  • 1. Data: 2011-01-05 12:30:56
    Temat: Cuda Cuda.
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:4a6b3a98-9006-4331-887e-be88db9e1d14@m37g2000vb
    n.googlegroups.com...

    Adam odkrywa karty i podał link do arkusza.

    > https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Aldetql4KVO
    QdFFqVXROUDBJZGtJNnF6OXRvMDVNNVE&hl=en#gid=0

    Wziąłem sobie pod lupę w tym arkuszu dom Gorgio który grzeje w domu 150m2
    czyli powierzchnia podobna jak u mnie gdzie w moim domu powierzchnia
    wszystkich podłóg według projektu to 159m2.
    I co znalazłem

    Zwróciłem uwagę że jego dom ma na ścianach 18cm styro a mój tylko 12cm, jego
    dom na skosach 25cm wełny a mój tylko 20cm, jego dom na podłodze 13cm styro
    a mój 10cm. czyli jego dom jest dużo lepiej ocieplony.

    W arkuszu policzone sa tylko 240dni które zostałe nazwane szumnie za które
    wyszło 2469zł.
    Gdy policzyłem za cały rok wyszło już 2763zł

    U mnie za gaz za _cały _rok_ a nie jakieś 240 dni wyszło taniej bo 2400zł
    a gdybym miał tak ocieplony dom jak Gorgio to zszedłbym zapewne do 1500zł

    Jakaś kreatywna księgowośc?
    Nieźle się Gorgio wpuścił w maliny z ta pompą. A może ktoś mu w tym pomagał?

    Marek

  • 2. Data: 2011-01-05 14:12:06
    Temat: Re: Cuda Cuda.
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > U mnie za gaz za _cały _rok_ a nie jakieś 240 dni wyszło taniej bo
    > 2400zł a gdybym miał tak ocieplony dom jak Gorgio to zszedłbym zapewne do

    2763 wychodzi bo grzeje taryfą C11. Gdyby zszedł na tylko nocną byłoby 1238.
    A ponieważ pewnie w nocnej w całosci sie nie da należałoby przyjąć ze
    powinno starczyć około 2000zł na cały rok, a gdyby mówic tylko o sezonie
    grzewczym to jakies 1500zł. Żle?

    Taryfe zmieni jak odda budynek, tak myśle.

    b.

  • 3. Data: 2011-01-05 14:20:01
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > ze powinno starczyć około 2000zł na cały rok, a gdyby mówic tylko o
    > sezonie grzewczym to jakies 1500zł. Żle?

    Jasne że źle. Licząc koszt inwestycji to nawet gdyby grzał tylko w drugiej
    taryfie to wychodzi tragicznie. Tylko że w drugiej taryfie tylko grzać jest
    rzeczą niemożliwą co widać na sąsiednich statystykach. Obok są statystyki
    domów w dwóch taryfach więc widać jaki udział ma pierwsza i druga taryfa.
    Co to wogóle jest sezon? To w lecie to mu baniak sam się nagrzewa?
    Zauważ że z takimi ocieplonymi murami ja on ja grzejąc gazem zszedłbym
    rocznie do 1500zł a nie sezonowo jak napisałeś.
    Facet się wyjelenił z pompa że miło.

    Marek

  • 4. Data: 2011-01-05 14:28:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Zauważ że z takimi ocieplonymi murami ja on ja grzejąc gazem zszedłbym
    > rocznie do 1500zł a nie sezonowo jak napisałeś.

    Sie zacietrzewiasz strasznie :) Wielokrotnie mówiono juz ze koszty
    użytkowania PC są zbliżone do gazu sieciowego - bo są. Tylko inwestycja jest
    znacznie droższa - co dla ludzi z kasą moze nie być najważniejsze.
    Co byś zrobił na jego miejscu (zakładamy ze nie ma i nie bedzie gazu
    sieciowego a odpadają piece wymagające obsługi) - jakie zródło ciepła
    proponujesz?

    b.

  • 5. Data: 2011-01-05 14:41:13
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > Co byś zrobił na jego miejscu (zakładamy ze nie ma i nie bedzie gazu
    > sieciowego a odpadają piece wymagające obsługi) - jakie zródło ciepła

    LPG, elektrooporowe...

    Marek

  • 6. Data: 2011-01-05 14:54:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > LPG, elektrooporowe...

    znaczy sie elektryczne-akumulacyjne, czy wymysliłeś cos innego? bo
    elektrooporowe to sa zgrzewarki :-)

    b.

