  • 21. Data: 2010-08-03 07:44:12
    Temat: Re: Parkiet vs. deski
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    news:i37epr$1n7c$1@news2.ipartners.pl...

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:i36q55$sre$1@news.onet.pl...

    > Parkiet jest lepszy wizualnie i funkcjonalnie. Ale musi być na niego stać.
    > I to nie tylko w kontekście zakupu ale i konserwacji (cyklinowania). To
    > jest ok. dwóch tygodni przerwy w funkcjonowaniu domu. Trzeba w tym czasie
    > wyjechać z rodziną i wrócić gdy rozpuszczalnik odparuje. Dla
    > przedwojennych mieszczan nie było to żadnym problemem - jechało się "do
    > wód".

    No tak, kluczowy problem, co? Chyba da się z tym żyć raz na 20-30 lat, co?

  • 22. Data: 2010-08-03 16:43:30
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > No tak, kluczowy problem, co? Chyba da się z tym żyć raz na 20-30 lat, co?

    Znam ludzi, dla których to był problem. Nowy dom - położono parkiet. po 15 latach
    cyklinowanie - wyjazd z dziećmi na trzy tygodnie. Po kolejnych 15 - problem bo na
    wyjazd nie było stać.

  • 23. Data: 2010-08-03 17:17:39
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Znam ludzi, dla których to był problem. Nowy dom - położono parkiet. po 15
    > latach cyklinowanie - wyjazd z dziećmi na trzy tygodnie. Po kolejnych 15 -
    > problem bo na wyjazd nie było stać.

    Znam ludzi którzy od 60 lat nie cyklinowali parkietu. I czego to dowodzi?
    Niczego. Zresztą uzasadnij mi fakt opuszczenia domu na 3 tygodnie na
    cyklinowanie skoro u mnie położenie parkietu, odczekanie po ułożeniu,
    cyklinowanie i czas schniecia trwało łącznie 5 tygodni, z czego przerwa po
    ułożeniu parkietu trwała 4 tygodnie, a tego przecież nie będziesz robic, bo
    parkiet już dawno leży.

  • 24. Data: 2010-08-04 20:41:32
    Od: "Parkiet" <m...@o...pl>

    > (...) Co do różnicy poziomów to ja zamówiłem sobie parkiet o grubości 16mm i
    > nie ma różnicy poziomów z płytkami (był to jesionowy parkiet
    > przemysłowy) (....)
    > Pzdr
    > QbaB

    Jeszcze wracam odnośnie tego niższego parkietu (16 zamiast 22 mm), bo szukam
    rozwiązania położenia parkietu i terakoty na tym samym poziomie...
    Czy taki cieńszy parkiet jest praktykowany? Czy obniżenie jego wysokości prawie o
    25% nie pogorszy jego właściwości, stabilności, itp?

  • 25. Data: 2010-08-05 07:46:50
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > prawie o
    > 25% nie pogorszy jego właściwości, stabilności, itp?

    Nic się nie będzie działo. Ja mam taki położony w drugim mieszkaniu i leży
    już 11 lat.

  • 26. Data: 2010-08-05 16:27:31
    Od: "Parkiet" <m...@o...pl>

    > Nic się nie będzie działo. Ja mam taki położony w drugim mieszkaniu i leży
    > już 11 lat.

    Dzięki! Czyli jest to pewien sposób na wyrównanie podłogi z płytek i parkietu,
    położonych na tym samym poziomie. Ale chyba i tak trzeba płytki grubiej podklejać,
    czy tak? Pozdrawiam!