  • 1. Data: 2010-07-31 19:01:31
    Temat: Parkiet vs. deski
    Od: "Parkiet" <m...@o...pl>

    Parkiet dębowy ok. 80 + 40 = 120zł/m2
    Deski dąb pewnie ok. 120 + 10 = 130 zł/m2
    Czy ciągle parkiet ma przewagę nad panelami i deskami? Czy już nie?

  • 2. Data: 2010-07-31 21:45:33
    Temat: Re: Parkiet vs. deski
    Od: M <M...@o...pl>

    Parkiet pisze:
    > Parkiet dębowy ok. 80 + 40 = 120zł/m2
    > Deski dąb pewnie ok. 120 + 10 = 130 zł/m2
    > Czy ciągle parkiet ma przewagę nad panelami i deskami? Czy już nie?

    Gdzie tak tanio? Chemię policzyłeś (dół i góra)? Z chemią i robocizną
    liczyłbym raczej na 200-250/m^2 desek. Parkiet jest tańszy. Mam na myśli
    22mm.

    M.

  • 3. Data: 2010-08-01 07:27:48
    Od: "Parkiet" <m...@o...pl>

    > Gdzie tak tanio? Chemię policzyłeś (dół i góra)? Z chemią i robocizną
    > liczyłbym raczej na 200-250/m^2 desek. Parkiet jest tańszy. Mam na myśli
    > 22mm.
    >
    > M.

    Dzięki M! Parkiet widziałem po 80 zł/m2 i robo 40zł/m2, ale zapomniałem o
    cyklinowaniu, lakierowaniu,
    itp. Ponoć te panele deskowe ("deski") też można cyklinować, ale trzeba położyć na
    kleju. Deski lakieruje
    się? chyba nie.

    Mam też problem, że mam nowe mieszkanie gdzie wylewka w przedpokoju i pokojach jest
    na tym samym
    poziomie. Parkiet i terakota to różna wysokość, więc trzeba by robić wylewką w
    przedpokoju i podnosić już
    zamontowane drzwi Gerda... Alternatywą są panele deskowe (niższe), wtedy mniej
    problemu z korekcją
    poziomów.

  • 4. Data: 2010-08-01 14:05:16
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Czy ciągle parkiet ma przewagę nad panelami i deskami? Czy już nie?

    nie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-08-01 16:11:54
    Od: "Parkiet" <m...@o...pl>

    > nie...
    >
    > pozdrawiam
    > s_13

    Możesz coś więcej wyjaśnić?
    Już kręci nam się w głowie. Miał być parkiet, ale wylewka w nowym mieszkaniu jest na
    tym
    samym poziomie w przedpokoju i w pokojach, więc nie pasuje, gdyż terakota ma mniejszą

    wysokość niż parkiet.

    Fachowiec mówi o wylewce pod terakotę i o podniesieniu drzwi wejściowych Gerdy...
    albo o
    położeniu lepszych paneli deskowych... Trochę mi zamieszał i sam się zastanawiam nad
    panelami. Powiedzcie coś więcej o Waszych doświadczeniach. Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-08-01 20:09:05
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Możesz coś więcej wyjaśnić?

    sporo już było na temat panele vs parkiet
    ja położyłem panele drewniane, chodziło mi właśnie o grubość, mam
    ogrzewanie podłogowe,
    teraz zdecydowałbym się na finishparkiet, zainteresuj się tym
    rozwiązaniem, wygląda jak parkiet, klei się do podłogi jak parkiet,
    odpada cyklinowanie i lakierowanie (po latach, jak się zniszczy możesz
    to oczywiście zrobić), cenowo wychodzi taniej niż parkiet, no i
    grubość 14 mm pozwala na łączenie z terakotą, te kilka mm różnicy
    zlikwidowałem klejąc ostatni rząd płytek lekko podniesionych brzegiem
    stykającym się z drewnem, gołym okiem różnicy nie widać, a w razie
    wylania czegoś w przedpokoju, drewno w salonie zostaje suche :-)
    no i jak wybierasz drewno to tylko twarde egzotyczne, inne po paru
    latach użytkowania wygląda tragicznie, z naszych to tylko dąb lub
    jesion

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-08-01 20:32:38
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-01 18:11, Parkiet pisze:
    > Możesz coś więcej wyjaśnić?
    Wtrace sie za kolege...

    Parkiet:
    Rzekomo zdrowy i na lata. W praktyce jak chcesz na lata to musisz
    polakierowac to jakims lakierem poliuretanowym ktory smierdzi jak nie
    wiem co i mysle ze rozpuszczalnik takze odparowuje z tego przez baaardzo
    dlugi czas (podobnie jak formaldehyd w panelach).
    Dodatkowo najtwardsze lakiery sa blyszczace - malo znany ficzer, zegnaj
    wiec macie, satyno, etc (oczywiscie jezeli jedynym kryterium jest
    twardosc powloki)...
    Do tego zajebisty klej zeby sie to trzymalo wiec kolejna chemia.
    Pozniej trzeba uwazac bo przeciez parkiet na lata i byl drogi...
    Zawsze sie moze zeschnac mimo ze przed ulozeniem wilgotnosc byla < 9 % i
    parkiet i fachowiec byl z gornej polki.
    Po paru latach cyklinowanie i znowu syf i smrod w calym domu...

