  • 11. Data: 2011-01-05 19:01:00
    Temat: Re: Cuda Cuda.
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    news:ig2db9$gu2$1@news.onet.pl...

    > No nie przesadzaj, 6cm styropianu na scianach wiecej i 5cm welny w dachu nie
    > obnizy Ci rachunkow o 40%.

    A tak strzeliłem metodą na Adama a ty musiałeś wywęszyć.
    Ale będzie mniej.

    Marek

  • 12. Data: 2011-01-05 19:03:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Statystyki w sterowniku pokazuja że się mylisz. Nawet w grudniu miałem
    > 74kWh mimo że według ciebie nie powinno być nic. Dzisiaj było 12kWh,
    > wczoraj 9kWh.
    > Nadal uważasz że tylko przez 7-8 miesięcy?

    Ja nadal uwazam, ze tylko przez 7-8 miesiecy, ale za to blisko 100% potrzeb
    dla uproszczenia.
    Blad jaki popelniasz polega na tym, ze bierzesz pod uwage wylacznie swoja
    wlasna instalacje przy ktorej chodzisz, zmiatasz snieg i spryskujesz
    odmrazaczem z rana, ktorego kosztu zapewne nie liczysz. I nie chodzi o to,
    by dzielic wlos na czworo, ale instalacje przyjmijmy jako bezobslugowa
    podobnie jak dla wegla i gazu. Znaczy to tyle, ze jak snieg lezy to kolektor
    nie grzeje. Druga sprawa to u mnie pompa dzisiaj chodzila 2 godziny, slonca
    tyle co na lekarstwo i to po poludniu. Nie powiem, cos tam podgrzal, ale
    kolektor oszroniony, wiec uzysk pewnie polowiczny. Nie zamierzam z tego
    powodu wlazic na dach by spryskac odmrazaczem rowniez dla tego, ze nie bylo
    mnie w domu i kolejny dzien zaliczam na minus instalacji. Nie ma znaczenia
    czy kolektor stoi na dole czy na gorze, bo nie ma mnie w domu.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2011-01-05 19:06:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A tak strzeliłem metodą na Adama a ty musiałeś wywęszyć.
    > Ale będzie mniej.

    Pije kawe, czytam i mysle, tylko tyle. :-)

    Pozro.. TK

  • 14. Data: 2011-01-05 19:25:41
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    >spryskujesz odmrazaczem z rana

    Tylko dwa razy spryskałem w grudniu kiedy słońce było bardzo nisko i to było
    akurat w dni które siedziałem w domu i to tak raczej na próbę jaki da efekt a
    efekt był taki że się ładnie szyba umyła i mniej na niej szronu siada.
    Ostatnio to wogóle nic nie robię bo śnieg nie pada więc kolektory od samego rana
    czarne.
    Statystyka od 01.stycznia do dzisiaj to 43kWh. Dzisiaj jak wróciłem do domu o
    16tej to temp. w całym zbiorniku aż po dno 47stC. Dopiero po 16:30 kocioł gazowy
    sprawdza temperaturę i dogrzewa do 55stC. O ile ktoś może próbować poddawać
    dyskusji i wątpliwości 43kWh to 47stC nie da się zaprzeczyć że nie ma. Zresztą
    12kWh oznacza że woda była grzana od 12stC do tych 47st i tego też nie da się
    podważyc.

    Marek

  • 15. Data: 2011-01-05 19:26:18
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Sie zacietrzewiasz strasznie :) Wielokrotnie mówiono juz ze koszty
    > użytkowania PC są zbliżone do gazu sieciowego - bo są. Tylko inwestycja
    > jest znacznie droższa - co dla ludzi z kasą moze nie być najważniejsze.
    > Co byś zrobił na jego miejscu (zakładamy ze nie ma i nie bedzie gazu
    > sieciowego a odpadają piece wymagające obsługi) - jakie zródło ciepła
    > proponujesz?

    Jak to co ? Kotłownię w salonie ;D

  • 16. Data: 2011-01-05 19:34:02
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Długo nad tym myśłałeś.
    > Nie. Elektrooporowe to jest każde urządzenie elektryczne które przetwarza
    > energię na ciepło.

    Bzdury piszesz.
    Są urządzenia indukcyjne i pojemnościowe, są urządzenia mikrofalowe, są
    urządzenia wykorzystujące zjawisko tarcia (zarówno tarcia mechanicznego jak
    i tarcia cząstek pod wpływem ultradźwięków), są urządzenia
    wyładowcze-łukowe. Wszystkie one zaminieniają energię elektryczną w energię
    cieplną, a żadne z nich nie jest urządzeniem elektrooporowym.

  • 17. Data: 2011-01-05 19:37:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > siada.
    > Ostatnio to wogóle nic nie robię bo śnieg nie pada więc kolektory od

    I bardzo dobrze, tak powinno byc. U mnie do przedwczoraj kolektory
    czarniutkie, ale w nocy popruszyl snieg, nie ma wiatru i siedzi to g..no juz
    dwa dni jak nie snieg to szron, sam nie wiem co bo na obdukcje za ciemno.
    Straty kolektora przy obecnych temp. nie wiele z tym robia, w dzien nie bylo
    cieplej jak -6C.

> [...]
    > zaprzeczyć że nie ma. Zresztą 12kWh oznacza że woda była grzana od 12stC
    > do tych 47st i tego też nie da się podważyc.

    Ja nic nie podwazam. Naleze przeciez do opozycji grupowej uwazajacej, ze
    jednak sie oplaca. U mnie jakos sie uparlo juz drugi rok. Patrze na pogode i
    wszedzie slonce poza polnocna i wschodnia czescia kraju. No nic na to nie
    poradze. :-(
    U Was w gorach nawet wode cieplejsza macie, u mnie na wejsciu zasobnika
    termometr pokazuje 7,8C. Kazdy stopien wiecej jest wazny.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2011-01-05 19:38:09
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > 2763 wychodzi bo grzeje taryfą C11.

    Taryfa budowlana, która jest o wiele droższa od G11 , z której kożysta każdy
    przysłowiowy "Kowalski"

  • 19. Data: 2011-01-05 19:39:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > wyładowcze-łukowe. Wszystkie one zaminieniają energię elektryczną w
    > energię cieplną, a żadne z nich nie jest urządzeniem elektrooporowym.

    Aptekarz sie znalazl. :-DDD

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2011-01-05 19:45:31
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

> [...]

    > urządzenia wyładowcze-łukowe. Wszystkie one zaminieniają energię
    > elektryczną w energię cieplną, a żadne z nich nie jest urządzeniem

    A ty jak zwykle zrozumiałeś na opak.
    Nie piszę że "każde" jako "wszystkie" urządzenia spotykane ale że
    każde urządzenie elektrooporowe produkuje ciepło. Budyń napisał że
    elektrooporowe to urządzenia do zgrzewania.
    Maty grzejne czy grzałka w zbiorniku są elektrooporowe a nic nimi
    jakoś nie zgrzejesz.

    Marek