  • 21. Data: 2011-01-05 19:52:14
    Temat: Re: Cuda Cuda.
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    news:ig2h3e$r9$1@news.onet.pl...

    > Są urządzenia indukcyjne i pojemnościowe, są urządzenia mikrofalowe,
    > są urządzenia wykorzystujące zjawisko tarcia (zarówno tarcia
    > mechanicznego jak i tarcia cząstek pod wpływem ultradźwięków), są
    > urządzenia wyładowcze-łukowe. Wszystkie one zaminieniają energię
    > elektryczną w energię cieplną, a żadne z nich nie jest urządzeniem
    > elektrooporowym.

    Pomijając raczej zupełnie urządzenia wykorzystujące tarcie, ciepło
    powstaje przeważnie pod wpływem przepływu prądu. Czy to mikrofalówka
    czy czy indukacja, wsio ryba zawsze płynie prąd nagrzewa przewodnik.

    Marek

  • 22. Data: 2011-01-05 19:59:55
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > Ja nic nie podwazam. Naleze przeciez do opozycji grupowej
    > uwazajacej, ze jednak sie oplaca. U mnie jakos sie uparlo juz drugi
    > rok. Patrze na pogode i wszedzie slonce poza polnocna i wschodnia
    > czescia kraju. No nic na to nie poradze. :-(

    Mam nadzieję że do nas nie dotrze :) zresztą od początku czyli 0d
    2008r nie mam na co narzekać.

    > U Was w gorach nawet wode cieplejsza macie, u mnie na wejsciu
    > zasobnika termometr pokazuje 7,8C. Kazdy stopien wiecej jest wazny.

    To nie tak. 12stC to wypadkowa wartość całego zbiornika, czyli na
    spodzie może i mogło być te 6-8 ale na górze była cieplejsza, jakieś
    resztki z dnia poprzedniego. Kocioł pilnuje tylko od 16:00 do 22:00 i
    to wystarcza że na potrzeby poranne jeszcze coś ciepłej będzie i potem
    szluss aż do 16:30 jeżeli w ciągu dnia słońce nie zdąży nagrzać i
    potrzebuje się wody to zawsze jest przycisk jednorazowego ładowania
    górnej części zbiornika do 55stC kotłem gazowym.

    Marek

  • 23. Data: 2011-01-05 20:22:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie piszę że "każde" jako "wszystkie" urządzenia spotykane ale że każde
    > urządzenie elektrooporowe produkuje ciepło. Budyń napisał że
    > elektrooporowe to urządzenia do zgrzewania.

    wpisz elektrooporowe w goglu i zobacz czy masz tam cos co sie odnosi do
    ogrzewania. Moze na 50tej stronie :) Użyłeś niewłasciwego okreslenia (i
    oczywiscie tego nie przyznasz) - oczywiscie mozna to olać -ale znając usenet
    bedziemy to wałkować 2 tygodnie na koncu dyskutujac o szachach :P

    b.

  • 24. Data: 2011-01-05 20:23:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to co ? Kotłownię w salonie ;D

    dlatego wyłączyłem urządzenia obsługowe :-)

    b.

  • 25. Data: 2011-01-05 20:26:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Taryfa budowlana, która jest o wiele droższa od G11 , z której kożysta
    > każdy przysłowiowy "Kowalski"

    korzysta, korzysta, korzysta -100x poproszę, bo mnie zęby bolą, jak takie
    widzę :-)

    b.

  • 26. Data: 2011-01-05 20:33:23
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > wpisz elektrooporowe w goglu i zobacz czy masz tam cos co sie odnosi
    > do ogrzewania. Moze na 50tej stronie :)

    Google skarbnica wiedzy.
    Tam wyczytałeś o zgrzewaniu elektrooporowym ale nie doczytałeś że
    zgrzewanie polega na rozgrzewaniu grzałka elektryczną umieszczoną
    kształtce która nadtapia PE i doprowadza do połączenia zgrzewanego rur
    z kształtkami.

    Marek

  • 27. Data: 2011-01-05 20:43:23
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

> [...]
    > powstaje przeważnie pod wpływem przepływu prądu. Czy to mikrofalówka czy
    > czy indukacja, wsio ryba zawsze płynie prąd nagrzewa przewodnik.

    A otóż nie - w mikrofalówce prąd w nagrzewanym materiale _nie płynie_.
    Mikrofalówka grzeje bo trafia z częstotliwością w rezonans cząsteczek
    wody i nimi niejako "potrząsa" - jest to najlkasyczniejsze grzanie
    dielektryczne (woda już przy znacznie mniejszych częstotliwościach staje
    się dielektrykiem wysokostratnym, częstotliwość mikrofalowa potrzebna
    jest do trafienia w ów rezonans i skutecznego grzania wody).
    Bo wszelakie kuchenki indukcyjne to owszem - oporowym elementem grzejnym
    jest w nich dno garnka.

    --
    Darek

  • 28. Data: 2011-01-05 20:46:17
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > korzysta, korzysta, korzysta -100x poproszę, bo mnie zęby bolą, jak
    > takie widzę :-)

    A co to pl.misc.polonistyka? Każdemu się stażają płęty.

    Marek

  • 29. Data: 2011-01-05 20:49:45
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl>
    napisał w wiadomości
    Użytkownik 4CX250 napisał:

> [...]
    >staje się dielektrykiem wysokostratnym, częstotliwość mikrofalowa
    >potrzebna jest do trafienia w ów rezonans i skutecznego grzania

    No to masz rację.

    Marek

  • 30. Data: 2011-01-05 20:54:47
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > dlatego wyłączyłem urządzenia obsługowe :-)

    No to dajesz duzy bufor i stają się bezobsługowe ;D