  • 31. Data: 2021-11-29 14:35:31
    Temat: Re: Ciepła, Francuska zima
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 29 listopada 2021 o 12:59:09 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    norm ;) w tym się raczej pali "for fun"

    > kominki śmierdzą najbardziej bo nie spalają żadnego drewna a dokonują suchej
    destylacji, wysokotemperaturowej, zwanej pirolizą, w wyniku której z komina wychodzi
    bardzo trujący gaz, czyli pary spirytusu drzewnego, czyli alkoholu metylowego ( ten
    co truje)

    > A dzieje się tak, ponieważ dopływ tlenu do paleniska jest bardzo ograniczony aby
    proces spalania był wydłużony, nawet na całą noc.

    > Poza tym w kominkach nie spala się tylko drewna z drzew liściastych, a głównie
    drewnpo z drzew iglastych, czyli sosne, bo ta jest tania i dostępna
    > A żywica się nie spala [przy braku tlenu , tylko zamienia się w czarny dym,
    zawierający trujące związki chemiczne, niedopalone przez brak tlenu.

    > Dlatego Kraków zakazał kominków, piecy na węgiel przed laty, bo cały śmierdział od
    spalin, a pobliże Wisły generowało chmury pary wodnej, która błyskawicznie schładzała
    spaliny z kominów i ten cały trujący syf opadał na ulice i mieszkancy i turyści go
    wdychali i Kraków mial status miasta zadżumionego, czyli gruźliczego, ciągle
    wilgotnego, niezdrowego dla dzieci i seniorów z niewydoilnościa oddechową

    > Prezeciwieństwem do kominków są piece na Holzgas, które dokonują pirolizy drewna,
    ale potem spalają ten Holzgas i spaliny są czyste.

    > Bo w jednej, zamkniętej komorze jest wygrzewane drewno, a w drugiej ten gas jest
    spalany.

    > ----
    > Gaz drzewny, holzgas jest gazem generatorowym produkowanym w procesie zgazowania z
    drewna w urządzeniu zwanym gazogeneratorem. Składa się przede wszystkim z wodoru
    (około 20% objętości), tlenku węgla (około 20%) i niewielkich ilości metanu oraz
    niepalnego azotu (około 50-60%) a także dwutlenku węgla i pary wodnej, które powstają
    podczas jego spalania . Paliwo to może b...
    Dawno nie pisałeś o pracach nad pompa ciepła według swojego pomysłu. Robisz coś w tym
    kierunku czy zająłeś się tysiącem innych spraw?

  • 32. Data: 2021-11-29 15:50:56
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-28 o 18:51 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > No to super. Teraz przemyśl drugi temat - PV.

    O nie, w to nie dam się wpędzić. Wyrzucić pieniądze po to, żeby narobić
    sobie dodatkowych problemów? To nie ja. Już nie mówiąc o tym, że to
    szpetne jest.

    Mateusz

  • 33. Data: 2021-11-29 16:05:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-28 o 18:49 -0800, ptoki napisał:
    > Bo to ze dzialac bedzie z COP bliskim 1 to chyba kazdy tu wie.

    COP 3.06 przy -7, wg. producenta (dla temp. wyjścia 35C).
    COP 1 oznaczałby, że PC będzie ciągnęła 5kW przy pełnej mocy. Nie ma
    takiej opcji, bo mój główny bezpiecznik to 15A. :)

    > Albo to ze jak masz do zagrzania 50m2 to tez byle czym zagrzejesz.

    W sensie farelką? Jasne, tylko nieco drożej i wymaga zmiany abonamentu
    na wyższy, bo z 3kVA nie opędziłbym trzech farelek + CWU.

    Mateusz

  • 34. Data: 2021-11-29 16:09:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-28 o 20:35 +0100, Jacek napisał:
    > Jak to jest we FR z tym drewnem? Pytam, bo nasi Umiłowani Przywódcy
    > wprowadzają całkowity zakaz używania paliw stałych (a więc i drewna)
    > niezależnie od ich jakości i niezależnie od tego, jak wyśrubowane
    > normy emisji ma piec/kominek.