    Panele:
    Szeroki wybor klas twardosci i wykonczenia (film, drewno, etc...).
    Banalne i bezproblemowe ukladanie (brak kleju, cyklinowania, etc).
    Zdrowie: Obecne technologie znacznie wyeliminowaly formaldehyd w
    panelach. Zewnetrzna powloka jest nakladana przy uzyciu zupelnie innej
    technologii tj utwardzanie powloki odbywa sie nie przez odparowanie
    rozpuszczalnika tylko przez naswietlenie promieniowaniem UV.
    Istnieja wersje wrecz woododporne dzieki czemu spokojnie mozesz to
    zamontowac w kuchni.
    Koszt: przynajmniej 1/3 kosztu parkietu.
    Jezeli po 5 latach znudzi ci sie wzor czy faktycznie sie zniszcza (malo
    prawdopodobne) to odpinasz panel po panelu i do kosza i na istniajace
    wytlumienie ukladasz nowy wzor za jakies 50 zl za m2 (ceny lepszych
    paneli sukcesywnie maleja i wchodza nowe bajery na rynek).

    To tak w streszczeniu od 20 letniego uzytkownika parkietu i okolo 10
    letniego uzytkownika paneli :)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 8. Data: 2010-08-02 06:10:11
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 31 Lip, 21:01, "Parkiet" <m...@o...pl> wrote:
    > Parkiet dębowy   ok.  80 + 40 = 120zł/m2
    > Deski dąb pewnie ok. 120 + 10 = 130 zł/m2
    > Czy ciągle parkiet ma przewagę nad panelami i deskami? Czy już nie?
    >
    > --

    Z dalszych wypowiedzi widze że chodzi Ci o panele drewniane a nie
    deski.
    Cena jest zaniżona bo nie obejmuje chemii i innych prac (lakierowanie,
    cylkinowanie itp).
    Do ceny parkietu musisz doliczyć ok 100 zł/m2 na całkowity montaż.

    Co do różnicy poziomów to ja zamówiłem sobie parkiet o grubości 16mm i
    nie ma różnicy poziomów z płytkami (był to jesionowy parkiet
    przemysłowy).

    Co do lakierów to wiele speców od parkietów uważa iż obecne lakiery
    wodne są twardsze niż poliuretanowowe.

    Moim zdaniem parkiet jest dużo lepszy od paneli drewnianych ale jest
    też sporo droższy.
    Na tych panelach czesto jest słaby lakier oraz niemożliwe jest
    cyklinowanie (chyba ze będą przyklejone do podłogi ale wówczas i tak
    nie ma pewności powodzenia i traci sie możliwośc łatwej zmiany podłogi
    niedużym kosztem).
    Zaletą paneli na płycie HDF itp jest możliwośc ich łatwej zmiany,
    niestey nie sa tak przyjemne w dotyku jak drewno.

    Po swoich perypetiach (mam parkiet w salonie i panele HDF w
    sypialniach) wybrałbym chyba finish parkiet (zwłaszcza w pokojach
    dzieci). Ceny juz od ok 100zł/m2 i do tego tylko klej (i grunt). Jak
    masz proste posadzki to możesz mieć drewniana podłogę za cene poniżej
    150 zl/m2.
    Dodam że parkiet kosztował mnie ok 220zł/m2. Panele natomiast z
    podkładem i montażem troche ponad 50 zł/m2. Trzeba doliczyć jeszcze
    listwy przypodłogowe co na cały dom tez kosztuje ok 1500zł.

    Pzdr
    QbaB

  • 9. Data: 2010-08-02 06:13:47
    Od: "Parkiet" <m...@o...pl>

    (...)
> [...]
    > stykającym się z drewnem, gołym okiem różnicy nie widać, a w razie
    > wylania czegoś w przedpokoju, drewno w salonie zostaje suche :-)

    Dziękuję Panowie za wytłumaczenia: s 13 i Artur Lew!
    Wy jako praktycy zapewne wiecie jakiej wysokości panel wyszedł by równiutko z
    terakotą na wylewce o
    tym samym poziomie. Fachman mówił mi o 8mm i macie korygującej, ale wydaje mis ię, że
    myślał o
    zwykłych panelach, a nie o deskowych. Pozdrawiam serdecznie!

  • 10. Data: 2010-08-02 06:22:44
    Od: "Parkiet-Panele" <m...@o...pl>

> [...]
    > podkładem i montażem troche ponad 50 zł/m2. Trzeba doliczyć jeszcze
    > listwy przypodłogowe co na cały dom tez kosztuje ok 1500zł.

    Wielkie dzięki wszystkim! Już świadomie pochodzę po sklepach.. :)