  • 121. Data: 2021-12-05 12:15:44
    Temat: Re: Ciepła, Francuska zima
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-04 o 13:52 -0800, WS napisał:
    > Polecieć to i teraz raczej można, jakąś bazę zbudować, tylko co
    > dalej?

    Jak to co? To samo co tutaj: rozmnażanie, wyzyskiwanie bliźniego i
    niszczenie planety. Schemat mamy przecież doskonale opanowany.

    > Żyć tam się nie da, tzn. poza samowystarczalnymi azami, więc
    > to jest raczej skazanie na dożywocie w obiekcie o powierzchni
    > kilka/naście/dziesiąt tys m2 Wg mnie nikt normalny, o zdrowych
    > zmysłach się na to nie zdecyduje

    Mylisz się, ochotników nie brakuje.

    A życie w puszcze... czy takie złe? Wielu ludziom może odpowiadać.
    Nawet tu na grupie często można przeczytać o takich
    kosmonautach-ochotnikach którzy amatorsko ćwiczą życie w pudełku i
    oddychanie przez rurkę.

    Mateusz

  • 122. Data: 2021-12-05 13:34:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Dec 2021 12:15:44 +0100, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
    > Mylisz się, ochotników nie brakuje.

    To są ochotnicy, którzy kompletnie nie zdają sobie sprawy na co się
    porywają (i nie o bezpośredni wpływ niekorzystnych warunków
    fizycznych chodzi).
    Przecież całkiem nie dawno była potężna awantura w jakimś obiekcie
    treningowo-badawczym gdzie zamknięto testowo na długie miesiące
    takich przyszłych śmiałków. Ktoś przypomni co się wydarzyło?

    --
    Marek

  • 123. Data: 2021-12-05 13:49:13
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-05 o 13:34 +0100, Marek napisał:
    > To są ochotnicy, którzy kompletnie nie zdają sobie sprawy na co się
    > porywają

    To samo można powiedzieć o bardzo wielu rzeczach: małżeństwie,
    dzieciach, budowaniu własnego domu... Ten ludzki, ślepy optymizm to
    jedna z sił pchających nas do przodu - bo jak już w coś wtopimy, to
    brniemy dalej, do samego końca wierząc w lepsze jutro.

    Mateusz