    W Paryżu nie wolno, w innych dużych miastach może też nie, ale aż tak
    się nie orientuję. Poza taką zabudową wolno, i to nawet zalecany
    sposób. Na zakup moich dwóch kominków dostałem 30% zwrotu od rządu za
    to, że jestem eko.

    Mateusz

  • 35. Data: 2021-11-29 16:19:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > W Paryżu nie wolno, w innych dużych miastach może też nie, ale aż
    > tak się nie orientuję. Poza taką zabudową wolno, i to nawet zalecany
    > sposób.

    Co jest przykładem zdrowego podejścia. W Polsce nie tylko Umiłowani
    Przywódcy, ale też Lud Prosty ceni sobie rozwiązana krańcowe -- zakazać
    wszystkim, albo pozwolić na wszystko. A już zwłaszcza nie może być tak,
    że sąsiad ma lepiej ode mnie (tu akurat: wolno mu więcej). Choćby to był
    nawet bardzo daleki sąsiad.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2021-11-29 16:25:43
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 29 listopada 2021 o 09:05:24 UTC-6 Mateusz Viste napisał(a):
    > COP 3.06 przy -7, wg. producenta (dla temp. wyjścia 35C).

    Producent to sobie rozne rzeczy wpisze.
    Oszacuj ile ta pompa pobiera z sieci (policzyc ile zuzycia bylo w lato jak klima nie
    chodzila a ile jest teraz, da sie zrobic licznikiem) i ile masz m2.
    Stad da sie zgrubnie oszacowac ile bys musial miec energii zeby sie zagrzac.
    No i bez informacji ile masz stopni tez trudno stwierdzic czy ta pompa to dobry
    interes czy taki se.

    > COP 1 oznaczałby, że PC będzie ciągnęła 5kW przy pełnej mocy. Nie ma
    > takiej opcji, bo mój główny bezpiecznik to 15A. :)

    To ty masz ja jak ustawiona ze ci bezpiecznika nie wybija?

    > W sensie farelką? Jasne, tylko nieco drożej i wymaga zmiany abonamentu
    > na wyższy, bo z 3kVA nie opędziłbym trzech farelek + CWU.

    Sprobuj w jeden dzien puscic dwie farelki i zobacz jak ci sie temperatura zmieni i
    zuzycie pradu uksztaltuje.
    Nawet nie musisz tu pisac, ale tak dla siebie zebys wiedzial w jakich okolicach ten
    COP ci sie ksztaltuje teraz.
    Informacja taka sie nada na przyszlosc jak uklad juz bedzie starszy i nie bedziesz
    wiedzial czy nadal dobrze sobie radzi.

  • 37. Data: 2021-11-29 16:42:20
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > wszystkim, albo pozwolić na wszystko. A już zwłaszcza nie może być tak,
    > że sąsiad ma lepiej ode mnie (tu akurat: wolno mu więcej). Choćby to był

    Co to znaczy bardzo daleki sąsiad? Sąsiad, który mieszka np. 2 segmenty
    dalej chyba nie jest wystarczająco daleki? Bo niestety dym do mnie przez
    okno dociera i jest znacząco odczuwalny.

    --
    Ewa

  • 38. Data: 2021-11-29 16:49:25
    Od: nurt <n...@e...prv>

    W dniu 2021-11-29 o 14:35, debil* Zenek Kapelinder pisze:
> [...]
    > Dawno nie pisałeś o pracach nad pompa ciepła według swojego pomysłu. Robisz coś w
    tym kierunku czy zająłeś się tysiącem innych spraw?

