P

    No cud miód to to nie jest, ale względna bezobsługowość jednak jest. Jak
    się wszystko poustawia jak należy, to jedna wizyta kontrolna na dobę w
    zupełności wystarczy, toż i do innych urządzeń grzewczych się też od
    czasu do czasu zagląda - kotły gazowe, czy te osławione pompy ciepła.
    Jak dodać do tego czynności o których wspomniałem powyżej, to nie
    wychodzi tak źle :-).

    pozdr
    Robert G.