  • 1. Data: 2010-08-01 10:22:26
    Temat: Pytanie o kredyt na budowę domu
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Takie pytanie do tych co brali/mieli brać:
    Bank daje kasę w kolejnych transzach, opisanych ile i na co (tak z
    dzienników budowy zrozumiałem). A jak to rozlicza? Starczy że np. powstała
    jedna kondygnacja i dach z transzy 50tys. czy jeszcze trzeba pokazać
    faktury? Pytam, bo kredyt będę musiał i wziąć, i spłacić - ale przed
    wzięciem kasy nie musiałbym robić kosztorysów i opinii, a po wzięciu -
    kurczowo się ich trzymać, tylko spłacać to co wziąłem. Tymczasem coś mi się
    wydaje, że banki chcą mieć cały "rozkład jazdy" i jeszcze życzą sobie jego
    bezwzględnego trzymania się. Więc np. koniec z kupowaniem usług bez VAT
    (architekt, geodeta, koparka, projekty przyłączy, polecani przez znajomych
    fachowcy)

  • 2. Data: 2010-08-01 11:25:03
    Temat: Re: Pytanie o kredyt na budowę domu
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "arek" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jego bezwzględnego trzymania się. Więc np. koniec z kupowaniem usług bez
    > VAT (architekt, geodeta, koparka, projekty przyłączy, polecani przez

    Wszystko zależy od konkretnego banku. Jedne banki wymagają przedstawienia
    faktur na część robót i materiałów (50-70% wydatków), inne robią tylko
    inspekcje.

  • 3. Data: 2010-08-01 11:58:42
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    wiadomości news:i33lin$g24$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Wszystko zależy od konkretnego banku. Jedne banki wymagają przedstawienia
    > faktur na część robót i materiałów (50-70% wydatków), inne robią tylko

    Popieram. Od faceta który wyceniał zaangazowanie prac na budowie dla banku,
    dowiedziałem sie, że jak ma sie wejscie w banku to patrza baaaardzo przez
    palce. Nawt kolejne transze spłyna szybciej :-))))). Chyba trzeba bedzie
    sprawdzic.

  • 4. Data: 2010-08-01 14:09:56
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A jak to rozlicza?

    mam kredyt w Santanderze,
    kosztorys trzeba było zrobić, ale ogólny, jedna strona A4,
    transze wypłacane jak się zgłaszałem, ze potrzebuję, przyjechał pan z
    banku, pstryknął zdjęcia i nie wnikał specjalnie, faktur nie chciał,
    kasa była po paru dniach

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-08-01 14:16:48
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    s_13 pisze:

> [...]
    > transze wypłacane jak się zgłaszałem, ze potrzebuję, przyjechał pan z
    > banku, pstryknął zdjęcia i nie wnikał specjalnie, faktur nie chciał,

    Wtrącę się z pytaniem.
    Nie wiesz może jak wygląda sprawa odstępstw od projektu.
    Np. w projekcie mam ściany z porothermu a zrobię z gazobetonu - czy bank
    się jakoś do tego czepia, czy można to na wstępie uzgodnić?

    --
    M.

  • 6. Data: 2010-08-01 18:59:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Np. w projekcie mam ściany z porothermu a zrobię z gazobetonu - czy bank
    > się jakoś do tego czepia, czy można to na wstępie uzgodnić?

    Przeważnie banku to nie interesuje. I moja dobra rada- do banku dostarczać
    jak najmniej dokumentów i szczególow, tylko minimum jakie wymagaja. I umowić
    sie na jak najmniej transz-2-3 maks. Więcej transz = wiecej inspekcji i jak
    sie do czegos przyczepią to klopot moze być

  • 7. Data: 2010-08-01 19:23:53
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Kris pisze:

> [...]
    > wymagaja. I umowić sie na jak najmniej transz-2-3 maks. Więcej transz =
    > wiecej inspekcji i jak sie do czegos przyczepią to klopot moze być

    A to mnie pocieszyłeś.
    Myślałem, że jak mam projekt i rzeczoznawca dokona wyceny to będą się
    czepiać odstępstw.
    A mam ich dosyć bo już na etapie zero trochę poczyniłem (oczywiście po
    uzgodnieniu z kierbudem).

    --
    M.

  • 8. Data: 2010-08-01 19:53:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > czepiać odstępstw.
    > A mam ich dosyć bo już na etapie zero trochę poczyniłem (oczywiście po

    Traktuj projekt jako coś co jest potzrebne urz edasom. A buduj po
    swojemu.;)))
    A dla banku wazne jest aby to co wybudujesz miało odpowiednia wartość