  • 1. Data: 2010-08-02 07:35:34
    Temat: Czy dawać styropian jeśli budynek nie ocieplany?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Sytuacja:
    Nudowany jest garaż (dołączony do domu nieocoeplonego).
    Garaż bedzie nieocieplany.

    Pytanie:
    Czy w tej sytuacji można/powinno się dawać styropian do ocieplenia
    fundamentów (pomiędzy mur a folię bombelkową)
    czy tez lepiej nie dawać (np. ze wzgl. na ew. mostki cieplne na łączeniu) ?

  • 2. Data: 2010-08-02 08:48:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w tej sytuacji można/powinno się dawać styropian do ocieplenia
    > fundamentów (pomiędzy mur a folię bombelkową)

    mozna dać, tylko po co?

    > czy tez lepiej nie dawać (np. ze wzgl. na ew. mostki cieplne na łączeniu)
    > ?

    o mostkach sie mówi gdy wazne są przepływy ciepła - na dodatek takie za
    które płacimy. Czyli mozna bez żadnej izolacji zrobić.

    Ale ja bym zrobił izolacje od góry do dołu jak w ogrzewanym budynku -ale nie
    robił izolacji podłogi. Wtedy grunt pod budynkiem bedzie lekko ogrzewał
    garaz i nie bedzie w nim -20C. Ale wiadomo - izolacja kosztuje i
    niekoniecznie takie cos moze miec sens :-)

    b.

  • 3. Data: 2010-08-02 09:44:53
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > lekko ogrzewał garaz i nie bedzie w nim -20C. Ale wiadomo - izolacja
    > kosztuje i niekoniecznie takie cos moze miec sens :-)

    W lato będzie na tyle chłodno że przekroczysz punkt rosy i kłopoty murowane.
    Poczytaj kilka watków wcześniej, ewentualnie na pl.rec.dom