    Sądzisz zenusiu vel kogut z dziura w dupie że jak wsadzisz łeb w rurę
    wydechową swojej hulajnogi to będziesz mniejszym debilem? Nie będziesz.
    I ojca trzymaj za fiuta kiedy szczać mu się zechce.*

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 39. Data: 2021-11-29 17:15:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 23:23 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Odpisałeś ale nie udzieliłeś żadnej odpowiedzi dotyczącej mojego
    > pytania. Spytałem komu wierzyć.
    Przecież pisaliśmy na ten temat ze dwa, trzy dni temu,

    > Takich artykułów jest sporo. Nikt nie ma wątpliwości ze nowe przepisy
    > jakie zostaną wprowadzone w przyszłym roku są mniej korzystne w stosunku
    > do tych co są teraz.
    Nikt nie mówi, a już na pewno ja tak nie piszę, że foto jest zawsze
    opłacalne.
    Napiszę więcej - jest więcej przypadków w których montaż paneli nie ma
    sensu ekonomicznego niż takich w których ta instalacja będzie opłacalna.
    Jak wydajesz za prąd < 200 zł na dwa miesiące to PV nie jest dla Ciebie.
    lepiej za tą kasę kupić franki i potrzymać kilka lat.

    > "Artykuły są po to żeby dzielić ludzi".
    Dokładnie taki jest cel - "aby mieszać". W kolejnym, który podlinkowałeś
    brakuje podstawowych danych: jaka instalacja, ile zużywa prądu rocznie
    inwestor, ile za nią zapłacił. Ale jest wniosek: NIE OPŁACA SIĘ, olaboga!
    Przecież to są kpiny z czytelników.

    > I dlaczego ten artykuł nie jest dobry a taki napisany w identycznym
    > stylu a zatytułowany " cena gazu wzrosła o 270%" będzie się tutaj
    > cieszył powodzeniem?
    Nie wiem o jakim piszesz - daj linka.
    Ale jeśli będą w nim dane typu: w 2020 roku mieszkaniec domu zużył 1000m3
    gazu i zapłacił 1000zł. W 2021 ten sam mieszkaniec w tym samym domu zużył
    1000m3 gazu i zapłacił 2700zł i do tego będą dane z faktury jednej i
    drugiej, dodatkowo będą dane dystrybutora/dostawcy to taki artykuł ma
    wartość i dodatkowo można łatwo zweryfikować jego prawdziwość.

    > Kilka dni temu napisałem że znam rodaków. Za granicą mówi się o nas że
    > jak Polak Polakowi nie zaszkodził to już mu pomógł. Jeśli tutaj ktoś
    > zrobi gówniany interes bo uwierzył cwany gapom że będzie wiecznie młody,
    > piękny, bogaty i instalacja fv da mu duże zyski to jak okaże się że
    > wtopił kase to im więcej wtopił tym bardziej będzie udawał że zrobił
    > interes życia i namawiał innych do powtórzenia jego błędu.
    Podawałem swoje dane, sam pisałeś, że za wcześnie aby ocenić opłacalność,
    poczekaj do sierpnia kolejnego roku - minie cały rok pracy instalacji to
    sobie policzymy.

    TG

  • 40. Data: 2021-11-29 17:36:29
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-29 o 07:25 -0800, ptoki napisał:

    > To ty masz ja jak ustawiona ze ci bezpiecznika nie wybija?

    Producent podaje dla tej jednostki maks. pobór 11A. M.in. dlatego ją
    wybrałem. Zaufałem, bo ja generalnie ufam producentom. Sprawdziło się.

    PC grzeje CWU, dwa pokoje i łazienkę. Tę ostatnią do 21 st. Działa.
    Więcej nie wnikam, bo i niespecjalnie mnie to interesuje.

    Finansowe spostrzeżenie na razie jest takie, że jesienią (koniec
    października/początek listopada), kiedy temperatury na zewnątrz były w
    okolicach 5-10 stopni, to prąd wyszedł mnie tyle samo co latem, kiedy
    nie było ogrzewania a CWU zagrzewała elektryczna grzałka. Przy czym
    aspekt finansowy jest niejako bonusowy, bo nie tym się kierowałem
    decydując się na PC. Miało być bezobsługowo, programowalnie, bez zmiany
    abonamentu i bez ciągania dodatkowych kabli po całej chałupie.

    PC działa miesiąc i kilka dni. Póki co jestem zadowolony. :)

    Mateusz