  • 7. Data: 2011-01-05 15:13:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    Się podniecasz niewiadomo czym. Facet tak chciał i tak ma.
    Ty chciałeś solary za 5tys i masz. A to tez wyjelenienie moim zdaniem. 3
    osobowa rodzina zużywa gazu do CWU za 80zł miesięcznie maks.
    Solary przyjmijmy że grzeja 7-8 miesiecy w roku czyli zainwestowane 5000zł
    zwróci się po 8 latach. To strrasznie żle zainwestowane pieniądze moim
    zdaniem ale tak chciałes tak masz.
    Ty w dyskusjach wszystkich mierzysz swoją miara i wg Twoich kryteriów i
    zwyczajów(gaz, solary, druga taryfa itp). Dopuśc do Siebie czasami że to co
    dla Ciebie Twoim zdaniem jest opłacalne/wygodne to nie musi byc opłacalne
    dla innych. Na siłe promujesz solary- być moze Tobie one sie opładają, mnie
    nie. Tobie opłaca sioę ogrzewac gazem komus innemu niekoniecznie.

  • 8. Data: 2011-01-05 15:49:55
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > znaczy sie elektryczne-akumulacyjne, czy wymysliłeś cos innego? bo
    > elektrooporowe to sa zgrzewarki :-)

    Długo nad tym myśłałeś.
    Nie. Elektrooporowe to jest każde urządzenie elektryczne które
    przetwarza energię na ciepło. Przez drut oporowy w grzałkach płynie
    prąd nagrzewając go.

    Marek

  • 9. Data: 2011-01-05 18:29:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Zauważ że z takimi ocieplonymi murami ja on ja grzejąc gazem zszedłbym
    > rocznie do 1500zł a nie sezonowo jak napisałeś.

    No nie przesadzaj, 6cm styropianu na scianach wiecej i 5cm welny w dachu nie
    obnizy Ci rachunkow o 40%.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-01-05 18:33:43
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > Się podniecasz niewiadomo czym. Facet tak chciał i tak ma.

    Adam to pewnie podał link do tych statystyk aby pokazać nam że facet tak chciał
    i tak ma:)
    Wcale napewno mu nie chodziło o to aby pokazać jakie są koszty i wcale nie
    napisał że za gaz to trzeba by było pewnie ponad 3tys zł zapłacić :)

    > Ty chciałeś solary za 5tys i masz.

    Jak już coś powtarzasz to rzetelnie. Nie 5tys a 4,5tys a gdybym policzył że
    zbiornik tak czy siak musiałbym, kupić to wyszło by jeszcze mniej :)

    > A to tez wyjelenienie moim zdaniem. 3 osobowa rodzina zużywa gazu do CWU za
    > 80zł miesięcznie maks.
    > Solary przyjmijmy że grzeja 7-8 miesiecy

    Statystyki w sterowniku pokazuja że się mylisz. Nawet w grudniu miałem 74kWh
    mimo że według ciebie nie powinno być nic. Dzisiaj było 12kWh, wczoraj 9kWh.
    Nadal uważasz że tylko przez 7-8 miesięcy?

    > zwróci się po 8 latach. To strrasznie żle zainwestowane pieniądze moim

    Parę dni temu podałem dokładne zuzycie gazu przed solarami za lata 2006-2008 i
    po zamontowaniu za lata 2009-2010. Według stanów licznika a nie jakieś
    teoretyczne. Podałem także jakie opłaty stale ponosiłem w taryfie W3 a jakie
    obecnie w W2.
    Wyszło że zwróci sie po 4 latach a nie twoich 8.

    > Dopuśc do Siebie czasami że to co dla Ciebie Twoim zdaniem jest
    > opłacalne/wygodne to nie musi byc opłacalne dla innych.

    Pojmujesz fakt że dom który wziąłem pod lupę z takim ociepleniem grzany tylko
    prądem bez PC wyszedł by taniej?
    A o gazie to już nie wspomnę. Gorgio płaci prawie 2800zł a ja w takim domu za
    gaz zapłaciłbym 1500zł

    >Tobie opłaca sioę ogrzewac gazem komus innemu niekoniecznie.

    A to jakas nowość bo w przykładzie Gorgio poruszanym tu jest zupełnie na odwrót.

    Chyba że ja o wole a ty o kole.
    Wniosek jest taki że poraz kolejny sobie chciałeś popisać coś przeciw mnie
    obojętnie co byle tylko zaistnieć.

    Marek